רוצים לנייד את המספר? Bizportal בדק איזה חברה מוכנה לשלם לכם הכי הרבה

חברות הסלולר מציעות לכם הטבות בשווי של מעל 1,000 שקל. Bizportal בשיתוף אתר kamaze אסף את המבצעים שמציעות חברות הסלולר כדי ש"רק תבואו"
מאיה זיסר |

בסוף שנת 2007 החלה תוכנית ניידות המספרים, אשר על פיה כל מנוי של חברת תקשורת סלולרית או תקשורת נייחת (תקשורת קווית) יכול לעבור לחברה אחרת ולשמור על המספר הישן שלו גם בחברה החדשה. תוכנית זו הורידה את אחד המכשולים העיקריים במעבר לחברה המתחרה ושמירה על המספר המקורי. עם החלת החוק נאלצו חברות הסלולר למצוא דרכים יצירתיות חדשות בכדי לשמר את קהל הלקוחות ובעקבות כך החלו להציע הטבות ניוד ללקוחות.

לפני החלת תוכנית ניידות המספרים, הטבות אלו לא היו קיימות, אלא היה מנגנון סבסוד עבור המכשיר לפי שיטת 'חיוב-זיכוי' (בו הלקוח מחויב עבור עלות המכשיר כל חודש בפריסה למשך 36 חודשים ומקבל זיכוי כל חודש בהתאם לעמידה בדיבור בסכומים מסוימים בכל חודש ובהתאם לדפוסי השימוש של הלקוח).

כיום רוב לקוחות הסלולר נמצאים בהתחייבות וניוד לחברה מתחרה גורר תשלום קנס יציאה או דמי מעבר גבוהים. לכן, חברות הסלולר גיבשו הטבות ניוד, בנוסף לשיטת 'חיוב-זיכוי' עבור המכשיר, שמקלות במעט את תשלום קנס היציאה והמעבר לחברה אחרת, אך מצד שני, אם הלקוח מעוניין לקבל את מלוא ההטבה הוא צריך להישאר בחברה 36 חודשים שכן, גם כאן, ההטבה ניתנת עבור כל חודש בחודשו וברוב המקרים בהתאם לדפוסי השימוש של הלקוח.

Bizportal בשיתוף אתר'כמה זה?' אתר השוואות מחירים בתחום התקשורת בישראל, בדקו ומצאו כי חברות הסלולר מציעות הטבות ניוד בשווי של בין 360-1,620 שקל.

מהבדיקה עולה, כי סלקום מציעה את ההטבות הגבוהות ביותר (בהתאם לדפוסי השימוש של הלקוח). ההטבות של פרטנר, פלאפון ומירס דומות יחסית, כאשר במירס ההטבה אינה מותנית בסכום חודשי בחשבונית, אלא בהצגה חד פעמית של החשבונית מהחברה המתחרה כשהיא מעל 200 שקל.

סלקום: הטבות הגבוהות ביותר, בשווי של 900-1620 שקל

ברשת סלקום ללא כל קשר לחשבונית מציעים ללקוח שעובר אל החברה באופן אוטומטי 5 שקל ל-36 חודשים (סכום מצטבר בסך 180 שקל). בנוסף לכך, תקבלו הטבה לפי גודל החשבונית החודשית, כך שבמידה והחשבונית שלכם מעל 300 שקל בחודש, תוכלו להגיע לשווי הטבה בסך 1,620 שקל, כלומר, תקבלו בנוסף ל-5 שקל 40 שקל בכל חודש.

במידה וסכום החשבונית שלכם נע בין 99-199 שקל בחודש, ההחזר יעמוד על 20 שקל לחודש ושווי ההטבה יעמוד על 900 שקל. כאשר סכום החשבונית בין 200-299 שקל בחודש תקבלו החזר של 30 שקל בחודש ושוויי ההטבה יעמוד על 1,260 שקל.

