לא הייתם מנחשים: איש השיווק של ינואר - עיתונאי ופרשן 'סופהשבוע' בן כספית

כספית נבחר לאחר שיחד עם מנכ"ל 'הג'רוזלם פוסט' רונית חסין-הוכמן, הוביל את האסטרטגיה השיווקית של עיתון 'סופשבוע' ובתוכה הגדרת קהלי היעד
משה בנימין | (2)

בשונה מאופי הדמויות שנבחרות לאנשי השיווק על ידי איגוד השיווק הישראלי, דהיינו מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ויזמים עסקיים, הראשון שזוכה לתואר איש השיווק של החודש בשנת 2014, הוא דווקא העיתונאי והפרשן הוותיק בן כספית.

כספית נבחר לאור הצלחת העיתון 'סופהשבוע', וההישגים אליהם הגיע במהלך השנה החולפת. למרות שתחומי האחריות שלו נוגעים לגזרת התוכן, כספית, יחד עם מנכ"ל קבוצת ה'ג'רוזלם פוסט' רונית חסין-הוכמן, הוביל את האסטרטגיה השיווקית של העיתון, ובתוכה הגדרת קהלי היעד ופנייה לשלושת העשירונים העליונים. כספית אף שימש כקריין ו"הפנים של העיתון" בפרסומות ששודרו במדיה, במסגרת הקמפיין הפרסומי המבוסס על הכותבים עצמם כ"טאלנטים".

בידול נוסף המאפיין את העיתון הוא ההחלטה של מקימיו שהעיתון יהיה 'בלתי תלוי' ובשונה מעיתונים אחרים הוא אינו מזוהה עם צד פוליטי כזה או אחר.

העיתון, שהוקם לפני כשנה, קיבץ תחתיו נבחרת כותבים בכירים יוצאי 'מעריב', בראשם כספית. כשנה לאחר השקתו, בעיתון טוענים כי הוא מופץ ב-130 אלף עותקים, בהם עשרות אלפי מנויים. עורכי העיתון הם גולן בר-יוסף ודורון כהן.

ועדת השיווק של האיגוד מנמקת את הבכירה בכספית, בכך ש"ההצלחה של העיתון בתקופה שבה ענף העיתונות נמצא בקשיים רבים, היא סממן לעבודה שיווקית מדויקת ומוכחת. בפרק זמן קצר הצליח העיתון ליצור מודעות והעדפה בקרב קהל קוראי העיתונים לעיתון סופהשבוע כעיתון מן המניין". בסקר TGI האחרון שפורסם, עיתון 'סופהשבוע' ממשיך להתחזק ורשם חשיפה שנתית של 7.9% - לאחר זינוק של 8.4%.

בן כספית מסר בתגובה לזכייה: "אני מקבל את הפרס הזה בשם קבוצת אנשים שהוכיחה שלפעמים, אפשר לבצע גם משימות בלתי אפשריות. מי פותח עיתון פרינט בעידן כזה? היום, כעבור שנה, אני שמח להודות שטעיתי, ובגדול. ההקמה של העיתון הזה, העבודה בו והשליחות שכולנו חשים היא אחת החוויות המעצבות של חיי המקצועיים, ואני אומר את זה אחרי קרוב ל-30 שנה בתקשורת".

כספית החל את דרכו ב'מעריב' ב-1985, שם שימש ככתב מוניציפלי, כתב לענייני משטרה, שליח העיתון בניו יורק, וכתב מדיני. זמן קצר לאחר סיום תפקידו בקרליבך, הצטרף לשבועון החדש של עזור.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רונן 04/02/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    רונית חסין הוכמן - מלכת השיווק כל הכבוד..
  • 1.
    קרליבך 04/02/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    פחחח, עלק 130,000 אלף עותקים. עיתון של טורים משעממים
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.