JP מורגן ימכור נכסים רווחיים כדי לכסות על ההפסד לבועז וינשטיין

הבנק צפוי להתאמץ הרבה יותר כדי למצוא מקורות רווח ברבעונים הבאים. יועץ ל-SEC: "טעות טפשית - מכרו נכסים שאין להם תחליף"
ג'וש דוקרקר | (2)

פירמת הבנקאות האמריקנית, JP מורגן, תאלץ לנקוט בצעדים חריגים כדי לכסות על ההפסד הצורם שספגה לפני יותר משבועיים. החברה מוכרת בימים אלו נכסים שעלולים להעיב על הרווחיות בהמשך השנה בעוד שהמשקיעים המודאגים ספגו מאז פיצוץ הפרשה ירידה של יותר מ-8% בערך המניה.

על פי דיווח של רשת CNBC, הבנק כבר מכר נכסים רווחיים בהיקף של 25 מיליארד דולר על מנת לשפר קצת הדו"ח הבא, דו"ח שהרווח בו צפוי לצנוח עם ההפסד שיצר הסוחר שנקרא "הלוויתן מלונדון".

המנכ"ל, ג'ימי דימון, אמר בתחילת החודש שעד עתה מכר הבנק נכסים רווחיים, בעיקר אג"חים קונצרניים, שיצרו לו רווח של 1 מיליארד דולר, קיזוז חלקי בלבד להפסד. את התוצאה הנלוות למכירה המשקיעים יראו בדו"חות הבאים, הפעלת מס על הרווחים הלא מתוכננים ומניעת רווחים מהרבעונים הבאים.

"הם עשו שתי טעויות טפשיות", אמר לין טרנר, יועץ רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), "הראשונה כמובן לקחת סיכוני נגזרים שלא הבינו אותם. השנייה, מכירת נכסים רווחים שאין להם תחליף".

"בסביבת ריבית אפסית הבנק צפוי עתה להלחם בשוק כדי להוציא הכנסה נוספת במקום לקבל הכנסה בטוחה מהאג"חים" הוסיף לין. בדיווח נוסף של המנכ"ל עולה כי לבנק יש פוטנציאל רווחים של 8 מיליארד דולר אם ימכור נכסים נוספים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ר 29/05/2012 22:55
    הגב לתגובה זו
    כאילו ממש הם היו ראש בראש - הכל כדי למשוך תשומת לב. כל העיתנונים הכלכלים בארץ כאלה צהובים ורדודים. הייתי אומר רק ביזפורטל אבל גלובס עושים אותו דבר
  • 1.
    בושה 29/05/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    מה ההבדל בין ההוא מסביון לבין דימון
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.