מדד ה-S&P500 בדרך לירידות משמעותיות, זמן לצאת?

גורביץ' בוחן את מגמת הירידה במדד האמריקאי ומספק הערכה ראשונית לתחתית חדשה

אייל גורביץ' | (82)

רמת 12,000 הנקודות החזיקה את מדד הדאקס תקופה ארוכה אך נשברה לא מזמן כלפי מטה. את האס.אנד.פי מחזיקה רמת 2,600 הנקודות לערך וזו שאלה של זמן עד שהיא תישבר. עד כמה יעמוד כוחם של הקונים מול גלי היצעים שבכל פעם תוקפים את רמת התמיכה מקרוב יותר.

S&P 500 0.32%  

בגרף החודשי

כאן אפשר לראות את שבירת הרצף העולה. שבירת רצף עולה בגרף החודשי היא סימן ליציאה מהשוק. לעניות דעתי כל ניסיון עליות יהווה הזדמנות לכך. 

 

בנוסף אפשר לראות את ספירת חמשת הגלים שהחלו בתחילת 2016. חמישה גלים אלו אמורים לסכם את הגל החמישי והאחרון בסדרה שראשיתה ב-2009 ועליה כתבתי לא מעט. המשמעות הפשוטה היא שירידות משמעותיות בדרך. 

האס.אנד.פי מתקן לפחות את גל העליות שהחל בתחילת 2016. לפחות אותו וזו לא תהיה הפתעה עם מהלך הירידות שהחל יתייחס לכל הגל שהחל ב-2009. 

ההערכה הראשונית של מדברת על ירידה לרמות שבין 2,400 – 2,500 הנקודות. בתחתית הגרף אפשר לראות את מדדי העוצמה הבסיסיים. הללו מצויים במגמת ירידה והמשמעות היא שזו שאלה של זמן עד שמדד אס.אנד.פי יגיע או אף יחצה מטה את רמת 2,600 הנקודות.

הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

 

