יאהו
צילום: נתנאל אריאל

יאהו תפטר 20% מכח האדם, יותר מ-1,600 עובדים

כך על פי דיווח בחו"ל וזאת במטרה לצמצם את עלויות הפרסום שלה. המנכ"ל: "המחלקה אינה רווחית". החברה עצמה רושמת הכנסות של 8 מיליארד דולר בשנה; יאהו נכנסה בחודש נובמבר האחרון לשותפות עם טאבולה הישראלית תמורת 25% מהמניות
נתנאל אריאל | (1)

האם יאהו! (yahoo) תפטר כ-20% מכח האדם בחברה, שהם כ-1,600 אנשים? אתר Axios טוען שמנכ"ל החברה אישר את הפרטים. על פי הדיווח, המהלך הוא כחלק מ"ארגון מחדש" של מחלקת הפרסום בחברה. על פי הדיווח יותר מ-50% מעובדי מחלקת הפרסום של יאהו - יותר מ-1,600 אנשים - יילכו הביתה.

עוד על פי הדיווח, מנכ"ל יאהו, ג'ים לנזון אישר את הפרטים ואמר שהפיטורים לא קשורים "לאתגרים פיננסיים, אלא לשינויים אסטרטגיים ביחידת הפרסום" של החברה - כיוון שזו "אינה רווחית" שהוסיף כי הפיטורים יהיו "מועילים מאוד לרווחיות של יאהו באופן כללי", וכי זה יאפשר לחברה "להתפרע" ולהשקיע יותר בחלקים אחרים של עסקיה שהם כן רווחיים. "זו הייתה בעיה ארוכת שנים שמשפיעה על כל וריאציה של החברה הזו... בעיה שהייתה צריכה להיפתר בסופו של דבר" הוא אמר.

יאהו בכללותה נחשבת לחברה רווחית. בשורה העליונה היא רושמת הכנסות של כ-8 מיליארד דולר. 

לדברי Axios, כ-1,000 עמדות יבוטלו כעת, המהווים 12% מסך הקיצוצים המתוכננים ביאהו. 8% הנותרים (או יותר) יתרחשו במחצית השנייה של השנה. המנכ"ל אמנם אמר שהוא לא יכול לספק את המספר המדויק של הקיצוצים העתידיים הצפויים, אך אישר שהמספר הכולל של הפיטורים יסתכם ביותר מ-50% מהצוות הנוכחי של יחידת הפרסום שהם יותר מ-20% מכח האדם של יאהו כולה.

כחלק מהשינויים, יאהו צפויה לסגור חלק מעסקי הפרסום שלה שנקרא SSP שלה, או פלטפורמת צד ההיצע, המסייעת לבעלי אתרים דיגיטליים למכור מודעות אוטומטיות כנגד התוכן שלהם. היא גם תשבית את פלטפורמת הפרסום המקומי שלה, הנקראת Gemini,

במקביל, יאהו רוצה למנף את השותפות החדשה שלה עם Taboola הישראלית, שותפות שפורסמה בחודש נובמבר האחרון, כאשר בתמורה לשת"פ יאהו קיבלה 25% ממניותיה של טאבולה. מדובר על הסכם ל-30 שנה כאשר מבחינת טאבולה זה כמובן הישג גדול. ביאהו מקווים באמצעות השת"פ להגדיל פי 8 את מספר המפרסמים שמתחרים על מיקומי מודעות בנכסים של Yahoo.

בראיון לביזפורטל אחרי חתימת ההסכם אמר אדם סינגולדה, מייסד טאבולה: "מדובר בהכפלה פי 5 של התזרים שלנו. ניצחון לכל מי שעובד איתנו". החברות צופות הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנה שאותו יחלקו ביניהן, כאשר טאבולה תקבל בלעדיות על פרסום המודעות.

לדברי סינגולדה" "אתרי התוכן גם מרוויחים מההסכם כי אם אתה עובד עם טאבולה היום אז בצד השני כל המפרסמים של יאהו קונים גם טאבולה - כלומר מעכשיו יש לך יותר מפרסמים. אנחנו גם נוכל להשקיע יותר בייצור מוצר. אני חושב שבעלי המניות מרוויחים בגדול ואני משתדל להיות צנוע".

קיראו עוד ב"גלובל"

זה בעצם מגיע בגלל אחרי המגבלות של אפל על הפרטיות. איך אתה רואה את עתיד התחום?

סינגולדה: "חשוב להבין, אחרי מה שאפל עשתה בתחום הפרייבסי (פרטיות. נ"א) העתיד של האינטרנט יהיה בעיקרו מבוסס על הקשר – לא יטרגטו אותך כאדם אלא את מה שאתה קורא. יתאימו לך תוכן בהתאם לתכנים שאתה קורא.

"גם מבחינת אתרי התוכן - צריך שיהיה מידע אמין באינטרנט. אני לא רוצה שאנשים יקראו חדשות בטיקטוק או פייסבוק אלא באתרי החדשות".

ובחזרה לדיווח הנוכחי - יאהו סוגרת את עסקי ה-SSP במקום למכור אותו, בין השאר משום שהיא לא רצתה להיות נעולה בהסכם לאחר המכירה שבו היא תיאלץ להשתמש ב-SSP שלה באופן בלעדי. 

יצוין כי יאהו עברה מספר ידיים בעשור האחרון. ענקית התקשורת Verizon רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר בשנת 2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר ואז מכרה אותן לפני שנה וחצי לקרן ההשקעות הפרטית אפולו ב-5 מיליארד דולר כמו גם גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה (4.25 מיליארד במזומן), כך שמבחינתה של וריזון היה מדובר בעסקה הפסדית.

וריזון רכשה את החברות כדי "להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים", אך ביאהו נשאר בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות. היא רצתה להפוך את יאהו להרבה יותר פופלארית אזבל לבסוף ויתרה על כך.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דן 09/02/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
    לא לקחת הלוואות מיותרות ....לא לחחליף לרכב חדש וכיו"ב .....תתחילו לשנות את הדיסק !!!
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.