בנק איגוד יוצא במיתוג מחדש לבנק ומשנה את כל הנראות והסיסמא
בנק אגוד, הבנק השישי בגודלו בישראל, משלים היום (א') היערכות ארוכה ויוצא במהלך לחיזוק מעמדו בתחום הבנקאות הקמעונאית, כחלק מיישום תוכנית העבודה השנתית והאסטרטגיה השיווקית שלו. במסגרת המהלך מחדש הבנק את כל מרכיבי המיתוג ומשיק זהות חדשה.
מטרת המהלך הינה הרחבת בסיס הלקוחות ומיצוב הבנק כאלטרנטיבה איכותית ואטרקטיבית ללקוחות מעבירי משכורת. על תהליך המיתוג חתומה חברת 'עדלי אנד פרטנרס' בניהולם של עדלי סטוק ומיכל ברנט.
במסגרת המיתוג מחדש, שונה הסמל של הבנק ובמקום ליצור סמל קונבנציונאלי המציג צורה גיאומטרית, בחר הבנק בסמל דמוי חתימה. לדברי עדלי סטוק, "הנראות הקודמת של הבנק סבלה ממספר חולשות. היא לא שדרה את המקום בו נמצא כיום הבנק מבחינת מיצוב, צבעי המותג הירוקים - כחולים שידרו פשטות ולבנק היה קשה לעשות בשפה שימוש כדי לבדל את עצמו ממתחריו".
בנוסף לכך, מאמץ הבנק סיסמא חדשה, במטרה לבטא את ערכי הבנק ומחויבותו ללוות את הלקוח בהחלטות הפיננסיות שהוא מקבל לאורך מחזור חייו. הסיסמא החדשה 'חתומים להצלחה שלך'.
עד כה פעל אגוד תחת הסיסמא 'הבנק השני הראשון שלך', במסגרתה התמקד הבנק בגיוס לקוחות לפתיחת חשבון שני באגוד ולהרחבת פעילותם בבנק באופן הדרגתי.
נציין כי קמפיין 'חשבון הפוך' של הבנק, זכה בפרס ה-Grand Effie, 'אלוף האלופים', מהלך השיווק והפרסום של השנה - זכה בנק אגוד על המהלך 'חשבון הפוך - הפוך אבל אפקטיבי' של משרד הפרסום גלר-נסיס Leo Burnett ו-arc Interactive.
לפי דיווחי הבנק, טרם הקמפיין, סבל הבנק ממודעות בלתי נעזרת של 24% (לעומת 90% ואף יותר לשלושת הבנקים המובילים). בעקבות המהלך דיווח הבנק על עלייה מ-10% לכ-30% בקרב חשבונות המשכורת החדשים ועלייה בפרמטרים התדמיתיים . 21% הצהירו שהקמפיין גרם להם לרצות לברר פרטים בנוגע להעברת חשבון העו"ש לאגוד.
טוביה סופר מנהל מערך השיווק בבנק אגוד, מציין כי "המהלכים שביצענו בשנה האחרונה הוכיחו לנו חד משמעית כי הצרכן הישראלי אכן מחפש אלטרנטיבות לבנקים הגדולים בבחירת ניהול חשבון הבנק העיקרי שלו, והוא מזהה את היתרון שבבנק קטן ואיכותי. על סמך הניסיון שצברנו, קיבלנו החלטה לבצע שינוי אסטרטגי ולהעמיק את התפיסה הקמעונאית של הבנק".
המיתוג החדש יושק בקמפיין פרסומי, המבוסס על המוצר 'חשבון נטול הפוך'. סרטון הטלוויזיה יעלה הערב (לראשונה במסגרת הגמר של 'כוכב נולד'), ויקצין את האבסורד שבתשלום עמלת כספומט.