ולנס
צילום: צילום מסך, אתר החברה

ולנס הישראלית תתמזג עם SPAC לפי שווי של 1.2 מ' ד'

יצרנית השבבים לתעשיית הרכב מהוד השרון, שכבר גייסה 167 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, כשהגיוס בסבב האחרון נעשה לפי שווי של 500 מיליון. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה
ארז ליבנה | (1)

יצרנית השבבים הישראלית מהוד השרון, ולנס (Valens) הודיעה כי חתמה על מיזוג עם הספאקPTK Acquisition Corp ותיסחר בנאסד"ק בבורסת ניו יורק (NYSE) לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר.

  

ולנס מספקת שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב, אשר לדבריה מפתחת ומוכרת את טכנולוגיית השבבים המתקדמת ביותר בעולם לתקשורת מהירה בתוך הרכב. בחברה מציינים כי הפתרונות שלה מאפשרים העברת וידאו ודאטה בקצבים גבוהים ביותר, ללא דחיסה או השהייה, תוך שמירת איכות ואמינות המידע ובעלויות נמוכות. החברה מעסיקה כ-270 עובדים, רובם בישראל .

 

העסקה עם PTK תכלול גם גיוס של 240 מיליון דולר לחברה, מתוכם 115 מיליון דולר מ-PTK  וכ-125 מיליון דולר ממשקיעים נוספים, בהובלת משקיע בינלאומי מוביל ששמו לא נמסר, וחברת השבבים MediaTek, שהשקיעה בחברה גם בעבר. הגיוס ישמש את החברה להאצת פיתוח ושיווק של מוצריה בתחום הרכב ובתחום האודיו וידאו. עם השלמת העסקה ברבעון השלישי של השנה, תיסחר החברה בניו יורק תחת הטיקר VLN.

 

ולנס הוקמה ב-2006 על-ידי אלון בנזראי, נדב בנט, מסד אייל, גבי גור-כהן, עירן לידה ודרור ירושלמי, ומנכ"ל החברה הוא גדעון בן צבי. בין המשקיעים בחברה לאורך השנים - קרן IGP, ג'נסיס, מגמה, Mitsui Global, אופנהיימר, דלפי ו-Samsung Catalyst. לפי נתוני IVC, ולנס גייסה מאז הקמתה סכום של 167 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס, האחרון שבהם בוצע בסוף 2018 לפי שווי של 500 מיליון דולר לחברה.

 

ולנס סיימה את 2020 עם הכנסות של 57 מיליון דולר וצפויה לרשום ב-2021 הכנסות של 67 מיליון דולר, כאשר התחזית לשנים הקרובות לשיעור צמיחה שנתי ממוצע של 48%, ולהגעה להכנסות של 482 מיליון דולר ב-2026.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 16 מיליון דולר ב-2020, יהיה שלילי בגובה 19 מיליון דולר השנה ויהפוך לחיובי ב-2024, כשב-2026 היעד הוא EBITDA חיובי של 204 מיליון דולר. כיום, עיקר הכנסותיה הן מתחום האודיו וידאו וחלקן הקטן מתחום הרכב, והמגמה תתהפך בשנים הבאות כשההכנסות מתחום הרכב יצמחו בקצב מהיר יותר .

 

בן צבי, מנכ"ל ולנס, מסר: "ולנס מציבה את הרף וקובעת סטנדרטים חדשים בכל שוק שבו היא פועלת. בתחום הרכב, אנו גאים לומר שהשבבים שלנו כבר נמצאים על הכביש במכוניות מרצדס ונמכרים למספר יצרניות מובילות של מערכות לכלי רכב. החברה צופה פוטנציאל עסקי משמעותי שצפוי לגדול ככל שיצרניות הרכב ישלבו חיישנים נוספים, וכן מסכים ברזולוציות גבוהות עבור מערכות בידור ומידע, בטיחות ונהיגה אוטונומית ".

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחזיק לך אצבעות - א"ש מהרצליה (ל"ת)
    f 27/05/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.