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(82):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 35.
    גבי 09/12/2019 16:43
    הגב לתגובה זו
    זו טעות או שאני פיספסת משהו?
  • 34.
    על מה שהוא אומר תעשו ההפך, מאז עשור הוא מדבר שטויות (ל"ת)
    לא מאמין 04/12/2019 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    66 22/11/2019 21:33
    הגב לתגובה זו
    לאידיוט הזה?????????!!!!,,,,,
  • 32.
    שניתוח טכני זה לא בולשיט (ל"ת)
    אוקיי. שכנעת אותי 30/12/2018 03:01
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    חני 27/11/2018 20:49
    הגב לתגובה זו
    מר גורביץ אמר לפני כ2ץ5 חודשים שהנפט בקו עליה ואין סימנים שיש שבירה כלפי מטה וראו מה קרה הברנט ירד מ 82.5 לחבית ל60 לחבית
  • יצחק 28/11/2019 12:06
    הגב לתגובה זו
    שהמנתח המדובר ישים גרוש על הניתוחים שלו ניתן להתייחס לדבריו ברצינות. בינתיים זה רק כתבות למען יצירת הכנסה מהצד-ליותר אייל לא מסוגל
  • 30.
    עושה צחוק מאיתנו כל הזמן ללא תגובת האתר (ל"ת)
    מוטי 26/11/2018 23:29
    הגב לתגובה זו
  • עושה 22/11/2019 21:33
    הגב לתגובה זו
    ובסוף זקוק לעבודתו ! אכן "גאון" טכני
  • 29.
    גורביץ דרוע להלן ניתוח בטוח יעלה ובטוח ירד (ל"ת)
    מוטי 26/11/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    מי שמשתמש בניתוח טכני הוא מהמר חד משמעית!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    שוקי 26/11/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
  • יצחק 28/11/2019 12:08
    הגב לתגובה זו
    אינך בענף הנכון,לך הביתה-יא חסר עמוד השידרה
  • אין 22/11/2019 21:36
    הגב לתגובה זו
    ניתוח טכני יעודי כמו ביזפורטל,השאר רנדומליים פה ושם!!
  • השאלה מי הנותן ולא מה נותן (ל"ת)
    יצחק 28/11/2019 12:10
  • 27.
    השוק האמריקאי חזק ויירק לך בפרצוף (ל"ת)
    אייל שרום 26/11/2018 10:34
    הגב לתגובה זו
  • מויש 02/12/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    השוק כבר ירק עליו ביריקה וירטואלית בפרצוף. כל פעם שהוא איים בנפילה של השוק האמריקאי ,נשרף שלו השורט בתיק הוירטואלי שלו .. מה שיקבע אם השוק יעלה או יירד זה ההתפתחויות הפונדמנטליות .. מה שכן , התבניות הטכניות בין לבין יכולות לחזור על עצמן ושם אפשר לעשות כסף דרך מסחר לטווח קצר באמצעות הניתוח הטכני .
  • יצחק 19/12/2018 23:11
    הגב לתגובה זו
    לפחות תצא ותודה שאייל צדק בגדול
  • 26.
    שוקי 26/11/2018 10:23
    הגב לתגובה זו
    לפי הפסיכולוגיה אדם שהוא סוחר ולא משקיע לטווח ארוך הוא מהמר ולכן הוא צריך צריך ללכת לטיפול בהתמכרויות להימורים (גורביץ חייב ללכת), יש את דוקטור אילן טל אחלה פסיכיאטר וירפא את המחלה הזאת שנקראת הימורים בניתוח טכני. יאאלה שיהיה לכולם בהצלחה.
  • יצחק 19/12/2018 23:13
    הגב לתגובה זו
    אז מי צריך פסיכיאטר???!!!
  • יצחק 28/11/2019 12:14
    על פניו אתה בלבד
  • 25.
    רק פותח את הפה אני עושה הפוך ומקוויח דקס לונג (ל"ת)
    שרון 26/11/2018 10:13
    הגב לתגובה זו
  • יצחק 28/11/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
    כל עוד המדד מעל 13200=חיובי וההפך
  • יצחק 28/11/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    ברוב הפעמים אתה אפילו פוגע עם קביעתך
  • יצחק 19/12/2018 23:13
    הגב לתגובה זו
    אייל צדק במאה אחוז
  • יצחק 28/11/2019 12:12
    הפוך גוטה ... הפוך
  • 24.
    שיש זיקית שיודעת לדבר ועוד מתעניינת בשוק ההון (ל"ת)
    זה מדהים 25/11/2018 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אם תתחלנה עליות מתי להערכתך תהפכי לירוקה בהתאם ? (ל"ת)
