אינוויז בהסכם ראשון בישראל - הלידאר יוצב לפני גשרים ומנהרות
חברת אינוויז אינוויז הישראלית שנסחרת בוול סטריט חתמה על הסכם עם קבוצת דרייב, המפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל. בחברה טוענים כי הפיתרון שלהם עשוי לפרוץ דרך בארץ ובעולם בטיפול בתאונות דרכים, להציל חיים ולחסוך סכומי עתק.
תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה מהתנגשות משאיות בגשרים הפכו לתופעה תדירה ומסוכנת עם לא מעט דוגמאות מהזמן האחרון במחלף גבעת שמואל בכביש 4, כביש 1, כיכר אתרים ובמודיעין נפגע גשר 3 פעמים רק במהלך חודש מאי האחרון.
בחברה טענו כי עובדי החברה הבינו כי טכנולוגיית ה-LiDAR שפיתחו עבור רכבים אוטונומיים יכולה לפתור את בעיית התאונות בגשרים. כך יצא הניסוי הראשון לדרך: חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז הוצבו מספר קילומטרים לפני הגשר בו התבצע הניסוי, וניטרו את גובה המשאיות הנוסעות על הכביש בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, זוהה על ידי הלידאר, והתראה נשלחה לשרת החיצוני שהפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
בחברה מסבירים כי מכיוון שהלידאר מוצב מספר קילומטרים לפני הגשר, ההתראה מאפשרת למרכז הבקרה להפעיל רכבי סיור ואת כל אשר נדרש לעצירת הרכב או לשינוי מסלולו מספיק זמן לפני שיתרחש מפגע תשתיתי או אסון בטיחותי לנוסעי הכביש. הפתרון גם מאפשר להקטין משמעותית התראות שווא המתקבלות מהאמצעים הקיימים בעקבות יכולות התלת-ממד של הלידאר המספקות תמונה מדויקת של סביבת כלי הרכב.
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שהתעניינו בפתרון של אינוויז היו קבוצת דרייב, המפעילה ומנהלת כבישים רבים בישראל, ומובילה בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאכיפה. לאחר ניסוי מוצלח, נחתם בחודש מאי הסכם בין אינוויז לקבוצת דרייב ובמסגרתו, בין היתר, החל פיילוט אשר צפוי להסתיים במהלך חודש יוני. הצדדים מדווחים על התנהלות חיובית ותקינה של הפיילוט, שבסיומו, קבוצת דרייב מתכננת לרכוש מהחברה יחידות לידאר עבור לקוחות פוטנציאליים.
בחברה טענו היום כי הפתרון שהחל כפיילוט בישראל הוא בעל פוטנציאל שוק עולמי עצום. בעוד שלא קל לכמת את העלות לציבור הנגרמת בשל אי הנוחות, העקיפות והעומס לאחר תאונה בגשר, עלות תיקון בודד מוערכת בכ-18,000 דולר. כאשר מדובר על ממוצע שנתי בארה"ב של כ-15,000 תאונות גשרים מדי שנה, העלות השנתית עלולה להגיע לכ-270 מיליון דולר בשנה.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
צילום: דוד גארב אינוויז.
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל: "תאונות דרכים הן לא גזרת גורל ואין סיבה לקבל את המציאות העגומה כפי שהיא. אני מתרגש להשיק כאן בישראל פתרון שנולד מתוך צורך אמיתי. ההערכות מדברות על כך ש2-3% מהגשרים בעולם ניזוקים מדי שנה, והעובדים שלנו השכילו להבין שהיכולות אותן אנו מפתחים במטה אינוויז יכולות להיות משנות חיים עבור כבישים בעולם כולו. אני מודה לשותפים שלנו בקבוצת דרייב, שנותנים בנו אמון ומבינים שהפתרון שאנו מציעים ייעל משמעותית את עבודתם עבור הציבור, ואף יחסוך כסף. הלידאר מציע פתרון שהוא בהישג יד, ואני בטוח שעוד רבים יצטרפו אליו".
איתמר בן מאיר, מנכ"ל קבוצת דרייב: "בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, אנו בקבוצת דרייב לקחנו על עצמנו למצוא את הפתרונות היעילים ביותר, הבטוחים ביותר ולהיות פורצי דרך מבחינה טכנולוגית. אנו מתרשמים מאד מהפיתוחים הטכנולוגיים באינוויז ונרגשים לאמץ טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך כמו זו של אינוויז, המסייעת למאבק בקטל בדרכים. מדובר בבעיה עולמית, ואנחנו מקווים ומאמינים שעם היוודע על הצלחת הפיילוט, נהפוך להיות מפיצי הרעיון בישראל, ואף מובילים עולמיים בתחום".
- 3.אמיר 15/06/2023 10:26הגב לתגובה זואם היו בונים שני שמודים עם מוט מתכת דק- אפילו גמיש בינהם אפשר היה לזהות משאית גבוהה בלי מערכת מתוחכמת
- 2.מברוק ובהצלחה בכבישים (ל"ת)עפר שנהר 13/06/2023 19:54הגב לתגובה זו
- 1.יפה מאוד 13/06/2023 16:09הגב לתגובה זויפה מאוד אבל האם היכולות משופרות מאלו של מובילאיי ?
- למובילאיי יש מערכת לזיהוי גובה של רכבים? (ל"ת)ליפה 14/06/2023 10:26הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
