הלחץ החריף בסיום: מדדי וול סטריט סגרו בנפילות של 2.5% לשפל של חודשיים

הנפט צלל מעל 4% והעיב. רצף הימי הארוך ללא תנודה של מעל 1% נופץ בעוצמה מטה
ירידות, צילום: Getty images Israel
המדדים המובילים בבורסות וול סטריט סגרו את יום המסחר האחרון לשבוע זה בנפילה חופשית ורשמו בכך את היום הגרוע ביותר מאז אירוע ה'ברקזיט. ה-S&P500 צלל 2.45% לשפל של חודשיים והנאסד"ק נפל 2.55%. ברקע ללחץ המכירות הכבד עמדו חששות לגבי האפשרות כי הריבית בארה"ב תעלה מוקדם מהצפוי.

עוד נציין כי הנפילה היומית שברה רצף של 43 ימים בהם המדד לא רשם תנודה של מעל 1% (מעלה או מטה). מחיר הנפט שצלל מעל 4% לחץ את סקטור האנרגיה והעיב אף הוא על המדדים. מדד ה-VIX ('הפחד') זינק 40% ורשם בכך את הקפיצה היומית החדה מאז ה'ברקזיט' (כלומר ה-24 ביוני). מניית אפל שנפלה היום 2.25% השלימה נפילה דו יומית של כמעט 5% מאז השקת האייפון 7 וגם היום ריכזה מחזורים גבוהים מאוד.

טרם פתיחת המסחר היה זה נציג הפד', אריק רוזנגרן, טען שזה לא פחות ממסוכן להמשיך ולהשהות את ההחלטה להעלות את הריבית ונתן את האות לירידות. לדבריו, החסרונות והיתרונות כרגע מאוזנים והכלכלה האמריקנית חסינה מספיק בכדי לספוג העלאות ריבית. לקריאה מלאה. נציג הפד' קפלן טואור שנאם עם פתיחת המסחר, טען כי יבקש לראות סימנים נוספים לעלייה באינפלציה בטרם יחליט על גובה הריבית. אם כי האחרון כשל מלהשיב את האופטימיות לשווקים.  

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס +0.48% דאו ג'ונס 24,626.82 +0.48% דאו ג'ונס סגירה:24,508.66 פתיחה:24,585.71 גבוה:24,661.46 נמוך:24,584.44 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:

נאסד"ק +0.53% נאסד"ק 6,892.54 +0.53% נאסד"ק סגירה:6,856.53 פתיחה:6,871.55 גבוה:6,901.59 נמוך:6,871.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:

S&P 500 +0.61% S&P 500 2,668.15 +0.61% S&P 500 סגירה:2,652.01 פתיחה:2,660.63 גבוה:2,672.33 נמוך:2,659.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:

תוך כדי המסחר התפרסם מניין אסדות הקידוח המפיקות בארה"ב אשר כמותן עלתה בשבוע האחרון ב-7. אתמול, דו"ח המלאים הציג ירידה חדה מאוד במלאים האמריקנים בסך של 14 מיליון חביות נפט גולמי. מתוך כך, מחיר הנפט סיים את היום בעליות של כמעט 5%.

מניות בכותרות 

ג'י פי מורגן (סימול: JPM) - חברת מקיוואיר הורידה את הדירוג של המניה לכדי דירוג "ניטרלי" לעומת הדירוג הקודם של "תשואת עודפת". הסיבות נוגעות לדרישה מהבנק להגדיל את הונו העצמי, סביבת ריבית נמוכה ותנודתיות בשווקים. 

טוויטר (סימול: TWTR) - השוק עדיין מנסה להבין מהו עתידה של רשת המיקרו בלוגים. הניו יורק פוסט דיווח היום כי למרות השמועות בשוק, המשקיע המליארדר, קרול אייקן אינו מתעניין ברשת.  נזכיר כי הערכות האחרונות היו כי מנכ"ל מיקרוסופט בעבר סטיב באלמר והנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל יחברו ביחד כדי לרכוש את החברה. 