    שלום לזיקית גורביץ 25/11/2018 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    סמרט 25/11/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    שיט, החזקתי אותו הפוך :(
  • וטוקמק (ל"ת)
    אתה גולם 25/11/2018 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אתה כזה נודניק .קרציה (ל"ת)
    שושנת יריחו לאיצ 100 25/11/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    משקיע 25/11/2018 16:38
    הגב לתגובה זו
    מה ההבדל בין שבירת מגמה בתחילת 2018 לאחריה היו מספר חודשי עליות לבין שבירת המגמה כעת שלדעתך בעקבותיה לא יהיו חודשים של עליות
  • יצחק 28/11/2019 12:17
    הגב לתגובה זו
    אתה חסר עמוד שרה ,כי משקיע קודם תבנה לעצמך מתודולוגיה ורק אחרי זה תשקיע ולא ההפך
  • למשקיע 26/11/2018 08:59
    הגב לתגובה זו
    זה מש שיפה בניתוח הטכני
  • למשקיע 25/11/2018 21:21
    הגב לתגובה זו
    אמנם השוק פרץ את השיא של ינואר לאחר הירידות של פברואר אבל עוצמת המגמה בירידה במקביל לעליות, פחות כסף זורם לשוק ופחות מניות עולות מאשר יורדות. זה מראה על חולשה אמיתית בשוק שעולה בעיקר כתוצאה של חברות הקונות את מניותיהן מבעליהן.זה העתק הדבק של דצמבר 2007.
  • יצחק 28/11/2019 12:18
    בתאוריה אתה חזק ,אבל המציות טוענת שאתה טועה,כי גם עם מחזורים קטנים השוק ממשיך לעלות עד ש....
  • 19.
    לזכור 25/11/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    לא מחרבן כסף לתת העלייה של טראמפ לא מציאותית הנאסדק יחריב הכל טס מ4800 ל8000 תקופת טראמפ
  • 18.
    עוד הרבה זמן 25/11/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    מבחירתו של טראמפ נאסדק מ4800 ל8000 חשבתם טראמפ מחרבן כסף לתת?
  • 17.
    עוד הרבה זמן 25/11/2018 16:10
    הגב לתגובה זו
    בורסות עולם הרבה זמן נכנס לחודש 12.18 ל1.19 2.19 רק סוף מרץ 19 נראה שהאורות יפציעו הדכאון יתחיל לחלוף יתחילו זמירות חדשות על עליות עד אז זחילה ירידה במידרון
  • יצחק 28/11/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    השוק עולה -זו עובדה. תמתין ל-vix שיומר את דברו-בינתיים הוא על הריצפה
  • 16.
    ניצוצות של סוף 25/11/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    נראה לקראת פורים כך היה ב2007 עד אז כאוס . מתי פורים? לספור
  • התכוונתי לפורים 2020 (ל"ת)
    אש 26/11/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
  • אש 26/11/2018 08:20
    הגב לתגובה זו
    אם אתה עושה הקבלה ל 2007 אז הירידות הסתימו לאחר שנה ורבע. נכון לקראת פורים אבל של 2009 ואם אתה עושה את ההקבלה של עכשיו מדובר על פורים של 2019. לדעתי זה מיותר ובלתי אפשרי לצפות את העליות הבאות, כרגע צריך לחכות ולראות שמגמת הירידה מתבססת או מתפוגגת מהר.
  • 15.
    שכחו 25/11/2018 15:53
    הגב לתגובה זו
    נגמר הנשק ביד הבנקים המרכזיים עת יגיע יום הדין הקשה והנורא זוכרים 2000 זוכרים 2007
  • 14.
    עמית 25/11/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    מה שאתה עושה זה מסחר והימורים ותזמן שוק, בגדול צריך למה שאתה עושה טיפול בהתמכרויות. לך לדוקטור אילן טל הוא פסיכיאטר והוא כבר ילמד אותך (אני מקווה) שלא סוחרים ומנסים לתזמן אלא משקיעים לטווח ארוך. שיהיה בהצלחה
  • אבי 28/11/2018 10:54
    הגב לתגובה זו
    כמה גרושים?
  • 13.
    שכחו 25/11/2018 15:51
    הגב לתגובה זו
    בארהב הוא במחירי שיא ראה קייס שילר מה איתו עם משכנתאות ענק שנלקחו הריבית היתה 3.5 כעת כ5.12 עוד הוצ. ריבית זה ממש העלאה עלות הנדלן הוצ. ריבית גבוהות יותר הסביבה הכלכלית השתנתה זהו
  • 12.
    א 25/11/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    אטואט
  • 11.
