קולו של השקט
מותג האופנה Abercombei & Fitch הגיע לארץ בשבועות האחרונים וביצע השקה שקטה תוך פתיחת שלוש חנויות ייעודיות. השקה שכזו - האם היא מייצרת אפקט הפוך וצועקת מודעות? ושאלה כללית יותר: לאילו מותגים כדאי להשתמש בטקטיקה השקטה?
ANF הוא מותג הלבשה עטוף סקס אפיל שמיועד לקהל מטרה צעיר. ככזה, נקודות המכירה שלו בחו"ל מקפידות על תאורה עמומה, על ריח בושם ייחודי שמופץ באמצעות מערכות האוורור ועל שלטי ענק שנושאים את דמויותיהם של דוגמני הבית כשהם מעורטלים למחצה.
מכאן, המותג יצר את משאת נפשם של אנשי השיווק - הוא נחשק, וככזה הוא יכול להרשות לעצמו השקה שקטה (ראו גם מקרה האייפון 4 בישראל). ההשקה השקטה, למעשה, משרתת את המותג כך שהשקט הופך לצעקה, כזו שהמסר העיקרי שלה הוא 'אני כל כך נחשק שאני לא צריך להודיע על זה בפרסום'.
אמנם, מותגים רבים משתמשים באחרונה בטכניקות הפצת מסרים דיסקרטיות יותר, בעיקר באמצעות רשתות חברתיות, אולם השקה שקטה אמתית אינה משתמשת אף בכלי זה. במקום זאת, היא משאירה לקהל מצומצם ביותר להבין כי בואה קרב ומכאן שעבודתה נעשית בידי צדיקים אחרים.
כך, הידיעות עוברות במהירות והתחושה של הצרכן הפוטנציאלי היא, שהוא עצמו נמצא בין מתי המעט שזכו בהזדמנות להגיע ראשונים ולרכוש. הצרכן מרגיש כאילו זכה; הוא, כמו המותג, נעטף בסוג של חשאיות סקסית, כאילו שייך לקבוצה מצומצמת ונבחרת, כזו שהמותג בחר בה ושמהווה חלק מהגדרתו העצמית.
השקה שקטה מתאימה מאד למוצרים סקסיים ולכאלה שמסייעים לפרט לייצר חלק מפאזל הזהות העצמית, ואין זה משנה אם מדובר במוצרים טכנולוגיים, קמעונאיים ואפילו בנקאיים (ראו מקרה חדירת בנקים פרטיים מחו"ל לארץ). כל עוד המוצר עטוף בסקס אפיל, קבוצת נאמניו תעשה את העבודה של הפצת המסר וכך להשרה השקטה יהיה סיכוי להצליח.
ולבסוף, כמובן, בל נשכח את עלויות ההשקה השקטה. אלה אפסיות ביחס להשקעה שאותה היו רוצים לראות אנשי הפרסום.
- 2."השקה שקטה"? מאיפה המצאת מושג שלא קיים??.... (ל"ת)נו באמת 16/11/2011 09:20הגב לתגובה זו
- 1.דנית 14/11/2011 17:28הגב לתגובה זולא מדובר בחנות רשמית של היבואן אלא ביבוא מקביל או יבוא של קולקציית אאוטלטים של המותג. השקט הוא כדי לא להרגיז את האמריקאים. חוץ לפני כמה חודשים היבואן ממש לא שמר על שקט ודאג לפזר הודעות לעיתונות בכל הזדמנות
- שמוליק צרפתי 15/11/2011 11:51הגב לתגובה זוצודק/ת וזה אכן נכתב לפני עריכה....אבל זו רק דוגמא ברמה תיאורטית למה אפשר לעשות עם מותג בעל סקס אפיל...המשך נעים

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

הצבר של רפאל ירד מ-67 מיליארד ברבעון קודם ל-65.7 מיליארד שקל בסוף המחצית
ההכנסות הסתכמו ב-4.7 מיליארד שקל, לעומת כ-4.6 מיליארד שקל ברבעון הראשון - קצב הצמיחה מאט
רפאל מערכות לחימה מדווחת על מכירות בהיקף של 4,735 מיליון שקלים, עליה של כ-20.4% מהתקופה המקבילה אשתקד, הרווח הנקי ברבעון עומד על סך של 340 מיליון שקל, לעומת 132 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2024. בהשוואה לרבעון קודם מדובר על צמיחה נמוכה יחסית - מ-4.62 מיליארד שקל - כלומר כ-2%. בולט יותר הצבר שהגיע בסוף הרבעון הראשון ל-67 מיליארד שקל וירד ל-65.7 מיליארד שקל.
