בדיקה

יוצאים קטנים? מחירי הכרטיסים באל על מזנקים הבוקר לשמיים - צפו במספרים

כרטיס לפרנקפורט לעוד שבועיים עולה 661 דולר, כמה הוא עולה היום? תגובת אל על: מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד בהתאם לעונת השיא... ולא שונו עקב ביטולי הטיסות"

האם חברת התעופה הישראלית אל על מנצלת את המצב ומייקרת את כרטיסי הטיסה שלה בהיעדר אלטרנטיבות? לא מעט אנשים שנתקעו היום עם טיסה שבולטה, מדווחים כי כאשר ניסו לתפוס טיסה של אל על - נדהמו ממחירי הכרטיסים.

הנה המספרים מאתר אל על לפי בדיקת Bizportal הבוקר. רוצים לטוס מחר לפרנקפורנט ל-4 לילות? זה יעלה לכם 1,521 דולר!!! אותה טיסה בדיוק בעוד שבועיים (יציאה ב-7 באוגוסט), כבר תעלה לכם רק 661 דולר! רוצים לטוס לברצלונה? מחר זה יעלה לכם 1,253 דולר! שבועיים קדימה זה כבר יורד ל-773 דולר וחודש וקצת קדימה זה צולל ל-408 דולר בלבד. אגב, זוג שנמצא עכשיו בברצלונה ואמור לחזור בין חמישי לשישי - שילם על 4 לילות (כולל מלון במרכז העיר ברמת 4 כוכבים) כ-790 דולר בארקיע.

באל על הגיבו לדברים: "חשוב לציין כי מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד בהתאם לעונת השיא של התיירות הישראלית בחופשת הקיץ ולא שונו עקב ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות." מעבר לתגובה הרישמית, באל על מסבירים כי קפיצת המחירים היא חישוב של המחשב באתר ולא הקפצת מחירים מעשה יד אדם.

