קולו של השקט
מותג האופנה Abercombei & Fitch הגיע לארץ בשבועות האחרונים וביצע השקה שקטה תוך פתיחת שלוש חנויות ייעודיות. השקה שכזו - האם היא מייצרת אפקט הפוך וצועקת מודעות? ושאלה כללית יותר: לאילו מותגים כדאי להשתמש בטקטיקה השקטה?
ANF הוא מותג הלבשה עטוף סקס אפיל שמיועד לקהל מטרה צעיר. ככזה, נקודות המכירה שלו בחו"ל מקפידות על תאורה עמומה, על ריח בושם ייחודי שמופץ באמצעות מערכות האוורור ועל שלטי ענק שנושאים את דמויותיהם של דוגמני הבית כשהם מעורטלים למחצה.
מכאן, המותג יצר את משאת נפשם של אנשי השיווק - הוא נחשק, וככזה הוא יכול להרשות לעצמו השקה שקטה (ראו גם מקרה האייפון 4 בישראל). ההשקה השקטה, למעשה, משרתת את המותג כך שהשקט הופך לצעקה, כזו שהמסר העיקרי שלה הוא 'אני כל כך נחשק שאני לא צריך להודיע על זה בפרסום'.
אמנם, מותגים רבים משתמשים באחרונה בטכניקות הפצת מסרים דיסקרטיות יותר, בעיקר באמצעות רשתות חברתיות, אולם השקה שקטה אמתית אינה משתמשת אף בכלי זה. במקום זאת, היא משאירה לקהל מצומצם ביותר להבין כי בואה קרב ומכאן שעבודתה נעשית בידי צדיקים אחרים.
כך, הידיעות עוברות במהירות והתחושה של הצרכן הפוטנציאלי היא, שהוא עצמו נמצא בין מתי המעט שזכו בהזדמנות להגיע ראשונים ולרכוש. הצרכן מרגיש כאילו זכה; הוא, כמו המותג, נעטף בסוג של חשאיות סקסית, כאילו שייך לקבוצה מצומצמת ונבחרת, כזו שהמותג בחר בה ושמהווה חלק מהגדרתו העצמית.
השקה שקטה מתאימה מאד למוצרים סקסיים ולכאלה שמסייעים לפרט לייצר חלק מפאזל הזהות העצמית, ואין זה משנה אם מדובר במוצרים טכנולוגיים, קמעונאיים ואפילו בנקאיים (ראו מקרה חדירת בנקים פרטיים מחו"ל לארץ). כל עוד המוצר עטוף בסקס אפיל, קבוצת נאמניו תעשה את העבודה של הפצת המסר וכך להשרה השקטה יהיה סיכוי להצליח.
ולבסוף, כמובן, בל נשכח את עלויות ההשקה השקטה. אלה אפסיות ביחס להשקעה שאותה היו רוצים לראות אנשי הפרסום.
- 2."השקה שקטה"? מאיפה המצאת מושג שלא קיים??.... (ל"ת)נו באמת 16/11/2011 09:20הגב לתגובה זו
- 1.דנית 14/11/2011 17:28הגב לתגובה זולא מדובר בחנות רשמית של היבואן אלא ביבוא מקביל או יבוא של קולקציית אאוטלטים של המותג. השקט הוא כדי לא להרגיז את האמריקאים. חוץ לפני כמה חודשים היבואן ממש לא שמר על שקט ודאג לפזר הודעות לעיתונות בכל הזדמנות
- שמוליק צרפתי 15/11/2011 11:51הגב לתגובה זוצודק/ת וזה אכן נכתב לפני עריכה....אבל זו רק דוגמא ברמה תיאורטית למה אפשר לעשות עם מותג בעל סקס אפיל...המשך נעים
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה
אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה
הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.
אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.
במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.
עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.
- שיעור בכלכלת בית: למה צריך לתכנן תקציב משפחתי ואיך עושים את זה?
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.
