ליאל עבדה
צילום: סלטיק טוויטר

סכום היסטורי: ליאל עבדה עבר לשארלוט מה-MLS עבור 10 מיליון ליש"ט

הקיצוני הישראלי לבסוף יעזוב את סלטיק לאחר הנאצות שספג מקהל הקבוצה בעקבות המלחמה. כמה הוא ירוויח?
יובל כרמל | (2)
יעד חדש: ליאל עבדה בן ה-22 חתם בשארלוט מה-MLS, לאחר שסיכם את תנאיו האישיים בקבוצה ויעזוב את סלטיק לראשונה מזה שלוש שנים. כזכור, חלון ההעברות של אירופה נסגר, אך בארה"ב העניינים פועלים כרגיל. גם אחרי ינואר הקיצוני נשאר בסלטיק, כשהוא נאלץ לראות את קהל סלטיק, ובמיוחד את ארגון האולטראס הבריגדה הירוקה, תומכים ביציעים בארגון הטרור חמאס באופן פומבי - מה שהוביל להרחקתם ממשחקי הבית של הקבוצה למשך כחודש. לאחר שחזרו למגרשים, ארגון האוהדים פצח במחאה כנגד השחקן, הכוללת קללות נגדו במשחקי הקבוצה והשמצתו ברשתות החברתיות.   עבדה חתם בסלטיק ב-2021, לאחר שהקבוצה שילמה למכבי פתח תקווה 4 מיליון אירו עבורו.  רק בתחילת ספטמבר חתם עבדה על חוזה חדש עד 2027, כשהישראלי קיבל שדרוג משמעותי בשכר, שהכפיל את עצמו מ-500 אלף ליש"ט לעונה למיליון ליש"ט לעונה. בארה"ב ירוויח השחקן שכר דומה, עם הכנסה של מיליון דולר לעונה. שארלוט שילמה עבורו לא פחות מ-10 מיליון ליש"ט, שהם שווי ערך ל-12.7 מיליון אירו, מה שהופך את עבדה לשחקן הישראלי השלישי היקר ביותר בהיסטוריה. בנוסף לכך, מכבי פתח תקווה שבדמיה עבדה גדל שמרה לעצמה 20% ממכירה עתידית על יהלום העבר שלה, ותקבל 2 מיליון ליש"ט מהעסקה. הקיצוני ישחק בשארלוט תחת דין סמית', שאימן בעבר את אסטון וילה ולסטר. שוויו של הקיצוני הישראלי עומד על 7 מיליון אירו, מה שהופך אותו לישראלי השלישי הכי יקר כעת, מאחורי מנור סולומון (18 מיליון אירו) ואוסקר גלוך (15 מיליון אירו). עבדה, שספג פציעה במסגרת אימוני נבחרת ישראל שב בסוף דצמבר אל כר הדשא, כשהעונה שיחק 568 דקות בלבד שנפרשו לאורך 11 הופעות, בהן עבדה מצא את הרשת פעם אחת והוסיף 2 בישולים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עותניאל 04/03/2024 22:02
    הגב לתגובה זו
    *בהצלחה*
  • 1.
    Bill Hwang 04/03/2024 19:24
    הגב לתגובה זו
    במדמנה הקתולית הנקראת סלטיק
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.