עמיר פרץ
צילום: בוצצו

הממשלה אישרה את מינוי עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית

המינוי של פרץ אושר ע"י הממשלה, למרות שהוועדה למינוי בכירים פסלה אותו - את המינוי הובילו שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן; שלושה שרים בחרו להימנע מההצבעה: מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ותמר זנדברג
סתיו קורן | (3)

הממשלה אישרה את מינוי עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, וזאת למרות שהוועדה למינוי בכירים פסלה אותו. את המינוי הובילו שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. שלושה שרים בחרו להימנע מההצבעה: מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ותמר זנדברג.

כאמור, ועדת גלאור לאישור מינויי בכירים בשירות הציבורי פסלה את המינוי של פרץ, בטענה בעקבות הזיקה הפוליטית שלו לשר הביטחון בני גנץ שהוביל את המהלך, וכי לטענתם לפרץ אין ניסיון ניהולי דרוש כדי להוביל חברה ממשלתית, שמעסיקה 15 אלף איש. חברי הוועדה לא מקבלים את הטענה כי יש דמיון בין ניהול ההסתדרות, לבין ניהול התעשייה האווירית.

בנוסף, חברי הוועדה טענו כי מבדיקה ראשונית שערכו עולה כי "היו"רים המכהנים ב-40 החברות העולמיות הגדולות המתחרות בתעשייה אווירית, הם אנשי עסקים או אנשי עסקים עם ניסיון ביטחוני. 

בממשלה נרשמה ביקורת על החלטת הועדה, ליברמן אמר כי אם הוועדה חושבת ששיקול הדעת של שר ביטחון לשעבר פגום, כדאי לכבות את האור כבר עכשיו, והוסיף כי הוא מצפה שחברי הוועדה יסיקו מסקנות וקיבלו החלטה נכונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אוחנה 28/11/2021 14:48
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה הרכב הוועדה.....כדאי לכם ללמוד מיהו עמיר פרץ
  • 1.
    אברמוביץ 28/11/2021 14:15
    הגב לתגובה זו
    בחרנו בכם כדי לשמר את השליטה שלנו בחברות ממשלתיות ובניכסי המדינה ומה אתם עושים מתחילים לתת את זה לבוזגלו ולמחמוד אם היינו יודעים זאת היינו מעדיפים את הפולני ההוא ביבי הוא לפחות נתן את זה ליהדות החרדית של אירופה
  • אוחנה 28/11/2021 14:41
    הגב לתגובה זו
    אתה לא רק גזעני , אתה טיפש ! !
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?

כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס? 

רן קידר |

עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.

ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך. 

עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות.  בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.

עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו. 

ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.  

מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו. 


מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.