אינוויז מרחיבה את השותפות עם ב.מ.וו: תשתלב בפיתוח רכבי הדור הבא
חברת אינוויז אינוויז הישראלית מדווחת הרחבת שיתוף הפעולה עם יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו (BMW). במסגרתו תיקח החברה חלק בפיתוח הדור הבא של רכבי ב.מ.וו האוטונומיים באמצעות טכנולוגיית הלידאר (LiDAR) שפיתחה.
במסגרת הסכם הפיתוח החדש, פלטפורמת הנהיגה האוטומטית החדשה של החברה תבנה סביב החיישן InnovizTwo אותו פיתחה חברת הטכנולוגיה הישראלית. הדיווח מגיע לאחר מספר שנים של עבודה משותפת של החברות במסגרתו פרסו את הדור הראשון של חיישני החברה (Innoviz One) בסדרה 7 של ב.מ.וו. לאחר השלב הראשון, קבוצת BMW צפויה להחליט באם לחתום על הסכם פיתוח סדרתי עם אינוויז.
החברה הישראלית, אשר מניותיה נסחרות בבורסה בארצות הברית, פיתחה חיישן העושה שימוש בטכנולוגיית מדידת המרחק לידאר (באמצעות קרן לייזר), לטובת אוטומציה של כלי רכב. בדומה לחברות טכנולוגיה ישראליות רבות, בחרה אינוויז להפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג לחברת ספאק (SPAC) לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. אלא שבדומה למרבית החברות הללו גם החגיגה של אינוויז נגמרה די מהר, כשכיום היא נסחרת לפי שווי נמוך בהרבה - 549 מיליון דולר.
לפני כחודשיים חתמה החברה על הסכם ראשון בישראל, עם קבוצת דרייב, המפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל. במסגרתו, חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז יוצבו מספר קילומטרים לפני גשרים בכביש, וינטרו את גובה המשאיות הנוסעות עליו בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, יזוהה על ידי הלידאר, והתראה תישלח לשרת חיצוני המפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
- רכב היוקרה נרשם על שם אחר כדי שלא יעוקל - איך הצליחו בכל זאת לעקל את הרכב?
- BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקולאי מרטין, סגן-נשיא חווית נהיגה, BMW: "LiDAR היא אחת הטכנולוגיות הקריטיות העומדות בבסיס פונקציות אוטומטיות ברמה 3 או אפילו יותר. האתגר הבא בדרך להבאת הנהיגה האוטונומית ברמה 3 לקהל הרחב, היא ביצוע אופטימיזציה של טכנולוגיות ועלויות ה- LiDAR. אנו שמחים מאוד על כך ש-Innoviz מפתחת את ה-B-Samples הראשונים של הדור החדש של LiDAR ומקווים שהתוצאות של שלב B-Sample ייצרו בסיס להרחבה עתידית של שיתוף הפעולה בינינו."
- 1.NAV 02/08/2023 15:58הגב לתגובה זוההיטק זה לפעמים פשוט מחפש לקחת משרות של עובדים פשוטים
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
