חברות הסלולר נקנסו בכמיליון שקל: לא הציעו סינון תכנים לקטינים
משרד התקשורת הודיע כי קנס שבע חברות תקשורת סלולרית בסך כולל של כ-900 אלף שקל. העיצומים הוטלו מכיוון שהחברות לא פעלו בהתאם להוראות משרד התקשורת ולא הציעו ללקוחותיהן שירותי סינון חינמיים להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים ברשת.
משרד התקשורת מחייב את חברות התקשורת ליידע את המנויים על הסכנות המצויות באינטרנט, וכן מחייב אותן להציע למנויים שירות סינון אתרים ותכנים פוגעניים בחינם. מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת ביצע פיקוח על יישום הוראות אלה, במהלכו התגלו הפרות שבגינן הוחלט להטיל על החברות עיצומים כספיים בסך 903,540 שקל, לפי הפירוט הבא:
- חברת סלקום – 277,420 שקל.
- חברת פרטנר – 270,840 שקל.
- חברת הוט מובייל – 155,090 שקל.
- חברת גולן טלקום – 104,860 שקל.
- חברת פלאפון – 53,440 שקל.
- חברת רמי לוי תקשורת – 26,410 שקל.
- חברת אקספון – 15,480 שקל.
בחודש ספטמבר האחרון, הודיע המשרד לחברות על כוונתו להטיל עליהן עיצום כספי בשל הפרת הוראות אלו ברישיונן. לאחר ההודעה, ביצע מינהל הפיקוח והאכיפה בדיקה נוספת על עמידת החברות בהוראות אלו, ממנה עלה כי רק שתיים מהחברות, חברת טלזר 019 וחברת פלאפון, הפיקו את הלקחים הנדרשים, והחלו להציע ללקוחות את שירות סינון האתרים והתכנים הפוגעניים כנדרש. בהתאם לשיפור שנמצא, הוחלט שלא להטיל עיצום כספי על טלזר 019, ולהפחית משמעותית את גובה העיצום שיוטל על פלאפון.
- 1.אני 25/04/2021 10:57הגב לתגובה זוהשם ישמור לאיזה תכנים הילדים שלנו חשופים. בואו נודה על האמת: גם התכנים הרגילים לא משבחים את איכות וטוב הקורא אותם. הרוב בבחינת לשון הרע ורכילות. לא חכמה ולא בינה, סתימות המוחין.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