צ'יפוטלה (סימול: CMG) - רשת המסעדות הגיעה להסכמים עם 100 סועדים שונים משנה שעברה שחלו לאחר שאכלו בסניפיה. פרטי הסכם הפיצויים חסויים. 

דויטשה בנק (סימול: DB) - הבנק הגרמני אמור להגיע לידי פשרה בנוגע לאישומים מהמשבר הכלכלי בעשור הקודם עת מכר "משכתנאות רעילות". שווי הפיצויים יהיה ככל הנראה 2.4 מיליארד דולר. 

אפל APPLE +0.29% APPLE 172.72 +0.29% APPLE סגירה:0 פתיחה:173.63 גבוה:173.68 נמוך:172.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  - לאחר שהמניה צנחה אתמול בשיעור של 2.6%, המניה המשיכה לרדת גם היום בשיעור של 2.2%. נזכיר כי אתמול הובעו חששות בשוק הנוגעות לכך שהאייפון 7 לא יצליח לשחזר את ההצלחה של הדגמים הקודמים.
תגובות לכתבה(56):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    מימוש בריא לאחר מכן יחזור לעלות
    מני 10/09/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לנצל את הירידות בשביל להגדיל אחזקה.
    סגור
  • 31.
    שינוי תחזית
    אמיר 10/09/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נראה שמר גורביץ יצתרך לשנות תחזיתיו - מתנודה מהותית למעלה לתנודה מהותית למטה , דבר קטן בסך הכל !
    סגור
  • 30.
    ראינו את הדב הזה כבר 60 פעמים , שימו משהו אחר (ל"ת)
    חדש 10/09/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    מה כל הזמן יעלו? אז יורדים קצת מה קרה (ל"ת)
    לימור 10/09/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    המדדים ירדו 10 אחוז ואז יעלו בחזרה
    המדדים ירדו 10 אחוז 10/09/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לנצל ירידות ואז עליות
    סגור
  • 27.
    אללה ירחמו
    שמחה 10/09/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לברוח!!!!!!!
    סגור
  • 26.
    הכלכלה בארה"ב טובה מאוד לפי כל אינדיקציה
    אדי 10/09/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בסך הכל מימושים ותיקון לטווח ארוך נראה עליות עובדה שמספר המשרות הפנויות בשיא והדיבורים על העלאת הריבית רק מחזקות את הטענה.מן הסתם שאם הכלכלה לא היתה טובה אז לא היה עולה על דעתו של איש להעלות ריבית.
    סגור
  • באיזה סרט אתה חי ?
    יוסי 10/09/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מחירי המניות מנופחים הכל בגלל ריבית 0 , כל נתוני מאקרו שמפורסמים זה מכור ולא אמיתי , יש שם קליקה של בתי השקעות ופוליטיקאים ש״משחקים בנתוני מאקרו לפי רצונם ״ - תתעורר
    סגור
  • המחירים לא מנופחים
    אבי 10/09/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ריבית נמוכה מניות עולות
    סגור
  • 25.
    לגבולם (ל"ת)
    ושבו בנים 10/09/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    לא להילחץ
    רואה בקפה 10/09/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בסוף ספטמבר תועלה הריבית באמריקה ברבע אחוז . חלק מהמשקיעים כבר לוקחים זאת ללב והחלו למכור את המניות . למי שיש לב חלש שימכור כי המדדים עומדים לרדת בעוד 10- 15 אחוז גם בגלל הסיכוי שהולך וגובר שטראמפ ינצח בבחירות בכל מקרה כדאי להכין כסף מזומן לרכישות של מניות של חברות איתנות שמחיריהן יהיו בשפל זמני כתוצאה משני האירועים שלעייל . הכלכלה האמריקאית איתנה מתמיד והכל יעלה מחדש תוך תקופה קצרה . זאת הזדמנות פז להרוויח . אחרי שקראתי בקפה אני הולך עכשיו לשתות אותו . לבריאות לכולם !
    סגור
  • 23.
    סוף סוף הגיע המימוש שמחכה לו (ל"ת)
