ווין רוני
צילום: ברמינגהם טוויטר

3 קבוצות ב-3 שנים: ווין רוני פוטר מברמינגהם. זה שכר העתק שהפסיד

כדורגלן העבר פוטר מקבוצת הצ'מפיונשיפ כ-13 שבועות בלבד אחרי שקיבל את הג'וב. מה היה שכרו?
יובל כרמל |
נושאים בכתבה ווין רוני
לא הג'וב שלו? כדורגלן העבר ואגדת מנצ'סטר יונייטד ווין רוני פוטר היום (שלישי) מעבודתו כמאמן ברמינגהם מהצ'מפיונשיפ, לאחר רצף משחקים מזעזע כשחלוץ העבר על הקווים. רוני הגיע לקבוצה בתחילת אוקטובר כשהיא במקום השישי בליגה השנייה בטיבה באנגליה, וכעת עזב כשהיא במקום השערים, עם שני ניצחונות בלבד ב-15 משחקים תחת שרביטו של האנגלי. זוהי הקבוצה השלישית שרוני עוזב בשלוש שנים האחרונות, אחרי ששימש כמאמן-שחקן ואז כמאמן ראשי בדרבי קאונטי, שירדה תחתיו לליגה השלישית באנגליה בעקבות הפחתת נקודות, ושנתיים בדי.סי. יונייטד, שבה שיחק בשלהי הקריירה וכשל בלהעפיל איתה לפלייאוף ה-MLS במשך שנתיים.   כעת ברמינגהם, שבבעלותה נמצא אגדת הפוטבול טום בריידי, מחזיקה במאזן הכי גרוע בליגה ונאלצה להיפטר מרוני. המאמן הגיע לקבוצה אחרי פיטוריו השנויים במחלוקת של ג''ון יוסטייס, ואף הרוויח פי שלוש מהאחרון, כשחלוץ העבר חתם על חוזה בשווי 1.5 מיליון ליש"ט בשנה. לפחות כרגע, נראה כי קריירת אימון לא מתאימה לרוני, ששמו הולך לפניו. עד כה המאמן עמד על הקווים ב-152 משחקים, ניצח 41 מהם, סיים בתיקו ב-38 כאלה והפסיד לא פחות מ-73 משחקים, כשהוא מחזיק באחוז ניצחון נמוך, כ-27% בלבד. אחרי הפיטורים, אמר המאמן: "אני רוצה להודות להנהלה על ההזדמנות שנתנו לאמן את ברמינגהם,  ובתמיכה שקיבלתי בזמן הקצר שלי במועדון. כדורגל זה משחק מבוסס תוצאות, ואני מבין שהתוצאות שהשגתי לא היו ברמה שרציתי." "עם זאת", המשיך המאמן, "זמן הוא הנכס החשוב ביותר שיש למאמן, ואני לא חושב ש-13 שבועות זה מספיק בשביל ליישם את השינויים שהיו נצרכים. ברמה האישית, יקח לי זמן להתגבר על האירוע. אני מעורב בכדורגל מקצועני, כשחקן או כמאמן, מאז ששהייתי בן 16, וכעת אני מתכנן לפנות קצת זמן למשפחה שלי בזמן שאני מתכונן לאתגר הבא שלי כמאמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.