    שוקי 25/11/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    גורביץ זה לא בושה לך לדוקטור אילן טל הוא מטפל בהתמכרויות בבורסה במסחר(לא בהשקעות) מה שאתה עושה עם הטכני שלך. לא בושה לך אליו הוא פסיכיאטר טוב.
  • 10.
    ד"ר ניר(איצ100) 25/11/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    הערכותיך מעולות וניצלת בגדול את הידע האולטימטיבי שיש לך בשיטתך..אנו משוכנעים שנקטת יתר זהירות גם בהבנתך והתארים שברשותך בכלכלה או/ו ראיית חשבון. הערה/הארה כן נוסיף...הפעם ..זה ממש לא תיקון והוא לא מוגבל לאחוזים קטנים. אנו ממשיכים לתהום שטרם חווה העולם הכלכלי מאז ומעולם.
  • גם הערוכותיך מעולות ושוות לתחת כבר שנים (ל"ת)
    לדוקטור המכובד 25/11/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
  • יתכן אתה צודק 25/11/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    80% למרות שלא היו סיבות כלכליות המצב הכלכלי ב2000 היה יחסית טוב ללא חובות ענק ארהב היום חובות לסין ויתר מדינות הגרעון בתקציב תקרב לטריליון דולר לא זכור גרעון כזה ב2000 תנאי המקרו אז טובים מהיום ולמרות זאת בועה זאת בועה הנאסדק קרס ב80% ומשך כל השווקים לכן תתכן יתכן משהו גדול בגלל בועות בגלל אשראי פרוע אימתני בכל בארהב
  • 9.
    חחחח 25/11/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    מה אתה מבזבז את הזמן לכתוב בעיתון
  • למה לי אם למכור? 25/11/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    לכתוב בעיתון זה הובי ואני מבסוט שאנשים יקרים מרוויחים ים בזכותי
  • לא צריך למכור האחוזה..יש בצד הרבה כסף למה שהיצעת. (ל"ת)
    חחחחח 25/11/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גיורא 25/11/2018 13:31
    הגב לתגובה זו
    מבנה המחירים במדדי ארה"ב עדיין חיובי למרות החולשה. מבחינה טכנית אין בסיס לקבוע שהמגמה השתנתה. באירופה הסיפור אחר אבל המדדים האמריקאים הם החשובים.
  • 7.
    זה כמו דור 25/11/2018 13:01
    הגב לתגובה זו
    רצו מגדל המגיע השמימה (נאסדק) קיבלו הרס חורבן קריסת המגדל משוגעים תמיד יש בנו מגדל עאלק יהרס עליהם יחרב עליהם כל פעם מגדל אחר מגדל 2000 מגדל 2007 מגדל 2018 ...... ........
  • שכחת, מגדל התאומים (ל"ת)
    Sassi6 26/11/2018 06:01
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אתה שוב מקשקש עצמך לדעת.תיקון מתחיל מחר (ל"ת)
    למר גורביץ הזיקית 25/11/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
  • Sassi6 26/11/2018 05:56
    הגב לתגובה זו
    אם בתיקון כבר לא היה צורך, היינו שרים אז הללויה, עם בוא התיקון הייתם רואים, איך כל השורטיסטים שרים הללויה, אם משמירת סטופלוס נחדל, נשמע התיקון בהללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה, הללויה
  • להיות טמטום זאת בעיה או שאתה זורם? (ל"ת)
    למגיבים 6 25/11/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עמית 25/11/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    להשאיר את המניות ולא לנסות לתזמן ואם ירד אפשר לקנות עוד כמות. הרי ברור שיחזרו העליות עוד שנה שנתיים ואז נהנה, בבורסה לא מנסים לתזמן ולהמר כמוך, אפשר גם לקנות תעודות סל על מדדי ארצות הברית. יאאאלה שיהיה בהצלחה לכולם ולא להקשיב לו הוא חושב שהוא מבין אבל הוא מהמר.
  • Sassi6 26/11/2018 04:20
    הגב לתגובה זו
    אחי, יש לך מומחיות, אתה מומחה לתפוס סכין נופלת, פתח מצנח רזרבי, מחכים לך בקרקע, בהצלחה
  • בא 25/11/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    יחזרו העליות ומתי , אם הפד יתחיל שוב להזרים כסף אז אולי .
  • צודק 100 אחוז אתה מבין את השוק (ל"ת)
    לעמית 25/11/2018 15:00
    הגב לתגובה זו
  • לעמית 25/11/2018 14:41
    הגב לתגובה זו