    יובל 10/09/2016 09:00
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 22.
    וואוו סגרו במנוך היומי. מעניין אם המעוף יירד יותר מחצי (ל"ת)
    לירן 10/09/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 21.
    זה בסה"כ תיקון ואחרי זה ימשיך לעלות (ל"ת)
    דוד 10/09/2016 01:21
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 20.
    לא נורא יום שני יעלה ויהי התמונה של החץ למעלה
    ירוק 10/09/2016 00:30
    הגב לתגובה זו
    10 8
    ירוק
    סגור
  • 19.
    איפה משקיע מתמיד?
    עדי 10/09/2016 00:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חחח
    סגור
  • שמח שיש משהו שזוכר (ל"ת)
    המשקיע המתמיד 10/09/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    יש לי רק תקווה אחת ש שמעתם לעצתי לשבת על מזומן
    YL 09/09/2016 23:57
    הגב לתגובה זו
    5 12
    מה שחמור בעיניי זה המלצות האנליסטים ורודי הידיים ש פעם אחר פעם עובדים על הציבור ו פוסלים תגובות בהם אני מזהיר את הציבור בניגוד לכתבות שלהם .וחובה להזכיר את המשקיעים הכבדים שגם ב 2008 לא האמינו לי האמת יושב על מזומנים ולא קניתי פוטים כי קשה לדעת את הרגע הריסוק אבל לפחות לא להפסיד את המכנסים
    סגור
  • 17.
    מונחים לפני (ל"ת)
    ערמות ערמות 09/09/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 16.
    תיקון (ל"ת)
    אדי 09/09/2016 22:11
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 15.
    אני רגוע. גורביץ אמר שה- SaP יעלה. אין כמו גורביץ ! (ל"ת)
    אחד העם 09/09/2016 21:58
    הגב לתגובה זו
    6 10
    סגור
  • גוריביץ אמר שרצועות הבולינגר התכווצו ובקרוב נראה
    KP 10/09/2016 07:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    גוריביץ אמר בקרוב נראה תנועה חדה. הוא רק טעה בכיוון כי הוא אמר נראה תנועה חדה למעלה וכאן קיבלנו תנועה חדה למטה. רק טעות של הכיוון. מה לא בסדר ?
    סגור
  • כל מה שגורביץ אומר תעשה הפוך ותרויח מניסיון (ל"ת)
    גוטה הפוך גוטה 09/09/2016 23:38
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • חחחחהההחחחחה תמשיך להאמין לגורביץ!! (ל"ת)
    אורן 09/09/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 14.
    מומחים בתמונות של ירידות כל הכבוד!!!
    למה 09/09/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בעליות זה רק החץ למעלה
    סגור
  • 13.
    אותם תמונות כל הזמן והשוק בשיא, רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 09/09/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 12.
    הפד לא יעלה ריבית בזמן הקרוב
    משקיע וותיק 09/09/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    15 6
    הוא רוצה אבל לא מסוגל. הנתונים לא תומכים בעליית ריבית , יש צמיחה נמוכה ואינפלציה נמוכה, לפחות שוק בעבודה מציג נתונים טובים ואבטלה נמוכה , אבל אם הוא מעלה ריבית הוא דופק את עצמו. העלת ריבית תחזק לו את המטבע , תפגע ביצוא וברווחי החברות וביכולתן להתחרות בעולם , פגיעה במיסי חברות , בעוד שבכמעט כל העולם יש ריביות אפסיות לשליליות. הם הסתמכו יותר מידי על הריבית שתציל אותם אבל זה לא עובד להם , הם צריכים להזיז את הכלכלה ע"י שימת דגש על המדיניות הפיסקלית , פיתוח תשתיות , השקעות ענק בארה"ב , החזרת מפעלים הבייתה , מענקים למי שפותח חברות בארה"ב , הורדת מס חברות משיעור 35 אחוז מטורף לפחות שיעור 20 אחוז , הורדת מיסים כדי שיהיה לאזרח יותר כסף בכיס לבזבז ולהניע את הכלכלה. יש כל כך הרבה דברים לעשות אבל הממשל של אובאמה אנאמי לחלוטין. בקשר לשוק ההון , הכסף תמיד יזרום להיכן שאפשר להשיג תשואה , כמו בכל מקרי העבר בסופו של דבר הכסף יחזור לשוק ההון והנדלן כאשר אנשים יגלו שאין להם אלטרנטיבות אחרות.
