אנבידיה גנסן הואנג
צילום: טוויטר

האם המניה שמחזיקה את השווקים תעמוד בציפיות?

אנבידיה תדווח ברביעי אחרי הנעילה והשוק כוסס את הציפורניים: הצפי עומד להכנסות של  45.86 מיליארד דולר ורווח למניה שיסתכם בדולר אחד שיבואו בתמיכת הביקושים לשבבים עבור תעשיית הבינה המלאכותית; אבל לצד האופטימיות יש את מי שחושש שחגיגת ה-AI מתחילה להראות סימני עייפות

מנדי הניג | (3)
נושאים בכתבה אנבידיה

עוד יומיים אחרי סגירת המסחר נקבל את הדוחות הכי מעניינים לעונה. אנבידיה תדווח על ההכנסות שלה ושורת הרווח, תתן לנו פילוח על הביקושים במגזרי הפעילות וברחבי העולם כשבמוקד יהיה גם השוק הסיני שאחראי לכחמישית מהרווחים של הענקית והיה במרכז "הורדות היידים" בין ממשל טראמפ לשי. 

אנבידיה מתקרבת לפרסום הדוחות כשציפיות המשקיעים בשיא. זה מסוכן. כי הסיכויים לאכזבה הרבה יותר גדולים, למשקיעים יכול להיות הרבה גורמים שמאיימים על התוצאות ברקע יש עדיין חוסר ודאות סביב המכירות בסין והגבלות היצוא של ארה"ב עבור השוק הסיני גורמים למשנה זהירות עבור המשקיעים. בינתיים מניית אנבידיה שזינקה בכ-35% מתחילת השנה נסחרת בשווי שוק של 4.3 טריליון דולר, סגרה בשישי סביב 177.99 דולר אחרי עלייה של 1.7%, היא פותחת את ״שבוע התוצאות״ שלה עם ירידה קלה של 0.2%.

הציפיות של האנליסטים

הקונצנזוס בשוק עומד על הכנסות של כ־45-46.5 מיליארד דולר ברבעון, ורווח למניה של כ־1.00 דולר - עלייה שנתית של יותר מ־50% בהכנסות וכ־47% ברווח למניה. עיקר הצמיחה מיוחסת לביקוש המתמשך לשבבי Blackwell ולמערכות NVL שמשולבות במרכזי נתונים. עם זאת, מעבר למספרים עצמם, המשקיעים יעקבו בעיקר אחרי ההסכתכלות קדימה: כל סטייה מהציפיות יכולה לגרום לתנודתיות חדה במניה, במיוחד ברמות תמחור הנוכחיות שמגלמות צמיחה מהירה לאורך זמן.

השוק הסיני, שתרם בשנה האחרונה כ־13% מהכנסות אנבידיה, ממשיך להיות במוקד. מגבלות היצוא האמריקאיות על שבבי AI מתקדמים פגעו בהכנסות, ובאנבידיה רשמו ברבעון הראשון של השנה מחיקה של כ־4.5 מיליארד דולר הקשורה לשבב H20 שנועד לשוק הסיני. לאחרונה דווח כי אנבידיה עצרה זמנית עבודות ייצור ואריזה של H20 אצל שותפים בעקבות הנחיות של בייג'ינג, בעוד במקביל מתפרסמות ידיעות על פיתוח שבב חדש מותאם לסין ועל אפשרות להסדר רגולטורי שיאפשר מכירות בתנאים חדשים. אף אחד מהדיווחים הללו לא אושר רשמית, אך הם ממחישים עד כמה סוגיית סין עשויה להשפיע על התמונה קדימה.


הביקושים לשבבים


הגידול בביקוש לשבבים עבור תעשיית ה-AI בעיקר עבור מרכזי נתונים ממשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של אנבידיה. חברות ענק כמו מיקרוסופט, מטא, אמזון ואלפבית (חברת האם של גוגל) מגבירות את ההשקעות בתשתיות AI בהיקפים חסרי תקדים, המוערכים בכמיליארד דולר ביום. הכנסות מגזר מרכזי הנתונים של אנבידיה זינקו ל-35.6 מיליארד דולר  עלייה שנתית של 93% והן צפויות להמשיך לגדול עם הטמעת מערכות Blackwell. מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, ציין כבר שהביקוש ל-Blackwell הוא ״חסר תקדים" והוא הצביע על פוטנציאל נוסף בשיתוף הפעולה עם חברת DeepSeek הסינית, שפיתחה מודל AI מתקדם.

מעבר למרכזי הנתונים, אנבידיה ממשיכה לרשום צמיחה במגזרי הליבה הנוספים שלה. בתחום הגיימינג, ההכנסות הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר ברבעון הקודם עלייה של 56% לעומת השנה הקודמת הודות להמשך ביקוש לכרטיסי GeForce RTX ולפלטפורמת הענן GeForce NOW. מגזר הרכב הציג הכנסות של 570 מיליון דולר, עלייה של 103%, בהובלת פתרונות נהיגה אוטונומית ושיתופי פעולה עם יצרניות רכב מובילות. גם תחום הוויזואליזציה המקצועית רשם גידול של 10% להכנסות של 511 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה משימוש גובר ב-AI בתהליכי עיצוב והדמיה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 25/08/2025 21:47
    הגב לתגובה זו
    אבל ברם אולם בוא תבוא קריסההתנפצות.
  • 2.
    אנונימי 25/08/2025 21:19
    הגב לתגובה זו
    לפני כל דוח אותה דרמה עם הכותרות הבומבסטיות
  • 1.
    אנונימי 25/08/2025 16:54
    הגב לתגובה זו
    הכל מנופח
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.