    אתה הולך כנראה להפסיד בחודשים הקרובים ממיטב כספך. כאשר בעוד שנתיים השוק יחזור לרמתו היום ותחזיר את כספך, למי שיצא עכשיו יהיה כפול כסף מאשר לך, וזאת עוד לפני הרווחים משורטים אותם נקנה כאשר התחתית האחרונה נשבר. ובאשר להימורים, זה עדיף לפעול כך גם אם בקרוב יתברר שהשוק חוזר לעלות, אז יהיה הפסד של אחוזים בודדים לעומת הפסדים של עשרות אחוזים עליהם אתה מהמר.
  • למהמר הגדול 26/11/2018 09:24
    מהמר זה דורש טיפול דחוף בבעיית ההימורים שלך באופציות וההזיות שאתה גם יכול לתזמן את השוק ולהרוויח כסף בזמן שהסטטיסטיקה היא שמעל 97 אחוז מהמהמרים כמוך מפסידים את כספם לטווח הארוך רק . בגלל המחלה של הימורים שלך אתה גם לא מסוגל להבין דברים בסיסיים בשוק ההון מציע טיפול דחוף לפני שתהיה הומלס
  • Sassi6 26/11/2018 05:52
    אחי, אם בתיקון הוא מפסיד כ-33%, ואם בתחתית הוא נשבר ומנסה להחזיר את ההפסד בשורט, ואם בשורט הוא מפסיד כ-50%, אז כמה נשאר לו? כ-33%, זה מספיק לו לגלידה פיסטוק ניחומים, אממה קורה בהפוך על הפוך? אם בשורט הרווחת כ-33%, ואם בתחתית חזרת ללונג, ואם בלונג הרווחת כ-50%, אז כמה הרווחת? כ-100%
  • נאסדק 25/11/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    הרים אין תחתית אין שיא לא נדע מה שיא מה תחתית הימורים בלבד הם מטיסים הם מחריבים יחרב ביתם מחריבים כעת
  • Sassi6 26/11/2018 04:52
    Don't let them get you down, Don't run and hide, Even if it hurts you inside, Even if they keep their fingers on your money, I'll tell you what I'll do about that, If you can't beat 'em, join 'em, You'd better do it, 'Cause it makes you feel good, So I said, If you can't beat 'em, join 'em, You're gonna help yourself, Keep your chin up when you're feeling good, You're feeling good.
  • 4.
    נאסדק 25/11/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
    למה מה קרה ?
  • חהחה (ל"ת)
    בגלל טראמפ 25/11/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
  • Sassi6 26/11/2018 04:09
    אממה טראמפ, לפני בחירות האמצע הוא צייץ, למה הפסיק לצייץ? האם טראמפ רוצה "תיקון עכשיו" במקום "תיקון אח"כ לפני הבחירות לנשיאות?
  • 3.
    במבה 25/11/2018 12:10
    הגב לתגובה זו
    כל טיפש יכול לדעת שאנחנו יורדים
  • טוב שאתה מודה בטיפשותך (ל"ת)
    נתי 25/11/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
  • לנתי 25/11/2018 16:27
    דביל הוא לא מודה בטיפשותו הוא מודה שאייל יודע בדיוק כמוך
  • 2.
    אבנר 25/11/2018 11:01
    הגב לתגובה זו
    מנתח נכון ולעניות דעתי עקב כוונתו לזהירות הוא ממעיט בגודל הירידות
  • 1.
    גור בצוב 25/11/2018 10:38
    הגב לתגובה זו
    מה עם מדד המעוף לאן מועדות פניו?מה אומרים הרוחות?
  • אייל גורביץ 25/11/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
    שהרוחות נעות לשקע הברומטרי מצד הימני של כדור הבדולח ולרמה הברומטרית בצד השמאלי של כדור הבדולח
  • Sassi6 26/11/2018 03:46
    כדור בדולח? לא בדולח? מהזה חשוב כל עוד אנחנו מרויחים? הכל פתוח, עוד לא מאוחר, אם לא איחרת, תצטרף מחר, זה יתכן, זה אפשרי, כל עוד אנחנו מרויחים, גלשתי במניות, נפלתי על האף, נפגשתי עם המון, משקיעים אישים ואייל, הייתי במניות, הייתי בתעודות סל, ובשמורת השורט, מצאתי לי מקלט, בשורטים טיילתי, חופשי מדאגה, לאן שהסתכלתי, הייתה לי חגיגה, ראיתי ת'מדד, זוהר באדום, וגל אדום כהה, הריע והתיז, ראיתי את הסכר, פתוח לרווחה, וכל שפעת ההיצעים, נוהרת בשמחה, הכל פתוח, עוד לא מאוחר, אם לא איחרת, תצטרף מחר, זה ייתכן, זה אפשרי, כל עוד אנחנו מרויחים.
  • הוא ראה 25/11/2018 15:58
    סיכה בום
וול סטריט בורסה מסחר
צילום: רוי שיינמן
בלוגסטריט