ברבעון הראשון של 2009 סלקום הצליחה לגייס עוד 21 אלף מנויים חדשים נטו ולעלות את בסיס הלקוחות של החברה לכ-3.2 מיליון לקוחות. שיעור הנטישה ברבעון הראשון של שנת 2009 עמד על 5%, בהשוואה ל- 5.3% ברבעון המקביל אשתקד.

פרטנר: הטבות בין 780 ל-1,440 שקל

בחברת פרטנר מציעים ללקוח שיהיה מוכן לעבור אליה בין 780 ל-1440 שקל. במידה ותעברו למסלול החדש שיצאה עמו פרטנר לפני כחודש, 'מסלול ידוע מראש', תוכלו לקבל הטבה בשווי גבוהה יותר משאר המסלולים. כלומר, כאשר החשבונית עומדת על 109-188 שקל בחודש, תקבלו החזר של 20 שקל לחודש. בסכום חשבונית בין 189-298 שקל, ההחזר יעמוד על 30 שקל לחודש וכאשר סכום החשבונית הוא מעל ל-299 שקל, תוכלו להגיע להחזר של 40 שקל בחודש המשקפת סכום כולל של 1,440 שקל.

בשאר המסלולים, הסכום הגבוה ביותר שאתם תוכלו לקבל בפרטנר, יעמוד על 1,080 שקל. כאשר בסכום חשבונית של 100-199 שקל תקבלו 20 שקל בחודש ובמידה וסכום החשבונית יעבור את ה-220 שקל בחודש תקבלו 30 שקל בחודש.

ברבעון הראשון של 2009 בסיס המנויים של פרטנר גדל ב-5,000 במהלך הרבעון, זאת לעומת 16,000 מנויים שהצטרפו ברבעון הרביעי של 2008 וגיוס של 20,000 מנויים שרשמה פלאפון ברבעון. כעת עומד מספר המנויים של פרטנר על 2.9 מיליון.

פלאפון

חברת פלאפון יצאה עם הרשת החדשה השנה במטרה להעניק לקהל הלקוחות רשת מתקדמת יותר ובכך לסיים את המכשול הגדול ביותר שהיה לה. פלאפון נאלצה להתמודד עם ביקורת קשה, על כך שמכשירי הרשת שלה 'מפגרים טכנולוגית' אחרי המתחרות שלה ולעיתים קרובות אף יקרים משמעותית. עם יציאת החברה עם הרשת החדשה מנסה פלאפון למצב אותה כבעלת טכנולוגיה מתקדמת לצד מתחרותיה ואולי יותר, ובכך גם להגדיל את קהל הלקוחות של החברה.

במידה והחלטתם לעבור לרשת פלאפון, תוכלו לקבל הטבה בשווי של 1,008 שקל, למחזירים מכשיר ישן, SIM פעיל מחברה מתחרה וחשבונית מעל 149 שקל בחודש, תקבלו מחברת פלאפון 28 שקל לכל חודש למשך 36 חודשים.

לחברת פלאפון הצטרפו במהלך הרבעון הראשון של 2009 כ-20 אלף מנויים נטו. לסך של 2.669 מיליון מנויים, לעומת 2.649 מיליון מנויים פעילים בסוף הרבעון הקודם, ו-2.595 מיליון מנויים, לעומת רבעון מקביל אשתקד. נכון להיום מונה הרשת החדשה של פלאפון כ-200 אלף מנויים פעילים.

מירס שווי הטבה עד ל-1,080 שקל

גם במירס מנסים להנות מניידות המספרים ומציעים ללקוחות אשר יציגו חשבונית אחרונה מעל 200 שקל (הצגה חד פעמית) 30 שקל לחודש למשך 36 חודשים.

כיום מירס אינה חברה מרכזית בשוק הפרטי, אולם היא מחזיקה בלקוחות מרכזיים כמו: צה"ל, רשות שדות התעופה, ורשות הטבע והגנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.