מונאס דאבור
צילום: טוויטר שבאב אל האלי

מונאס דאבור חתם באיחוד האמירויות. כמה הוא ירוויח?

מונאס דאבור סיים קריירה אירופית של תשע וחצי שני וקיבל חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת. כמה ירוויח לעונה וכמה הרוויח במועדון הראשון שלו באירופה?
 
מיכאל וייסרמן | (3)

עומר אצילי עשה היסטוריה לאחר שהפך ליהודי הראשון שחתם באיחוד האמירויות. הוא  הצטרף לקבוצת אל עין והערב (רביעי),  כוכב ישראלי נוסף חתם שם. קבוצת שבאב אל האלי הודיעה רשמית על הצטרפותו של החלוץ מונאס דאבור. דאבור חתם על חוזה של מיליון וחצי אירו לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

מעבר לכך, החלוץ יקבל מענקים שעשויים להוסיף לשכרו עוד חצי מיליון אירו לעונה. גם שכרו של אצילי מכובד - הוא חתם לשלוש שנים וירוויח בעונה הראשונה 1.6 מיליון. החוזה ישתדרג מדי שנה. דאבור צפוי להשתחרר מחוזהו בהופנהיים הגרמנית שהיה אמור להסתיים בקיץ הבא. החלוץ חתם בקבוצה הגרמנית שרכשה אותו מסביליה תמורת 12 מיליון אירו. גם בגרמניה שכרו היה מעל מיליון אירו לעונה.

דאבור,31, החל את הקריירה האירופית שלו ב-2014 אז נרכש על ידי גראסהופרס ממכבי תל אביב תמורת 450 אלף אירו ושכרו היה כ-230 אלף דולר לעונה. שנתיים מאוחר יותר נרכש על רד בול זלצבורג תמורת 6.8 מיליון אירו, שהיה אז הסכום השלישי בגובהו ששולם על שחקן ישראלי. לאחר שנה בחר לעבור בהשאלה שוב לגראסהופרס, לאחר עימות מול מאמן זלצבורג, אבל בקיץ 2017 חזר לקבוצה האוסטרית וסיים באותה עונה כמלך השערים עם 2 כיבושים.

בדרך לכסף הגדול. דאבור (צילום: גראסהופרס רשמי)

בינואר 2019 הגיעה הצעה מרשימה מסביליה ששילמה על דאבור 15 מיליון אירו - סכום שיא לאותה תקופה. החלוץ לא הצליח למצוא את עצמו בקבוצה הספרדית ושנה לאחר מכן נמכר להופנהיים. בקבוצה הגרמנית שותף ב-84 משחקים וכבש 17 שערים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ישראלי 11/07/2023 09:32
    הגב לתגובה זו
    הא פס הזה רק כסף מעניין אותו
  • 2.
    מונייוס 11/07/2023 07:12
    הגב לתגובה זו
    שחקן פפפפחחחחח ובן אדם לאומן כמו כל המגזר ושלא יגידו דו קייום זה יצא לו בשומר החומת נקודה
  • 1.
    שחקן חלש (ל"ת)
    אורי 10/07/2023 18:21
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.