אלטריה רוכשת חברת סיגריות אלקטרוניות נוספת ב-2.75 מיליארד דולר
אחת מחברות הטבק הגדולות בעולם - ALTRIA GROUP , מנסה שוב להכנס לשוק הסיגריות האלקטרוניות, הפעם על ידי רכישת החברה הפרטית NJOY בתמורה ל-2.75 מיליארד דולר. "אנחנו מאמינים שאנו יכולים להאיץ בצורה אחראית את אימוץ העישון של הסיגריות האלקטרוניות של NJOY בקרב המבוגרים בארה"ב והגדלת התחרותיות שלהן בצורה שהחברה לא יכלה עד כה לעשות בעצמה" אומר מנכ"ל אלטריה, בילי גיפורד.
אחת העסקאות הגדולות והמוכרות ביותר של אלטריה בתחום הסיגריות האלקטרוניות היה רכישה של 35% מחברת ג'ול (JUUL) בתמורה ל-12.8 מיליארד דולר ב-2018. ג'ול נתקלה בקשיים רבים מצד הרגולטור, שניסה לצמצם את העליה בעישון הסיגריות הללו בקרב בני נוער וצעירים. ג'ול הסכימה בסופו של דבר לשלם כ-430 מיליון דולר בפשרה, לאחר חקירה שהציגה את מאמצי השיווק של מוצרי החברה לאותן אוכלוסיות צעירות.
"ג'ול נמצאת תחת קשיים רגולטורים ומשפטיים רבים, בנוסף לאי וודאויות נוספות, שחלקם עשויים להתקיים עוד שנים רבות" אמר גידפורד. "בזמן שהערעור להחלטת ה-FDA עוד לא נענה, אנחנו בטוחים כי התמיכה המדעית והעובדית שלנו תתמוך בהמשך שיווק של מוצרי ג'ול" מסרה החברה בשבוע שעבר.
המניה של אלטריה נמצאת במגמת עליה מאז הקיץ האחרון ושווי החברה עומד על 84 מיליארד דולר. בדוחות האחרונים החברה פספסה מעט את צפי האנליסטים בשורה העליונה עם הכנסות של 5.08 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-5.14 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח למניה של 1.18 דולר לעומת הצפי ל-1.17 דולר.
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- יורוג'ן: ההפסד גדל ב-49% ל-50 מיליון דולר; התקבל אישור FDA לתרופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחיר המניה מגלם כעת תשואת דיבידנד של 8% כשבשפל של שנה שעברה בחודש יולי התשואה הגיעה עד ל-9.2%. אלטריה ידועה בתור חברה מועדפת על משקיעי דיבידנד רבים הודות לביקוש הקשיח למוצרים שלה, גם בתקופות של משבר כלכלי, מה שמאפשר לחברה להמשיך להעלות את סך הדיבידנד שהיא מחלקת לבעלי המניות שלה לאורך השנים. מאז 2016 הדיבידנד השנתי שהחברה חילקה עלה ב-56% מ-2.35 דולר למניה ל-3.68 דולר למניה כיום.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.