
להגדיל את מכירות העסק על ידי אפליקציה
אחת הדרכים הכי טובות להגדיל את מכירות העסק ולשמור על קשר עם לקוחות היא לבנות אפליקציה ייעודית. מה ההבדל בין אפליקציה לאתר אינטרנט ואיך זה תורם בפועל לרווחיות שלך? הנה כל מה שכדאי לדעת על הנושא
בעלי עסקים צריכים לחפש כל הזמן את האמצעי היעיל ביותר לשמירה על קשר עם הלקוחות. בעזרת אמצעי תקשורת שונים ניתן להניע לקוחות לפעולה, לעדכן אותם על מבצעים והטבות ולאפשר להם לרכוש מוצרים ושירותים. אחת הדרכים להגדיל באופן משמעותי את נתח המכירות של העסק ואף לייצר יתרון מול המתחרים היא האפליקציה – ולכן כדאי לדעת איך להשתמש בה בצורה נכונה.
לפי סקר של מכון המחקר PEW, למעל 80% מהאוכלוסייה בישראל יש סמארטפון בהישג יד. סקר אחר של איגוד האינטרנט הישראלי בקרב האוכלוסייה הכללית מגלה ש-89% מהאנשים במגזר היהודי גולשים באינטרנט ומתוכם 67% עושים זאת גם מהמחשב וגם בסלולרי. בשנת 2016 ביצעו מעל 80% מהישראלים קניות ברשת ו-65% עשו זאת באתר ישראלי לעומת 42% בלבד באתר בחו"ל.
המשמעות של הנתונים ברורה: לקוחות פוטנציאליים של בעלי עסק במאה ה-21 נמצאים באינטרנט ובעיקר באפליקציות. לפי דוח של חברת בזק לשנת 2016, מדי שנה מורידים הישראלים 11 אפליקציות חדשות וקצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאמה לשימושים המוגברים ברשת.
רגע, למה לא להסתפק באתר אינטרנט? בניית אפליקציה מקדמת את העסק ומשפרת את הקשר עם הלקוחות במספר היבטים. ראשית, האפליקציה זמינה עבור לקוחות במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מהמכשיר שנמצא לידם כמעט כל הזמן. זה אומר שהלקוח יכול להיכנס לאפליקציה בכל רגע נתון בשביל לברר מחירים ולהזמין שירותים, או להשתמש בה כחלק משלבי איסוף מידע לקראת קבלת החלטה.
בניגוד לאתר אינטרנט, אפליקציה יכולה לפעול גם כאשר המשתמש אינו מחובר לאינטרנט. היא מאחסנת לפחות חלק מהמידע על הזיכרון של המכשיר ומסוגלת להציג הודעה מתאימה כאשר אין חיבור לרשת. בעידן תחרותי שבו אין מקום לטעויות, אפליקציה היא הכלי העיקרי שעומד לרשות בעלי עסקים שלא רוצים לפספס לקוחות בגלל תקלות באינטרנט.
מעבר לכך, מיותר לציין שאפליקציה מותאמת באופן ספציפי למערכת ההפעלה של המכשיר הסלולרי ולכן מסוגלת לנצל עד תום את המפרט הטכני והיכולות שלו. פיתוח אפליקציות לאנדרואיד למשל מבוצע בצורה שונה מאשר פיתוח אפליקציות למערכת ההפעלה iOS של אפל, וזה בא לידי ביטוי בשימוש במאפיינים ייחודיים של התוכנה והחומרה, באופן ההצגה על גבי מסך האפליקציות ובאפשרויות למחוות היד.
כך אפליקציה תורמת לרווחיות העסק שלך אפליקציה תורמת לרווחיות העסק הקיים כי מרבית המשתמשים כבר רגילים לשמש עבור פעולות מסוימות. כפי שמראים הנתונים, גולשי האינטרנט מתחילים להעביר את המסחר שלהם לזירה המקוונת והם מעדיפים שזה ייעשה בצורה נוחה, מאובטחת ונגישה.
אפליקציה מאפשרת ללקוחות של בעלי עסקים להשתמש באמצעי התשלום שמאוחסן בחשבון המשתמש שמקושר למערכת ההפעלה ולא דורשת מהם שום מאמץ נוסף. זו פעולה קטנה שמגדילה את אחוז המכירות בצורה משמעותית וחסרת תקדים. החיבור לאמצעי התשלום מאובטח והלקוח יכול להחליט בעתיד האם להחליף אמצעי תשלום או כרטיס אשראי.
לסיכום, אפליקציות הן לא העתיד אלא ההווה ובעלי עסקים צריכים לעשות הכל על מנת להצטרף לחגיגה. יש לבעלי עסקים קיימים וחדשים את הפריבילגיה לפתח אפליקציות שמותאמות בצורה ספציפית לצרכים של הלקוחות ולהגביר את המכירות. אפליקציה היא דרך נהדרת להבליט את העסק על פני המתחרים, לייצר מעורבות ומחויבות ולספק פתרונות ללקוחות מסביב לשעון.