מה צפוי בשוק ב-2025? הטוב, הרע והמכוער

מחזוריות השווקים, ניתוח ה-S&P500 וכלבי הדאו – ההזדמנויות והאתגרים שצפויים למשקיעים בשנה הקרובה

זיו סגל |
הגענו למאמר האחרון של 2024. לפנינו שנה מרתקת. עשינו כאן הכנות לקראתה ואמשיך ללוות אתכם אל תוך 2025. היום נדבר על שלושה דברים. נתחיל בהערות של אחד המומחים הגדולים למחזוריות השווקים - לארי וויליאמס אותן תמצתתי מתוך וידאו שלו. נמשיך לעדכון הניתוח של ה - S&P500 שביום שישי לא רצה להמשיך לעלות ונסיים עם כלבי הדאו. לארי וויליאמס מצפה ש - 2025 תהיה שנה טובה אבל מאתגרת. מכנה את 2025 ״שוק קלינט איסטווד״. יהיה טוב, יהיה רע, יהיה מכוער.   

מה צפוי בצד של הטוב?

  - לא צפוי מיתון. - שוק התעסוקה אמור להיות בסדר, אולי קצת בעיות בתחילת השנה. - מבחינת מחזוריות השווקים אנחנו עדיין בגל שורי. - המוטיבציה של טראמפ בשנת הנשיאות הראשונה. 

מה הנקודות הרעות?

  - העליות החדות של 2024. פוטנציאל למכירות למימוש רווח. יש ״מוכרים בזירה״. - סיכוני מלחמות הסחר של טראמפ. - שגיונות אילון מאסק. - נכונות הפד ״לעזור״ לשוק היא בסימן שאלה. - אי וודאות לגבי פעילות הקונגרס. 

מה הנקודה המכוערת?

מדד Shiller Cap Ratio שפותח על ידי פרופ' רוברט שילר. זהו מדד להערכת שווי שוק המניות. הוא מחשב את היחס בין מחיר המניות בשוק לבין הרווחים המתואמים לאינפלציה ב-10 השנים האחרונות. יחס זה מספק מבט על שווי השוק ומשמש להשוואת רמות התמחור על פני ההיסטוריה. יחס גבוה עשוי להצביע על שוק שמתומחר יתר על המידה בעוד יחס נמוך עשוי להצביע על הזדמנויות השקעה. המכפיל של מניות הדאו ג׳ונס קרוב ל - 40. 50% מעל הממוצע על פי לארי וויליאמס. המשמעות היא פוטנציאל לתיקון של השוק או לפחות לכך שהוא לא יעלה. המשמעות היא שאו שיהיה גידול משמעותי ברווחי החברות או שיתחיל שוק דובי. ווילאמס מעריך ששוק דובי בדרך אבל עוד לא עכשיו. 


וויליאמס מעריך שב-2025 הדאו יניב תשואה חיובית אבל נמוכה מהתשואה הממוצעת והיא תעמוד על 4-5% אחוז. המשמעות היא שלא תהיה ריצה של השוק ש״לא נוכל לתפוס״ אותה אלה מהלכים מדודים. מדובר בהטיה שורית עם דגש על מסחר סווינג בין נקודות פסגה ושפל. וויליאמס מעריך שהחלק הראשון של השנה יהיה ירידות שערים ואז יגיעו עליות. בהתייחסות למניות ה-AI וויליאמס צופה חזרה לעליות מנקודת שפל באמצע פברואר. ביחס לביטקוין תהיה תנודתיות עם נקודת קניה טובה ביוני. בהתייחסות למצבה של ארצות הברית וויליאמס אופטימי. שורה תחתונה: שוק קשוח ב - 2025 עם הטיה לצד השורי.   התחזית של וויליאמס מסכמת טוב גם את נקודת המבט שלי.


זוכרים את תחזית גלי אליוט שנתתי שמסמנת את אזור ה - 6170 כיעד? מכיוון שלא מדובר במספר מדויק היא משתלבת עם האפשרות שוויליאמס מדבר עליה של עליית שוק מתונה השנה עם הרבה תנודתיות. אנחנו רואים את זה כבר עכשיו כשה - S&P500 מתנדנד סביב ה - 6000. המשמעויות עבורכם הן:   השקעה במדדים תהיה פחות אטרקטיבית השנה. כתבתי על כך פעמים אחדות בהקשר של חיסכון ארוך טווח. זמן לבחון שוב את טרנד ה - S&P500 ששטף את מדינתנו. יחס הסיכוי - סיכון (לרבות שוק דובי בהמשך וסיכוני ברבור שחור שתמיד קיימים) ותשואות האג״ח שמהוות אלטרנטיבה מחייב בחינה של אחוז ההשקעה שלכם במדדי ארה״ב לפחות בחיסכון ארוך הטווח ובייחוד אם אתם מעל גיל 60. את שיפור התשואות תוכלו לעשות בתיק המניות האישי בו תתמקדו בתעשיות החזקות, כמו תעופה עתידנית עליה כתבתי ביום חמישי, ובו תיישמו קצת מסחר סווינג. 

מה יהיה עם רמת ה - 6000?

נזכיר שהתחזית המאוזנת הנ״ל, של וויליאמס ושלי, היא בניגוד לתחזית של מרבית בתי ההשקעות הגדולים בוול סטריט שצופים שנה טובה. הימים הראשונים של ינואר ירמזו לנו על הלך הרוח אחרי שכולם יסיימו לסדר את התיקים שלהם לסוף השנה. נראה שירידות בתחילת ינואר, אם יהיו, יהיו סימן מדאיג. נגיע לזה כשנגיע.   שימו לב שכבר חודשיים ה - S&P500 עומד במקום. אם נתייחס רגע להערת החיסכון ארוך הטווח שנתתי המשמעות היא שחודשיים לא הרווחתם כסף באפיקי ה - S&P500. לא דרמטי לכשעצמו אבל כן ממחיש בעיה שיכולה להתעצם.


 דרך אגב, יש קרנות סל שמשלבות השקעה במדד עם כתיבת אופציות CALL. לתקופה כזו יכול להיות שהן מתאימות יותר גם להגדלת התשואה וגם לשיכוך הנזק מירידת השוק. זו דוגמה נוספת לצורך בניתוח סך ההשקעות שלכם.ן בראיה רחבה. אפשר גם, רעיונית - לא ייעוץ, ובכפוף לכך שאתם מבינים.ות טוב מה אתם עושים ויש לכם בטחונות מספיקים, לכתוב אופציות CALL עצמאית בחשבון המסחר שלכם כנגד האחזקות שלכם  ב- S&P500 (איפה שלא יהיו) וליצור לעצמכן את קרן הסל הזו בראיה רחבה של התיק.   עדכנתי את המיפוי של ה - S&P500. אתם רואים שהוא בתוך משולש ונתמך מעל אזור פער המחיר. התמיכה הזו מותירה סיכוי למהלך חיובי אל תוך ינואר. פריצה של קו המגמה היורד האדום תהיה סימן חיובי. שבירה של אזור התמיכה האופקי ואחריה קו המגמה העולה, אותו הזזתי קצת למעלה, תהיה סימן דובי.