יואל אריאל שמיר
צילום: יח"צ
טור

תשכחו מחתולים וסלפיז: Hyperlapse היא האפליקציה שתכבוש את הפיד שלכם

סמנכ"ל התוכן של 'אקליפטוס' יואל אריאל שמיר, על האפליקצייה האחרונה שאינסטגרם הציגה, ומציעה לגולשים פרטיים ומותגים כלי יצירתי לספר סיפור

אם נמאס לכם שפיד האינסטגרם שלכם מלא בתמונות של חתולים, תינוקות, שקיעות וכמובן סלפיז, אל תאמרו נואש כי בקרוב הפיד שלכם ייראה הרבה יותר מעניין. תכירו, הייפרלאפס, האפליקציה החדשה שאינסטגרם השיקה בשבוע שעבר ושהולכת לכבוש את הפיד שלכם עם קטעי וידאו שמתעדים את מושא הצילום שלכם ואת העולם שמשתנה סביבו במהירות מואצת ולאורך כמה נקודות של זמן.

מדובר אם כן בתופעה מתפתחת: אם שנת 2013 הוכרזה כשנת הסלפי הרי שהבשורה האמיתית של האפליקציה החדשה קוראת לבוא ולתעד יותר את העולם המשתנה סביבכם, ופחות את עצמכם בנקודת זמן קפואה ושעליה הדבקתם פילטר. הזמן, לפי הייפרלאפס, הוא מושא צילום שיש לתעד באופן מתמשך, פריזמה חדשה שמאפשרת לכם להציג את עצמכם בעולם דינמי ומשתנה.

כצפוי, לא מעט מותגים שמנהלים פרופיל אינסטגרם קפצו על המציאה כמו ילד קטן על צעצוע חדש, והעלו סרטונים שנערכו באפליקציה החדשה. ניתן אמנם למצוא לא מעט סרטונים חובבניים שלמעט השימוש בתכונה המגניבה של הכלי החדש, לא מציגים תוכן מעניין במיוחד אבל עם קצת יצירתיות, תוכלו לספר את סיפור המותג שלכם באופן חדשני ומושך.

רוצים להיכנס לעניינים ולהתחיל לצלם בהייפרלאפס? כאן תוכלו לצפות בסרטון ההדגמה של אינסטגרם, או לקבל השראה מכמה מותגים שקפצו למים ראשונים:

מצלמים בהייפרלאפס? קבלו 3 טיפים שימושיים

1. יציבות וכיוון המצלמה

שמרו על הסמארטפון שלכם יציב ככל האפשר כדי ליהנות מתנועה חלקה ורציפה של צילום וידאו. לאפליקציה יש אמנם תכונה ש"מחליקה" את התנועות שלכם אבל אם אתם חייבים לזוז ולשנות כיוון, עשו זאת לאט והימנעו משינויים תכופים בכיוון או שאחרת תעוררו בצופים שלכם בחילה.

2. הנוסחה: 3 דקות = 15 שניות

אם אתם מתכננים להעלות את הסרטון שלכם לאינסטגרם, מומלץ לצלם סרטון באורך 3 דקות שלאחר עריכה בהייפרלאסט, תקבלו תוצר מוגמר בן 15 שניות שאותו תוכלו לשתף. זכרו, אתם מצלמים במהירות מואצת ולכן, צלמו שוטים ארוכים יותר מהרגיל!

3. פריים נבחר לקאבר

לא משנה כמה יצירתי הסרטון שערכתם, אם אין לו תמונת קאבר מושכת לא תצליחו לפתות את העוקבים שלכם וחבל. בצילום בעזרת הייפרלאפס, קשה לבחור פריים בסרטון שהפריימים שלו מתחלפים במהירות ולכן, לפני הלחיצה על הפליי, בחרו פריים מושך ופוטוגני שאותו תצלמו במשך זמן ארוך משאר הפריימים, ולקצוץ את הפריים בעריכה הסופית.

הכותב הוא סמנכ"ל התוכן של משרד הפרסום הדיגיטלי "אקליפטוס"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ג'ימי טורק 09/09/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
    והאפליקציה הזו היא קשקוש. אם אין מה לכתוב אז לא צריך לכתוב.
  • 4.
    לא 08/09/2014 20:25
    הגב לתגובה זו
    לא
  • 3.
    ג׳יזס 08/09/2014 18:03
    הגב לתגובה זו
    והעתקתם פה? מה זה חורים ברשת כאן?
  • 2.
    סשה דוידוב 08/09/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    אתם ממש חיות טכנולוגיות... אפילו QA לכתבות אתם לא עושים
  • 1.
    וואו Timelapse - זה חדש... (ל"ת)
    גיל 08/09/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.