אינוויז בהסכם ראשון בישראל - הלידאר יוצב לפני גשרים ומנהרות
חברת אינוויז אינוויז הישראלית שנסחרת בוול סטריט חתמה על הסכם עם קבוצת דרייב, המפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל. בחברה טוענים כי הפיתרון שלהם עשוי לפרוץ דרך בארץ ובעולם בטיפול בתאונות דרכים, להציל חיים ולחסוך סכומי עתק.
תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה מהתנגשות משאיות בגשרים הפכו לתופעה תדירה ומסוכנת עם לא מעט דוגמאות מהזמן האחרון במחלף גבעת שמואל בכביש 4, כביש 1, כיכר אתרים ובמודיעין נפגע גשר 3 פעמים רק במהלך חודש מאי האחרון.
בחברה טענו כי עובדי החברה הבינו כי טכנולוגיית ה-LiDAR שפיתחו עבור רכבים אוטונומיים יכולה לפתור את בעיית התאונות בגשרים. כך יצא הניסוי הראשון לדרך: חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז הוצבו מספר קילומטרים לפני הגשר בו התבצע הניסוי, וניטרו את גובה המשאיות הנוסעות על הכביש בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, זוהה על ידי הלידאר, והתראה נשלחה לשרת החיצוני שהפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
בחברה מסבירים כי מכיוון שהלידאר מוצב מספר קילומטרים לפני הגשר, ההתראה מאפשרת למרכז הבקרה להפעיל רכבי סיור ואת כל אשר נדרש לעצירת הרכב או לשינוי מסלולו מספיק זמן לפני שיתרחש מפגע תשתיתי או אסון בטיחותי לנוסעי הכביש. הפתרון גם מאפשר להקטין משמעותית התראות שווא המתקבלות מהאמצעים הקיימים בעקבות יכולות התלת-ממד של הלידאר המספקות תמונה מדויקת של סביבת כלי הרכב.
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שהתעניינו בפתרון של אינוויז היו קבוצת דרייב, המפעילה ומנהלת כבישים רבים בישראל, ומובילה בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאכיפה. לאחר ניסוי מוצלח, נחתם בחודש מאי הסכם בין אינוויז לקבוצת דרייב ובמסגרתו, בין היתר, החל פיילוט אשר צפוי להסתיים במהלך חודש יוני. הצדדים מדווחים על התנהלות חיובית ותקינה של הפיילוט, שבסיומו, קבוצת דרייב מתכננת לרכוש מהחברה יחידות לידאר עבור לקוחות פוטנציאליים.
בחברה טענו היום כי הפתרון שהחל כפיילוט בישראל הוא בעל פוטנציאל שוק עולמי עצום. בעוד שלא קל לכמת את העלות לציבור הנגרמת בשל אי הנוחות, העקיפות והעומס לאחר תאונה בגשר, עלות תיקון בודד מוערכת בכ-18,000 דולר. כאשר מדובר על ממוצע שנתי בארה"ב של כ-15,000 תאונות גשרים מדי שנה, העלות השנתית עלולה להגיע לכ-270 מיליון דולר בשנה.
- ג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
צילום: דוד גארב אינוויז.
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל: "תאונות דרכים הן לא גזרת גורל ואין סיבה לקבל את המציאות העגומה כפי שהיא. אני מתרגש להשיק כאן בישראל פתרון שנולד מתוך צורך אמיתי. ההערכות מדברות על כך ש2-3% מהגשרים בעולם ניזוקים מדי שנה, והעובדים שלנו השכילו להבין שהיכולות אותן אנו מפתחים במטה אינוויז יכולות להיות משנות חיים עבור כבישים בעולם כולו. אני מודה לשותפים שלנו בקבוצת דרייב, שנותנים בנו אמון ומבינים שהפתרון שאנו מציעים ייעל משמעותית את עבודתם עבור הציבור, ואף יחסוך כסף. הלידאר מציע פתרון שהוא בהישג יד, ואני בטוח שעוד רבים יצטרפו אליו".
איתמר בן מאיר, מנכ"ל קבוצת דרייב: "בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, אנו בקבוצת דרייב לקחנו על עצמנו למצוא את הפתרונות היעילים ביותר, הבטוחים ביותר ולהיות פורצי דרך מבחינה טכנולוגית. אנו מתרשמים מאד מהפיתוחים הטכנולוגיים באינוויז ונרגשים לאמץ טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך כמו זו של אינוויז, המסייעת למאבק בקטל בדרכים. מדובר בבעיה עולמית, ואנחנו מקווים ומאמינים שעם היוודע על הצלחת הפיילוט, נהפוך להיות מפיצי הרעיון בישראל, ואף מובילים עולמיים בתחום".
- 3.אמיר 15/06/2023 10:26הגב לתגובה זואם היו בונים שני שמודים עם מוט מתכת דק- אפילו גמיש בינהם אפשר היה לזהות משאית גבוהה בלי מערכת מתוחכמת
- 2.מברוק ובהצלחה בכבישים (ל"ת)עפר שנהר 13/06/2023 19:54הגב לתגובה זו
- 1.יפה מאוד 13/06/2023 16:09הגב לתגובה זויפה מאוד אבל האם היכולות משופרות מאלו של מובילאיי ?
- למובילאיי יש מערכת לזיהוי גובה של רכבים? (ל"ת)ליפה 14/06/2023 10:26הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר
רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.
כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל.
האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.
המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?
הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.
