הממונה על התחרות בוחנת צעדים נגד שסטוביץ יבואנית קולגייט
הממונה על התחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים) הודיעה היום (ד') כי היא בוחנת את האפשרות להפעיל את סמכותה ולהורות לחברת שסטוביץ, היבואנית הרשמית של מוצרי קולגייט-פלמוליב בישראל, לחדול מהדיווח החודשי שלה ליצרנית העולמית.
במסגרת בדיקה שערכה רשות התחרות עלה כי בהתאם להנחיות חברת קולגייט פלמוליב, שסטוביץ נוהגת לדווח לקולגייט פלמוליב על מוצריה שיובאו לארץ ביבוא מקביל ובכלל זה על משחות שיניים הנמכרות בארץ תחת המותג קולגייט.
הממונה על התחרות פתחה בחקירה כנגד שסטוביץ בחשד לחסימה של מוצרי יבוא מקביל ולאחר הממצאים שהועלו החליטה הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, להורות לשסטוביץ לחדול את הדיווח לקולגייט-פלמוליב שפוגעים ביבוא המקביל ובצרכן.
בבדיקת הרשות עלה כי משחות השיניים של קולגייט מחזיקות בנתח שוק משמעותי ויציב לאורך זמן וכי אין מותג דומיננטי נוסף עם נתח שוק קרוב לזה של קולגייט. עוד עלה כי קיימת העדפה צרכנית ברורה למותג זה וכמעט שאין מעברים בין המותגים שונים. כל אלה, מציינים ברשות, מלמדים על חשיבותה של התחרות מיבוא מקביל של משחות שיניים של קולגייט להתפתחות התחרות בתחום.
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- הישראלים מגדילים את הצריכה - בעיקר של שירותים ומזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זאת הפעם הראשונה בה עושה הממונה על התחרות שימוש בסמכות שניתנה לה על פי סעיף 31ו לחוק התחרות הכלכלית. סמכות זאת נוספה לחוק בתיקון מיום 26 ביולי 2018 במטרה לחזק את הכלים העומדים בידי רשות התחרות למנוע פגיעה ביבוא מקביל לשוק הישראלי.
- 1.מומחה לקנוניות 14/02/2019 00:50הגב לתגובה זוהיבואן המוביל נכנס לועדות של המדינה שקשורות לזה ומשפיע עליהן.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
