ליאל עבדה
צילום: טוויטר סלטיק

ליאל עבדה ראשון, מסי בחוץ: ההעברות הכי יקרות ב-MLS בשנה האחרונה

הקיצוני הישראלי על סף חתימה בשארלוט האמריקאית ויתפוס את צמרת הרשימה המכובדת
יובל כרמל | (2)

כל הפרטים מצביעים כי ליאל עבדה יעשה את המעבר השלישי בקריירה שלו וישנה כיוון ל-MLS. הקיצוני יעזוב את סלטיק בשל מתיחות עם קהל הקבוצה שנוצר בעקבות המלחמה, כשהליגה האמריקאית שנמצאת בפיתוח מתמד עשויה להוות קפיצת מדרגה מכובדת עבור הישראלי בן ה-22. עבדה מצטרף בנוסף לרשימה מכובדת - ההעברות הכי יקרות ב-MLS בשנה האחרונה. חשוב לציין כי חלון ההעברות בארה"ב עדיין פתוח כך שזה נתון להשתנות, אך בכל זאת ישנו ספק רב אם יעקפו את סכום המכירה של עבדה.

אין ספק כי השחקן הגדול ביותר שעשה את המעבר לאמריקה בשנה האחרונה (ואולי בכללי) זהו ליאו מסי, אך הפרעוש שחתם בקיץ באינטר מיאמי הגיע כשחקן חופשי ולפיכך לא נכנס לרשימה.

במדים הורודים. מסי (אינטר מיאמי טוויטר)

עם זאת, במקום החמישי נמצא ג'וזף פיינטסיל, שעבר מגנט הבלגית ל-LA גלקסי. הקיצוני הקמרוני, שנקנה עבור 8.5 מיליון אירו, הספיק להשתלב יפה בקבוצה כשבצמד משחקי פתיחת הליגה מצא את הרשת פעם אחת והוסיף בישול.

את המקום הרביעי תופס פטר מוסא, שחתם בדאלאס ועזב את בנפיקה ליסבון, שקיבל עבורו 9 מיליון אירו. הקרואטי כבש שער אחד במשחק אחד עד כה.

ובמקום השלישי זהו גבריאל פק הברזילאי, שעזב את מועדון נעוריו ואסקו דה גאמה וחתם גם כן ב-LA- גלקסי, עבור 9.3 מיליון אירו. פק רשם עד כה 2 הופעות.

במקום השני נמצא הוגו קויפרס, שעזב את גנט הבלגית לאחר ששיחק מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה העונה. החלוץ עבר לשיקגו ששילמה עליו סכום מכובד בגובה 12 מיליון אירו, והספיק לרשום 2 הופעות עד כה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הזוי 05/03/2024 20:18
    הגב לתגובה זו
    נשבע שקראתי כבר 5 סכומי העברה שונים של ליאל עבדה. אין אמונה באף אחד מהם
  • 1.
    עותניאל 05/03/2024 08:44
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לשחקן הצעיר שלנו בארצות הברית וטוב שעזב את האנטישמים מסטיק הרבה נחת והרבה גולים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.