היקף המכירות במחצית הראשונה עמדו על 9,358 מיליון שקל, עלייה של 19.5% לעומת מחצית מקבילה. ההזמנות במחצית הגיעו לסך של 11,359 מיליון שקל, לעומת 14,259 מיליון שקל במחצית המקבילה. הרווח הנקי במחצית הראשונה עומד על 612 מיליון עלייה של כ-68% מהרווח במחצית הראשונה של השנה. הנהלת רפאל מדגישה את העלייה בצבר ביחס לשה קודמת, אז הוא עמד על 59 מיליארד שקל, אך כאמור ביחס לרבעון קודם יש ירידה.
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: ״רפאל מסכמת את המחצית הראשונה של 2025 עם תוצאות כספיות מרשימות, עלייה של עשרות אחוזים במכירות וביקוש שיא למערכותיה בארץ ובעולם. מלחמת "חרבות ברזל" בכלל ומבצע "עם כלביא" בפרט, המחישו את תרומתה של רפאל לביטחון הלאומי ואת עליונותה הטכנולוגית בשדה הקרב. ההישגים המבצעיים הם פרי עמלם של עובדי ועובדות רפאל, הפועלים בנחישות ובמסירות יומיומית כדי לשרת את מדינת ישראל מתוך כוונה להוות נדבך משמעותי בביטחונה, להיות תמיד בקדמת הטכנולוגיה ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשמי ובשם הדירקטוריון אני מברך על כך שהעשייה הביטחונית והמבצעית באה לידי ביטוי גם בצמיחה עסקית וכלכלית חסרת תקדים".
מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "בסיכום החציון הראשון של השנה, רפאל מציגה המשך של מגמת הצמיחה המהירה של החברה. רפאל עמדה באופן מלא ביעדיה העסקיים בחציון זה. מערכות רפאל במבצע "עם כלביא" בהגנה, בהשגת העליונות האווירית והמודיעינית ובהתקפה פעלו בהצלחה יוצאת דופן והביאו לידי ביטוי את תרומתה המכרעת של רפאל לעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל. רפאל הגבירה את השקעתה בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים, תוך השקעה רבה בתשתיות המדעיות ופיתוח יכולות פורצות דרך כגון מערכת הלייזר רב-העוצמה "מגן אור". רפאל ממשיכה במגמת ההתרחבות והיא קלטה מאז תחילת השנה מאות עובדים חדשים בכל רחבי מדינת ישראל. אני מבקש להודות ולהביע הערכה עמוקה לעובדות ועובדי רפאל, מקצוענותם התגייסותם ומסירותם אפשרו לרפאל לספק למערכת הבטחון יתרון איכותי. קבוצת רפאל הכוללת עשרות חברות בארץ ובעולם, תמשיך להוביל ולהביא יתרון מבצעי וטכנולוגי מכריע לשותפנו בארץ ובעולם".
- רפאל מוכרת לגרמניה מערכות למטוסי קרב ב-350 מיליון אירו
- רפאל ו"לולב ספייס" ישתפו פעולה בפיתוח מערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזמנה גדולה מגרמניה
אתמול דיווחה החברה כי הפרלמנט הגרמני אישר את רכישת 90 פודי תצפית והכוונה מדגם Litening 5 מתוצרת רפאל עבור מטוסי ה-Eurofighter Typhoon. מהלך זה ממחיש את השותפות ארוכת השנים בין רפאל וגרמניה ואת האמון במערכות רפאל, במקביל למגמה גלובלית לאימוץ סנסורים רב‑גליים ויכולות תקיפה מדויקות מטווח מבטחים במרחבי אוויר מאוימים.