המיזוג בין קבוצת איי. די. בי של נוחי דנקנר וגנדן תיירות, חושף את נתוני ישראייר: הפסד של כ-37 מיליון דולר

בשנת 2008. ורשמה הפסד של 14.8 מיליון דולר מהפעלת הקו לניו יורק, שהוסק בספטמבר אשתקד
מאיה זיסר |

בתחילת החודש הוכרז על מיזוג בין קבוצת איי. די. בי של נוחי דנקנר וחברת התיירות גנדן, מיזוג עליו הוכרז בתחילת החודש ואשר היקפו מסתכם ב-1.2 מיליון דולר. לפי הנתונים, הכנסותיה של ישראייר הסתכמו ב-28.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עלייה של 4.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

על פי ההסכם, קבוצת איי.די.בי תשלם 1.2 מיליון דולר עבור המניות ולא 1.75 מיליון דולר כפי שתוכנן תחילה. רשות ניירות ערך אישרה את המיזוג בין גנדן תיירות לכלל תיירות, אך שוויה של גנדן הופחת בכ-550 אלף דולר, בעקבות האישור שניתן בשבוע שעבר ל'אל על' לטוס לאילת אשר צפוי לפגוע בישראייר.

מיזוג זה חושף את פרטי קבוצת ישראייר אשר הפסידה 37.5 מיליון דולר ב-2008 ו-14.8 מיליון דולר ב-2007 ואינה עומדת באמות מידה פיננסיות. ההפסד התפעולי של ישראייר ב-2008 היה 18.5 מיליון דולר ו-6.6 מיליון דולר ב-2007. העלייה בהפסד ב-2008 נובעת מהכפלת ההפסד מפעילותה הרגילה של ישראייר ומהפסד של 14.8 מיליון דולר מהפעלת הקו לניו יורק, אשר הופסק בספטמבר אשתקד. כמו כן, החברה רשמה הפסד תפעולי של 2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, שיפור לעומת הפסד תפעולי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, הנתונים מראים כי, הכנסותיה של ישראייר הסתכמו ב-28.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עלייה של 4.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ככלל, גנדן תיירות רשמה ברבעון הראשון הפסד תפעולי של 3.3 מיליון דולר לעומת 9.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה ירדו ב-10.5% ל-46.7 מיליון דולר. מיום הקמה הפסידה גנדן כ-110 מיליון דולר וחובות החברה מסתכמים בכ-190 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה