אינוויז בהסכם ראשון בישראל - הלידאר יוצב לפני גשרים ומנהרות
חברת אינוויז אינוויז הישראלית שנסחרת בוול סטריט חתמה על הסכם עם קבוצת דרייב, המפעילה את כביש 6 ומנהרות הכרמל. בחברה טוענים כי הפיתרון שלהם עשוי לפרוץ דרך בארץ ובעולם בטיפול בתאונות דרכים, להציל חיים ולחסוך סכומי עתק.
תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה מהתנגשות משאיות בגשרים הפכו לתופעה תדירה ומסוכנת עם לא מעט דוגמאות מהזמן האחרון במחלף גבעת שמואל בכביש 4, כביש 1, כיכר אתרים ובמודיעין נפגע גשר 3 פעמים רק במהלך חודש מאי האחרון.
בחברה טענו כי עובדי החברה הבינו כי טכנולוגיית ה-LiDAR שפיתחו עבור רכבים אוטונומיים יכולה לפתור את בעיית התאונות בגשרים. כך יצא הניסוי הראשון לדרך: חצובות ועליהן הלידאר של אינוויז הוצבו מספר קילומטרים לפני הגשר בו התבצע הניסוי, וניטרו את גובה המשאיות הנוסעות על הכביש בכל נתיב. רכב שחרג מן הגובה שהוגדר, זוהה על ידי הלידאר, והתראה נשלחה לשרת החיצוני שהפעיל מצלמה לזיהוי מספר הרכב.
בחברה מסבירים כי מכיוון שהלידאר מוצב מספר קילומטרים לפני הגשר, ההתראה מאפשרת למרכז הבקרה להפעיל רכבי סיור ואת כל אשר נדרש לעצירת הרכב או לשינוי מסלולו מספיק זמן לפני שיתרחש מפגע תשתיתי או אסון בטיחותי לנוסעי הכביש. הפתרון גם מאפשר להקטין משמעותית התראות שווא המתקבלות מהאמצעים הקיימים בעקבות יכולות התלת-ממד של הלידאר המספקות תמונה מדויקת של סביבת כלי הרכב.
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שהתעניינו בפתרון של אינוויז היו קבוצת דרייב, המפעילה ומנהלת כבישים רבים בישראל, ומובילה בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאכיפה. לאחר ניסוי מוצלח, נחתם בחודש מאי הסכם בין אינוויז לקבוצת דרייב ובמסגרתו, בין היתר, החל פיילוט אשר צפוי להסתיים במהלך חודש יוני. הצדדים מדווחים על התנהלות חיובית ותקינה של הפיילוט, שבסיומו, קבוצת דרייב מתכננת לרכוש מהחברה יחידות לידאר עבור לקוחות פוטנציאליים.
בחברה טענו היום כי הפתרון שהחל כפיילוט בישראל הוא בעל פוטנציאל שוק עולמי עצום. בעוד שלא קל לכמת את העלות לציבור הנגרמת בשל אי הנוחות, העקיפות והעומס לאחר תאונה בגשר, עלות תיקון בודד מוערכת בכ-18,000 דולר. כאשר מדובר על ממוצע שנתי בארה"ב של כ-15,000 תאונות גשרים מדי שנה, העלות השנתית עלולה להגיע לכ-270 מיליון דולר בשנה.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
צילום: דוד גארב אינוויז.
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל: "תאונות דרכים הן לא גזרת גורל ואין סיבה לקבל את המציאות העגומה כפי שהיא. אני מתרגש להשיק כאן בישראל פתרון שנולד מתוך צורך אמיתי. ההערכות מדברות על כך ש2-3% מהגשרים בעולם ניזוקים מדי שנה, והעובדים שלנו השכילו להבין שהיכולות אותן אנו מפתחים במטה אינוויז יכולות להיות משנות חיים עבור כבישים בעולם כולו. אני מודה לשותפים שלנו בקבוצת דרייב, שנותנים בנו אמון ומבינים שהפתרון שאנו מציעים ייעל משמעותית את עבודתם עבור הציבור, ואף יחסוך כסף. הלידאר מציע פתרון שהוא בהישג יד, ואני בטוח שעוד רבים יצטרפו אליו".
איתמר בן מאיר, מנכ"ל קבוצת דרייב: "בכל הנוגע לבטיחות בדרכים, אנו בקבוצת דרייב לקחנו על עצמנו למצוא את הפתרונות היעילים ביותר, הבטוחים ביותר ולהיות פורצי דרך מבחינה טכנולוגית. אנו מתרשמים מאד מהפיתוחים הטכנולוגיים באינוויז ונרגשים לאמץ טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך כמו זו של אינוויז, המסייעת למאבק בקטל בדרכים. מדובר בבעיה עולמית, ואנחנו מקווים ומאמינים שעם היוודע על הצלחת הפיילוט, נהפוך להיות מפיצי הרעיון בישראל, ואף מובילים עולמיים בתחום".
- 3.אמיר 15/06/2023 10:26הגב לתגובה זואם היו בונים שני שמודים עם מוט מתכת דק- אפילו גמיש בינהם אפשר היה לזהות משאית גבוהה בלי מערכת מתוחכמת
- 2.מברוק ובהצלחה בכבישים (ל"ת)עפר שנהר 13/06/2023 19:54הגב לתגובה זו
- 1.יפה מאוד 13/06/2023 16:09הגב לתגובה זויפה מאוד אבל האם היכולות משופרות מאלו של מובילאיי ?
- למובילאיי יש מערכת לזיהוי גובה של רכבים? (ל"ת)ליפה 14/06/2023 10:26הגב לתגובה זו
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4
חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0% ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.
אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo - לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.
דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.
"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."
