אינוויז מרחיבה את השותפות עם ב.מ.וו: תשתלב בפיתוח רכבי הדור הבא
חברת אינוויז אינוויז הישראלית מדווחת הרחבת שיתוף הפעולה עם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו (BMW). במסגרתו תיקח החברה חלק בפיתוח הדור הבא של רכבי ב.מ.וו האוטונומיים באמצעות טכנולוגיית הלידאר (LiDAR) שפיתחה.
במסגרת הסכם הפיתוח החדש, פלטפורמת הנהיגה האוטומטית החדשה של החברה תבנה סביב החיישן InnovizTwo אותו פיתחה חברת הטכנולוגיה הישראלית. הדיווח מגיע לאחר מספר שנים של עבודה משותפת של החברות במסגרתו פרסו את הדור הראשון של חיישני החברה (Innoviz One) בסדרה 7 של ב.מ.וו. לאחר השלב הראשון, קבוצת BMW צפויה להחליט באם לחתום על הסכם פיתוח סדרתי עם אינוויז.
החברה הישראלית, אשר מניותיה נסחרות בבורסה בארצות הברית, פיתחה חיישן העושה שימוש בטכנולוגיית מדידת המרחק לידאר (באמצעות קרן לייזר), לטובת אוטומציה של כלי רכב. בדומה לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות, בחרה אינוויז להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג לחברת ספאק (SPAC) לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. אלא שבדומה למרבית החברות הללו גם החגיגה של אינוויז נגמרה די מהר, כשכיום היא נסחרת לפי שווי נמוך בהרבה - 549 מיליון דולר.
לפני כחודשיים חתמה החברה על הסכם ראשון בישראל, עם קבוצת דרייב, המפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל. במסגרתו, חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז יוצבו מספר קילומטרים לפני גשרים בכביש, וינטרו את גובה המשאיות הנוסעות עליו בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, יזוהה על ידי הלידאר, והתראה תישלח לשרת חיצוני המפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
- BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקולאי מרטין, סגן-נשיא חווית נהיגה, BMW: "LiDAR היא אחת הטכנולוגיות הקריטיות העומדות בבסיס פונקציות אוטומטיות ברמה 3 או אפילו יותר. האתגר הבא בדרך להבאת הנהיגה האוטונומית ברמה 3 לקהל הרחב, היא ביצוע אופטימיזציה של טכנולוגיות ועלויות ה- LiDAR. אנו שמחים מאוד על כך ש-Innoviz מפתחת את ה-B-Samples הראשונים של הדור החדש של LiDAR ומקווים שהתוצאות של שלב B-Sample ייצרו בסיס להרחבה עתידית של שיתוף הפעולה בינינו."
- 1.NAV 02/08/2023 15:58הגב לתגובה זוההיטק זה לפעמים פשוט מחפש לקחת משרות של עובדים פשוטים

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח
כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.
גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.
המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.
גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.