תגובות לכתבה(39):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 32.
    אנונימי 24/07/2014 09:13
    הגב לתגובה זו
    עשיית עושר על גב של אנשים במצוקה? לא אטוס איתכם לעולם. אם תפשטו רגל לא אושיט לכם יד
  • 31.
    אנונימי 23/07/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד תעשו מחיר רגיל לישראלים החוזרים ותקרעו את הזרים שהחברות שלהם ברחו מפה
  • 30.
    אלי 23/07/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
    חכו שלופטאנזה תחזיר אתכם...
  • 29.
    עומר 23/07/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    מחירי טיסות סדירות נקבעים חודשים מראש ואינם ניתנים לשינוי. לכל מחלקה (תיירים, עסקים, ראשונה) יש מס' מדרגות מחיר, כאשר כל מדרגה כזו מקבלת הקצאה מסך המושבים במטוס. מן הסתם, המדרגות הזולות ביותר הן אלה שאוזלות ראשונות, כך שמה שנותר הן המדרגות היקרות יותר. במצב כפי שמתרחש בטיסות מישראל ואליה, כאשר חברת תעופה אחת הופכת להיות כמעט היחידה שמפעילה טיסות, מן הסתם קצב ההזמנות לטיסות הקרובות עולה בצורה ניכרת, כך שגם ההקצאות הולכות ומתמעטות - והמחירים עולים בהתאם. היה נחמד לו כל אותם "כתבי תיירות וצרכנות" היו עושים קצת שיעורי בית לפני פרסום כתבות שכל מטרתן ליצור סנסציה מיותרת (כאילו שלא חסרות כאלה...)
  • 28.
    גיא 23/07/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להחרים את אל על ולהראות לה שגם אם היא היחידה אנחנו לא נתקפל בפני הטירוף הזה. פשוט מנצלת את העם שלה שהוא שבוי במדינתו - חוצפה.
  • 27.
    יניב 23/07/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    עדיף להמתין בארץ ולחטוף טילים. העיקר לא לפרנס את הגזלנים האלה. ממש מפגינים אחדות!!
  • 26.
    צחי אבו 23/07/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    ונאלץ לחזור בגלל מקרה טראגי במבצע צוק איתן והם מבקשים ממני תוספת 1900 דולר לאדם!!! פשוט נבלות!!!
  • 25.
    אסף 23/07/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    חברה של גנבים ושקרנים!!!
  • 24.
    ואיפה ישראל כץ ??? גמר לכתוב בפייסבוק ? (ל"ת)
    בנצי 84 23/07/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אבי 23/07/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    כשיש ביקוש, אין הנחות ולכן המחיר גבוה
  • 22.
    דוד 23/07/2014 12:19
    הגב לתגובה זו
    1.חד משמעית ענין חופשות זה שולי- ישלמו כי זו שעה לא טיולים יצאו יבוא רק כל מי צריך - - ראינו חברות עושים לנו תרגיל אך זה מובן כי רואים איזור-וגם ישראל מצב מלחמה 2.אבל חובה בכל מקום נציגי אלעל-כחול לבן-הם גם דוברינו וכן חובה אליהם להביא אחינו ילדינו אפילו אותם אלה נתקעו ללא כספ- - אכי חשוב 4000איש ממתינים באיסטנבול כידועה תורכים רוצים ולא מוותרים לכספ\\פושעים ידועה מוכר לנו מי ומה הם--בעיקר תביאו אותם
  • 21.
    משהמוישה 23/07/2014 12:15
    הגב לתגובה זו
    להלאים את החברה מיד. זוהי הפרטה וזה שכרה. ישראל חייבת חברת תעופה לאומית. ויהי מה.
  • 20.
    zhu 23/07/2014 12:08
    הגב לתגובה זו
    אם אין מלחמה אתם תחפשו את הטיסה הזולה ביותר (אפילו שהיא כוללת המתנה של 8 שעות באינסטנבול), וכשיש מלחמה יש לכם רק טענות אל חברה שאתם במילא לא טסים בה. זאת הצביעות הכי גדולה, אפילו יותר מהמחיים המוגזמים שלהם
  • אלעל "הכי גרוע בעולם" (ל"ת)
    אפי 23/07/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
  • משהמוישה 23/07/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
    עד היום עשינו הכל ע"מ לטוס אלעל למרות שהיא חברה פרטית. מהיום - לא ולא.
  • 19.
    שפוי 23/07/2014 11:56
    הגב לתגובה זו
    רציתם שאל על לא תשב על התקציב הממשלתי? רציתם מחירים נמוכים בתחרות לא הוגנת מול חברות זרות? קיבלתם. אז רוב הזמן אל על מפסידה (נכון עדיין מנופחת, קברניטים שמרויחים פי 2 מהמקובל בעולם - אבל זה לא על חשבון משלם המיסים), אבל כשפתאום אין תחרות אתם עדיין רוצים שהיא תפסיד? זה עסק פרטי שאחרי שזיינו אותו שנים כבר לא שואל אתכם. גילוי נאות - אני שונא לטוס באל על בגלל השירות אבל עדיין יש להם זכות להינות מהמצב בדיוק כמו מוכרי המסקינגטייפ במלחמת המפרץ הראשונה
  • 18.
