חדרה בשדרוג חסר תקדים: 5,000 דירות חדשות במרכז העיר ובשכונת יוספטל
3 פרויקטים גדולים
הפרויקטים הצפויים יחליפו את 1,000 הדירות שקיימות היום ב-5,000 דירות חדשות.
המתחמים כוללים את מתחם "הנשיא", מתחם "האלכסון" ושכונת יוספטל. במתחם "הנשיא", ששטחו 13.8 דונם, ייבנו כ-420 יח"ד חדשות במקום 27 יח"ד קיימות, בנוסף לשטחי מסחר ותעסוקה. תוכנית "האלכסון" בגוש 10036, הממוקמת בשטח של 17 דונם, תביא להקמת כ-620 יח"ד בתוספת שטחים ציבוריים ומסחריים. פרויקט ההתחדשות בשכונת יוספטל, המתפרס על פני 125 דונם וכולל כיום כ-760 בתי אב, יוביל להקמת כ-4,000 יח"ד חדשות ומספר רחב של שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים ציבוריים.
מעבר לדירות - איכות חיים משופרת
התוכניות מהוות חלק מקידום רחב של תכנית "לב העיר", המיועדת להחיות ולשדרג את מרכז העיר על ידי יצירת חיבור בין מרכז העיר ההיסטורי והמבנים הוותיקים לבין פיתוחים חדשים ומודרניים. לצד תוספת הדירות, התוכניות מתמקדות גם בשיפור איכות החיים של התושבים באמצעות יצירת תשתיות חדשות, כולל פארקים, מבני ציבור ומרכזים מסחריים. ראש העיר, ניר בן חיים, ציין כי מדובר ברגע היסטורי עבור העיר, בו היא נכנסת לעידן חדש של פיתוח עם תוכניות שישפיעו על המראה העירוני שלה ויביאו לצמיחה כלכלית ותחייה של מרקם העיר.
מנכ"ל החברה הכלכלית של חדרה, שי ארנט כהן, הדגיש את שיתוף הפעולה המוצלח בין הגורמים העירוניים והממשלתיים, אשר מאפשר את קידום המהלכים הללו בקנה מידה שלא נראה כמותו בעיר. תוכניות ההתחדשות העירונית הללו מציב את חדרה במרכז המפה הארצית בתחום ההתחדשות העירונית ויהפכו אותה למוקד משיכה למגוון אוכלוסיות ויזמים.
"אנחנו עדים היום לרגע היסטורי בהתפתחותה של חדרה", אמר ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, לאחר ההכרזה. "אישור שלושת המתחמים האלה מסמן את תחילתו של עידן חדש עבור העיר. מדובר בתוכניות שישנו את פני העיר מן היסוד - לא רק בהיבט של הדיור, אלא בכל הקשור למרקם העירוני, למסחר ולאיכות החיים של התושבים. אנחנו מדברים על יצירת מרכז עירוני חדש ותוסס, שיחבר בין ההיסטוריה המפוארת של חדרה לבין העתיד שלה כעיר מודרנית ומתקדמת".
- המציאות המורכבת של ההתחדשות העירונית
- אב-גד: אושר היתר לפרויקט TEO בשערי העיר רמלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
