אולימפיאדת לונדון  2012 אולימפיאדה
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

לקראת המשחקים: רשות השידור תציע חבילות תקצירים ב-100-150 אלף שקל

ברשות ניסו להשיג 1.6 מ' ש' לחבילת שידורים אולם ערוץ הספורט הציע פחות. כעת ישווקו תקצירים עד 15 ד' מהאולימיפאדה למהדורות החדשות ולאינטרנט
אלכסנדר כץ | (1)

רשות השידור תעביר את כלל השידורים מהאולימפיאדה בפלטפורמות הטלוויזיה שלה, לאחר שמגעים עם ערוץ הספורט לגבי רכישת חלק מהם, הגיעו למבוא סתום - כך נודע לאייס.

הרשות ניסתה פעמיים בחודשים האחרונים לשווק חבילה, ובמקביל לשמור בידיה את שידור ענפי הספורט האטרקטיביים ביותר - אתלטיקה קלה, שחייה והתעמלות, לצד ענפים בהם לישראלים יש סיכוי לזכות במדליה, כגון גלישת גלים וג'ודו.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

מאידך הרשות הציעה חבילה בת 18 ענפים מתוך 26 ענפים בהם מתמודדים האתלטים במשחקים האולימפיים. החבילה שהוצעה כללה בין היתר את משחקי הכדורגל והכדורסל, הכדוריד, הכדורעף ועוד. תג המחיר שביקשה הרשות, עמד על לפחות 1.6 מיליון שקלים לחבילה.

בתקופה האחרונה התנהלו מגעים בין הרשות לערוץ הספורט שהיה מוכן לשלם 1.3 מיליון שקל. בשל כך החליטו השבוע ברשות לוותר על האופציה למכירת חלק מזכויות השידור, ולשמור על בלעדיות בשידור המשחקים.

בעקבות כך, צוות שכלל את מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, ונציגים ממחלקת הספורט של ערוץ 1 ומחלקת הכספים של רשות השידור, גיבש 2 מסלולי חבילות שיוצאו לערוצים השונים, לשידור תקצירים מהמשחקים האולימפיים. על השיווק תהיה אחראית שפ"מ (שירות הפרסום הממשלתי), שמשמשת כזכיין של קול ישראל למכירת פרסום ברדיו, שגם תציע חבילות חסויות לשידור במשחקים האולימפיים. הייעוץ המשפטי של הרשות אישר את ההתקשרות עם שפ"מ, שמנכ"לה החדש רונן ברקה, גיבש יחד עם סמנכ"ל הרשות ערן הורן את המתווה שיוצא לגופי השידור השונים.

אז על אילו חבילות מדובר? חבילה אחת מתייחסת לשידור תקצירים בטלוויזיה. לערוצים השונים יוצעו חבילות על בסיס לא בלעדי שיכללו שידור יומי ב-2 מהדורות מרכזיות ביום בגוף המשדר, עד 5 דקות בסך הכל בכל יום ועד 60 שניות מכל אירוע, במחיר של 100 אלף שקלים.

החבילה השנייה מתייחסת לאינטרנט. הרשות תאפשר גישה לתכנים המורשים באינטרנט, כאשר הגוף שירצה לשדר, יוכל "לגזור" עד 15 דקות בכל יום לתכנים מורשים, במחיר של 150 אלף שקלים.

המשחקים יתקיימו ב-27 ביולי ויישכו 16 ימים. ברשות יעברו עם תחילת המשחקים לשידור מלא בפורמט HD. המשחקים ישודרו מדי יום מ-11:00 בבוקר עד 23:00 בערוץ 1, ויועברו גם שידורים בקול ישראל, בסלולר ובאתר האינטרנט שישנה את פניו לפני המשחקים. כמו כן תושק גם אפליקציה ייעודית של הרשות לסמארטפונים שתשמש אחרי המשחקים כפורטל לתכנים ועדכונים נוספים מערוץ 1 ומקול ישראל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יהיה צחוקים (ל"ת)
    אייל 16/05/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.