    אני 23/07/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
    רק שתפנימו מי מאחורי המבצע , ומי מסית בין ערבים ליהודים רק ביבי וליברמן והחברה כדי שלא יצטרכו לגנוב בסתר אלא בדרכי מלחמה .... תבינו תמיד מאחורי מלחמה יש אינטרס כלכלי למישהו
  • 17.
    משה 23/07/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    יש מספר מחלקות בכל טיסה (בתוך מחלקת תיירים יש כמה סוגי מושבים). תמיד יש כרטיסים זולים וכרטיסים יקרים. זה המצב בכל טיסה ובכל חברת תעופה. לעוד שבועיים - יש עוד מקומות פנויים במחלקות הזולות. למחר - תפסו את כל הזולים ונשארו היקרים. זה תהליך אוטומטי ולא קשור לחברה
  • 16.
    בכיינים וגנבים 23/07/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    במצב מלחמה חברה לאומית גוזרת קופון על סבל אזרחיה,בושה! .
  • 15.
    זכרוני 23/07/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    שלא ייעשה במדינה מתוקנת תוך ניצול נבזי של תקופה לא קלה העוברת על כל עם ישראל בזמן מלחמה . ללא ספק יש לבוא חשבון עם חברת התעופה הלאומית של ישראל .
  • 14.
    בדבכט 23/07/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    לכל ביקורת ומחירים מופקעים למעט מבוגרים שעדין זוכרים חסד נעורים אין בחברה הזו שום דבר מועיל
  • אפי 23/07/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    אלעל "הכי גרוע בעולם" ותכנית הנוסע המתמיד הגרוע ביותר בעולםםםםםם
  • 13.
    אלון 23/07/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    שלמו שלמו לא להתבכיין
  • 12.
    הכתום 23/07/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    רודפי בצע ומוצצי דם ואל תבואו בטענות
  • 11.
    tova66 23/07/2014 11:11
    הגב לתגובה זו
    בבקשה לא להיתיפייף.כולם מחפשים מחירים זולים בזמן רגוע יותר ולכן אל על נוהגים לפי עולם הכלכלה .
  • 10.
    דודו 23/07/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    לא לטוס עם אל על, ניצול ציני של המצב. גנבים.
  • 9.
    יניב 23/07/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
    רבותי, הזול עולה ביוקר....דרך טורקיש אירליינס יותר זול...! ביטחון ואמינות שווה כסף. אל תשכחו שמדובר בחברה מסחרית שגם ידעה להפסיד שהיה צריך, והכל עובד לפי ביקוש והיצע. כתבה לא לעניין !
  • אתה לא לעניין חביבי! (ל"ת)
    בכיינים וגנבים 23/07/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
  • יריב 23/07/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
    על מי אתה בא לעבוד חבריקו? "חברה מסחרית שגם ידעה להפסיד כשצריך" , יש אנשים שעוד עלולים להאמין לך... בוא תספר לכולם איך זה שחברה מפסידה מיליונים אבל לא מקצצת בשכר הבכירים שלה? ואל תנסה לסלף עובדות עם זה שמנכ"ל אל-על הסכים לקבל בונוס של 6 מיליון במקום 12 מיליון. בחברה שמפסידה כסף המנכ"ל לא אמור לקבל שום בונוס, נהפוך הוא....
  • 8.
    נתחשבן כשהמבצע ייגמר. אלעל תתחילו לארוז. ביי ביי (ל"ת)
    משה 23/07/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כל הכבוד, זה שוק חופשי, שמים פתוחים... (ל"ת)
    כץ לא טס 23/07/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    orenzeee 23/07/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
    בטח שהמחירים יעלו הם גם מפעילים יותר קווים לחול עכשיו תפרגנו לחברה הלאומית במקום להשמיץ וללכלך כל היום
  • 5.
    אבג 23/07/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן להחרים את אל על חברת הגנבים הלאומית הישראלית
  • 4.
    גנדלף 23/07/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    כנראה שזה בגנים שלנו
  • 3.
    אז תשחה (ל"ת)
    ספייד 23/07/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ש 23/07/2014 10:37
    הגב לתגובה זו
    חבל
  • 1.
    הייתי שוחה ולא טס עם אלעל (ל"ת)
    נוסע 23/07/2014 10:32
    הגב לתגובה זו
  • אל על "הכי גרוע בעולם" (ל"ת)
    אפי 23/07/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 23/07/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    בלופ, שים גם פופאי
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

משפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gptמשפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gpt

הסכמי אברהם שמו את קזחסטן על המפה - היעד הבא של הישראלים

אחרי ההכרזה על הצטרפות הסכמי אברהם, קזחסטאן צפויה להפוך ליעד חם עבור התיירים הישראליים, אז מה יש לראות במדינה המרכז אסייתית?

הדס ברטל |

הצטרפותה של קזחסטן להסכמי אברהם, מסמנת התפתחות דיפלומטית משמעותית. ישראל וקזחסטן אומנם בקשרים שוטפים, אבל החותמת הדיפלומטית והתיווך האמריקאי מעלים את היחסים לשלב גבוה יותר. זה עשוי להוביל גם לעלייה משמעותית בהיקף הסחר והעסקאות בין המדינות, כשלישראלי "הממוצע" זה יתבטא בעיקר בעוד אזור שניתן לטייל ולנפוש בו. כן, יעד תיירותי נוסף. כבר כעת ניתן לבקר ולטייל במדינה הגדולה, אבל על רקע ההסכם, זה ירחיב את האפשרויות, יוביל לטיסות ישירות, וישים את קזחסטן על המפה של התייר הישראלי.  

ביום חמישי האחרון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שוחח טלפונית עם נשיא קזחסטן קאסים-ג'ומארט טוקאייב וראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי קזחסטן היא "המדינה הראשונה בכהונתי השנייה" שמצטרפת למסגרת, שהוקמה ב-2020 לנרמול יחסים בין ישראל למדינות מוסלמיות. טוקאייב, שהגיע לוושינגטון עם מנהיגי אוזבקיסטן, טורקמניסטן, טג'יקיסטן וקירגיזסטן, תיאר את הצעד כ"המשך טבעי" למדיניות קזחסטן של דיאלוג ויציבות אזורית. טקס חתימה רשמי צפוי להתקיים בקרוב בבית הלבן, עם כוונה להרחיב את המעגל למדינות נוספות, כולל סעודיה שמתוכננת לביקור וושינגטון ב-18 בנובמבר, אם כי לא צפויה הכרזה על הסכם וגם לא על נורמליזציה, אם כי יכול להיות שהטון מהמפגש יהיה חיובי.   

החשיבות של המהלך עולה על ההיבט הסמלי: קזחסטן, שמקיימת יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל מאז 1992, מצטרפת כמדינה מוסלמית מרכז-אסייתית ראשונה, מה שמרחיב את ההסכמים מעבר למזרח התיכון ומחזק את ישראל בעיני העולם לאחר ביקורת על מלחמת עזה. מבחינה גיאופוליטית, זהו צעד אמריקאי לחיזוק ציר נגד השפעת סין, רוסיה ואיראן, קזחסטן, שגובלת ברוסיה ובסין ומחזיקה במאגרי אורניום (כ-40% מייצור העולם) ונפט, משמשת כגשר אסטרטגי. במקביל להכרזה נחתמו עסקאות בשווי 16 מיליארד דולר, כולל רכישת מטוסי בואינג ופרויקט כריית טונגסטן ב-1.1 מיליארד דולר בתמיכת בנק EXIM האמריקאי, שמטרתם להבטיח גישה מערבית למשאבים קריטיים. עבור ישראל, זה פותח דלתות לשיתופי פעולה בטכנולוגיה, חקלאות וסייבר, עם פוטנציאל להסכמי סחר חופשי דרך האיחוד האירואסייתי.

עבור הישראלי הממוצע, ההשפעה המיידית של ההסכמים תהיה תיירותית: פתיחת שמיים פוטנציאלית תהפוך את קזחסטן שנתפסה כיעד מרוחק ומסתורי, לנגיש כמו גיאורגיה או אזרבייג'ן. חברות תעופה ישראליות בוחנות קווים ישירים לאלמטי ולנור-סולטן (לשעבר אסטנה), שיקצרו את הטיסה ל-5 שעות בלבד, בהשוואה ל-7-9 שעות כיום דרך איסטנבול או דובאי. כניסה ללא ויזה ל-30 יום מאז 2017, יחד עם עלויות נמוכות שירדו עוד יותר, הופכים את המדינה לאופציה משתלמת למשפחות ולמטיילים עצמאיים. בחצי השנה הראשונה של 2025 ביקרו במדינה 7.5 מיליון תיירים, עלייה של 25%, והממשלה שואפת ל-12 מיליון ב-2026.

נור-סולטן, הבירה הצעירה שנוסדה ב-1997 ותוכננה על ידי אדריכלים כמו נורמן פוסטר, משלבת עתידנות עם שורשים נוודיים ומציעה ביקור של יומיים-שלושה כחלק מטיול רחב יותר. העיר אירחה השנה מעל 500 אירועים בינלאומיים, כולל הופעה של ג'ניפר לופז וכנס קומיק-קון בהובלת אנדי סירקיס, מה שהוביל לעלייה של 13% בתיירות.