HOT רוצה לכבוש את העולם: תציע תוכן מקורי באמצעות NEXT
קבוצת HOT הודיעה היום (יום ב') על כניסתה לשוק הטלוויזיה הבינ"ל עם השקת פלטפורמת NEXT בארה"ב כבר השבוע. לפני כשנה וחצי השיקה החברה את מותג NEXT והאפליקציה שלו בישראל, וכעת רוצים בחברה להתרחב גם לעולם, כשהיעד הראשון הוא ארה"ב, בה מתגוררים כמיליון דוברי עברית.
הכניסה של NEXT לארה"ב תתבצע באמצעות השקה ישירה מול צרכנים, וצפויה לשתף פעולה עם חברות מקומיות המחזיקות פלטפורמות שידורים דיגיטאליים, כמו גם עם אלטיס ארה"ב, חברה אחות של HOT. בהמשך החברה צפויה להיכנס למדינות נוספות.
השלב הראשון יתחיל בפיילוט לדוברי עברית עם שירות חינמי ל-3 חודשים. בהמשך יעלה השירות 10 דולרים לחודש, יהיה זמין לכלל השוק האמריקאי ויכלול גם תכנים מתורגמים. בין התכנים שיהיו זמינים, אפשר למנות את 'מיגל', 'אוטונומיות', 'שבאבניקים', 'מטומטמת,' 'גולסטאר', 'מלכות' ועוד.
כזכור, NEXT TV הושקה במארס 2017 ויועדה מראש לקהל צעיר שלא מעוניין לשלם דמי מנויים גבוהים ורוצה תוכן מקורי ישראלי אותו יכול לקבל על גבי רשת האינטרנט - באמצעות פלטפורמה המותאמת לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים. המטרה הייתה לשמר כמובן גם קהל צופים של שאיים לנטוש את החברה, וכעת יכול לקבל תוכן מקורי כ-50 שקלים בחודש.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-HOT השקיעו בעשור האחרון כ-2 מיליארד שקלים בתוכן מקורי, מתוכו 150 מיליון בשנה האחרונה. חלק מהתכנים שלה זוכים לפופולאריות רבה גם בחו"ל, למשל 'מחוברים' שנמכר ליותר מ-20 טריטוריות, ומניב הכנסות משידורים ברחבי העולם לחברת הכבלים ולקודה תקשורת כבר מספר לא מבוטל של שנים. 'זגורי אימפריה' נמכרה למשל לאולפני סוני, 'אופוריה' מצטלמת בימים אלה עבור HBO, 'חצויה' ששודרה בגרסתה הישראלית ל-80 מדינות ועוד. "נהיינו כפר גלובלי ועולם התוכן נכנס לזה כמו לכפפה ליד", אמרה הבוקר מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשיין במסיבת עיתונאים שהציגה את המהלך החדש של החברה. "כשיש סדרה, לא משנה באיזו שפה היא מדוברת. הקהל רוצה לראות תוכן טוב".
וזו בדיוק הנישה אליה נכנסת HOT – להציג את התוכן הישראלי ברחבי העולם – עם תרגום או דיבוב, במעיין נטפליקס הישראלי. ספריית התוכן של NEXT כוללת כ-5,000 שעות מקור, כמה אלפים מהן כבר מתאימים לשידור בחו"ל. "אם רק נצליח להגיע לאחוז אחד של צופים בארה"ב, זו תהיה הצלחה אדירה", אומר סמנכ"ל התוכן והחדשנות שלHOT נדב חנין. חנין מסרב לחשוף את יעדי ההורדה של האפליקציה לשנה הקרובה.
חנין הוסיף עוד כי "המוצר שנציע יהיה עדכני ויתחדש כל הזמן עם תכנים מגוונים, כך שלצופים תמיד יהיה חדש ומעניין. כאמור, ארה"ב היא רק ההתחלה, ואנו כבר נערכים להרחבת השירות שלנו לשווקים נוספים על-ידי הכנת כותרות תרגום בשפות נוספות ועם דיבוב".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 1.רק התוכן חלש מאוד (ל"ת)אני 13/11/2018 09:03הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