    סגור
  • אתה שוכח את הגירעון והחוב אשר מונעים הרחבה פסקאלית
    זקן חכם 10/09/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כל השהיה בהעלאת הריבית היא כמו להציא את הנצרה מהרימון ולהחזיק את המנוף ביד קפוצה בתקווה שהכוח ביד ישאר והמנוף לא ישתחרר ויגרום לפיצוץ אדיר.... לכן כתבתי על המילכוד של הפד. כך או כך ניכנס לתקופה של אינפלציה שתזחל מעלה, ריבית שתזחל מעלה, אבטלה שתזחל מעלה...כל הסימנים לשוק דובי ארוך טווח שלמעה התחיל כבר ב2015. העליות האחרונות מאז היו רק תיקון טכני ותו לא.
    סגור
  • 11.
    מימוש טבעי לאסוף סחורה, רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 09/09/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 10.
    הוצאתם את התמונה מהבוידם, (ל"ת)
    דודי 09/09/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 9.
    מימוש בריא לאסוף סחורה (ל"ת)
    רמי 09/09/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • 8.
    שאלה למבינים מתי מתבצעת סליקה לאופ
    המתחזה 09/09/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שבועיות מעוף במידה ופקעתי כיוון שאני רואה בתיק את האופציות אבל עדין לא בחשבון, מתי הכסף עובר לחשבון?
    סגור
  • יום ראשון תראה את הכסף בחשבון (ל"ת)
    אמנון 09/09/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • תודה אמנון, שיגיע כבר :) התחלתי להילחץ (ל"ת)
    המתחזה 09/09/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • סליקה
    וורן באפט 09/09/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אם אתה מתכוון לאופ מעוף אז הסליקה היא ביום שישי. אם מדובר באופ חודשית אז הסליקה היא ביום שישי האחרון של החודש.
    סגור
  • תודה באפט ! מתכנן על הבוחטה שלי בראשון ?? (ל"ת)
    המתחזה 09/09/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 7.
    אופקו מצילת המעוף
    הגנבים הכי טובים בעו 09/09/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המניות כולל הכי טובות בארהב יורדות למעט אופקו שהרימה ראש בירוק חזק כדי להציל את הארביטראז והמעוף ביום ראשון. יחי לגנבי המעוף שתמיד יהיו שם כדי לא לתת למעוף ליפול.
    סגור
  • 6.
    מה זה הברקזיט? חחחחח (ל"ת)
    רק למעלה 09/09/2016 20:12
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 5.
    ניראה כאילו מתחיל מימוש. הדב ניראה מאוד יפה
    מפולת 09/09/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    6 10
    זה לא ירידות חדות זה מימוש טבעי
    סגור
  • 4.
    לא לחשוש , המוסדיים מאורגנים ליום ראשון לעליות
    תסירו דאגה מליבכם 09/09/2016 19:50
    הגב לתגובה זו
    9 15
    הגלום 1.5 נקודות למעלה סטיית תקן של קולים גבוהה יותר מפוטים וקניות הקולים גדול ב30% לעומת הפוטים. מסקנה לא משנה מה יהיה בארהב ביום ראשון לא נראה ירידה מעבר 0.2-0.4 אחוז.
    סגור
  • שכחת שמישהו כתב את הקולים..והוא גדול חזק ומבין עניין
    אתה תמים 10/09/2016 09:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רמז...הוא לא מתכונן להפסד והקולים האלו יהיו שווים אבק בפקיעה...חחחחחחחחח
