טל גרנות גולדשטיין, מנכ״לית HOT
צילום: אלכסנדר כץ

HOT רוצה לכבוש את העולם: תציע תוכן מקורי באמצעות NEXT

חברת הכבלים תפיץ מהשבוע את אפליקציית NEXT לישראלים בארה"ב, ואז גם לקהל האמריקאי. לאחר מכן המטרה להתפשט לטריטוריות נוספות - כמעיין "נטפליקס" ישראלית
אלכסנדר כץ | (1)

קבוצת HOT הודיעה היום (יום ב') על כניסתה לשוק הטלוויזיה הבינ"ל עם השקת פלטפורמת NEXT בארה"ב כבר השבוע. לפני כשנה וחצי השיקה החברה את מותג NEXT והאפליקציה שלו בישראל, וכעת רוצים בחברה להתרחב גם לעולם, כשהיעד הראשון הוא ארה"ב, בה מתגוררים כמיליון דוברי עברית.

 

הכניסה של NEXT לארה"ב תתבצע באמצעות השקה ישירה מול צרכנים, וצפויה לשתף פעולה עם חברות מקומיות המחזיקות פלטפורמות שידורים דיגיטאליים, כמו גם עם אלטיס ארה"ב, חברה אחות של HOT. בהמשך החברה צפויה להיכנס למדינות נוספות.

 

השלב הראשון יתחיל בפיילוט לדוברי עברית עם שירות חינמי ל-3 חודשים. בהמשך יעלה השירות 10 דולרים לחודש, יהיה זמין לכלל השוק האמריקאי ויכלול גם תכנים מתורגמים. בין התכנים שיהיו זמינים, אפשר למנות את 'מיגל', 'אוטונומיות', 'שבאבניקים', 'מטומטמת,' 'גולסטאר', 'מלכות' ועוד.

 

כזכור, NEXT TV הושקה במארס 2017 ויועדה מראש לקהל צעיר שלא מעוניין לשלם דמי מנויים גבוהים ורוצה תוכן מקורי ישראלי אותו יכול לקבל על גבי רשת האינטרנט - באמצעות פלטפורמה המותאמת לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים. המטרה הייתה לשמר כמובן גם קהל צופים של שאיים לנטוש את החברה, וכעת יכול לקבל תוכן מקורי כ-50 שקלים בחודש. 

 

ב-HOT השקיעו בעשור האחרון כ-2 מיליארד שקלים בתוכן מקורי, מתוכו 150 מיליון בשנה האחרונה. חלק מהתכנים שלה זוכים לפופולאריות רבה גם בחו"ל, למשל 'מחוברים' שנמכר ליותר מ-20 טריטוריות, ומניב הכנסות משידורים ברחבי העולם לחברת הכבלים ולקודה תקשורת כבר מספר לא מבוטל של שנים. 'זגורי אימפריה' נמכרה למשל לאולפני סוני, 'אופוריה' מצטלמת בימים אלה עבור HBO, 'חצויה' ששודרה בגרסתה הישראלית ל-80 מדינות ועוד. "נהיינו כפר גלובלי ועולם התוכן נכנס לזה כמו לכפפה ליד", אמרה הבוקר מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשיין במסיבת עיתונאים שהציגה את המהלך החדש של החברה. "כשיש סדרה, לא משנה באיזו שפה היא מדוברת. הקהל רוצה לראות תוכן טוב".

 

וזו בדיוק הנישה אליה נכנסת HOT – להציג את התוכן הישראלי ברחבי העולם – עם תרגום או דיבוב, במעיין נטפליקס הישראלי. ספריית התוכן של NEXT כוללת כ-5,000 שעות מקור, כמה אלפים מהן כבר מתאימים לשידור בחו"ל. "אם רק נצליח להגיע לאחוז אחד של צופים בארה"ב, זו תהיה הצלחה אדירה", אומר סמנכ"ל התוכן והחדשנות שלHOT  נדב חנין. חנין מסרב לחשוף את יעדי ההורדה של האפליקציה לשנה הקרובה.

 

חנין הוסיף עוד כי "המוצר שנציע יהיה עדכני ויתחדש כל הזמן עם תכנים מגוונים, כך שלצופים תמיד יהיה חדש ומעניין. כאמור, ארה"ב היא רק ההתחלה, ואנו כבר נערכים להרחבת השירות שלנו לשווקים נוספים על-ידי הכנת כותרות תרגום בשפות נוספות ועם דיבוב".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המנכ"לית גרנות גולדשטיין אמרה: "HOT גאה להיות הראשונה לפרוץ גבול נוסף עבור התוכן הישראלי עם השקת פלטפורמה דיגיטלית בינ"ל שתאפשר לצפות בהפקות המקור של HOT בכל מקום בעולם ובתחילה בארה"ב. כבר למעלה מעשור שהסדרות שלנו נמכרות לחברות מובילות בחו"ל, וזוכות בפרסים בינ"ל, אחרי השקעה של כ-2 מיליארד שקלים בתוכן מקורי, התרחבות לשוק הבינ"ל היא השלב הטבעי הבא".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק התוכן חלש מאוד (ל"ת)
    אני 13/11/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.