    סגור
  • אתה הולך ליפול חזק כנראה לצערי ואני אולי אקנה את הקולים (ל"ת)
    המתחזה 10/09/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • חחחח...הצחקת אותי...תראה אדום (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן חכם 09/09/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • 3.
    הפדרל ריזרב נכנס למלכוד
    זקן חכם 09/09/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    8 9
    הפדרל ריזרב שגה מתחילת השנה כשנמנע מלהעלות את הרבית בפעם השניה אחרי דצמבר 2015. המשקיעים פרשו את ההיסוס כחשש שהכלכלה האמרקאית והעולמית לא תעמוד בכך ורצו לאגחי"ם של ממשלת ארה"ב שהגיעו למחיר שיא המשקף 1.5% תשואה ל- 10 שנים. זהו מצב שמעיד על חוסר שיווי משקל או בלשון העם בועה. הריצה לנכסים חסרי סיכון , הביאה לעליית מחיר האגחי"ם ולחצה מטה את הריבית, כנגד שאיפתו של הפד. עתה הוא יאלץ להעלות את הריבית למרות שהצמיחה בארה"ב בשפל. זה ודאי יביא פחות רווחים לחברות ולא במקרה הבורסות מגיבות מטה. כמו שהזהרתי את המשקיע הקטן החודשים הקרובים יהיו עם תנודות משמעותיות והכיוון הדובי יחזור לשוק למרות שלא אתפלה אם שוב תמנע ילן מלעלות את הרבית בספטמבר, וזו תהיה החלטה אומללה אף יותר. שבת שלום
    סגור
  • לא יעלו את הריבית
    משקיע וותיק 09/09/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
    5 6
    הם לא מסוגלים לזה , גם אם הם רוצים הנתונים פשוט לא תומכים בעלית ריבית.
    סגור
  • הלעת נעליים ולא ריבית
    מוטי החיפאי 11/09/2016 01:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרשמו לכם QE4 בדרך לאחר תיקון בסנופי.
    סגור
  • 2.
    כיטוב יורדת בחול פחחחח
    דני 09/09/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ידעתי שהיה צריך למכור אתמול :(
    סגור
  • מימושון ולא יותר
    יואב 09/09/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    3 5
    המימוש בגלל הסנטימנט ולא בגלל המניה. תמתין ליום שני למצגת או לאישור עד סוף השנה. הפוטנציאל גדול ורק עניין של זמן שתעוף למעלה. חוץ מזה מימוש במחזור כזה מול עליות במחזור פי כמה מה אומר משהו על המימושון.
    סגור
  • 1.
    הלוואי כולכם תפסידו כסף ! (ל"ת)
    איציק 100 09/09/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    5 17
    סגור
  • אני רושם איציק100 ולא איציק 100
    פרופ' א100 09/09/2016 22:15
    הגב לתגובה זו
    14 9
    תודה למנוול. אוהב אותך.
    סגור
  • הלוואי שתמות! העולם יראה טוב יותר (ל"ת)
    בלעדיך.... 09/09/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • אחר כך שואלים אותי הסטודנטים
    פרופ' איצ100 09/09/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    6 5
    או הלוחמים בחטיבה שלי..מדוע הצעירים כה שטוחים ולא יודעים בין שמאל לימין ושחור ולבן. לשונם קלה ורמיה שולטת בגופם ונפשם. ועל הדרך מפילים זקנה עיוורת לפסי הרכבת. מאחל לכולכם כל טוב ופנו לשמיים לתת לכם בינה ודעת. הבדילו בין אמת לשקר ובין מתחזה לסתם איש..
    סגור
  • אני מת מזמן טמבל. בגלל העדרי
    פרופ' א100 09/09/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    15 7
    עולם נראה כך. אוהב אותך.
    סגור
  • כניראה עשתה אותך מוסלמית שרמוטה (ל"ת)
    רני 09/09/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • איזה מתוקי אתה....