אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית ברחוב בן גוריון בגבעתיים
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בגבעתיים אישרה הוספה של 1,170 דירות במתחם שמשתרע על על פני 200 דונם. מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר ״בן גוריון הינו רחוב משמעותי בלב המטרופולין, התחדשותו לצד ביצוע הקו הצהוב יאפשר לשפר את המרחב הציבורי לצד חידוש המבנים והגדלת היצע שטחי ציבור ושטחי מסחר״
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה את תוכנית רחוב בן גוריון בגבעתיים. מדובר בתוכנית רחבת היקף המשתרעת על פני כ-200 דונם בלב העיר, בין רחוב בן גוריון במזרח (סמוך לרמת גן), רחוב ריינס בדרום, שכונת פועלי הרכבת בצפון ורחובות המעלות ובראשית במערב. כיום מצויות בתחום התוכנית כ-900 יחידות דיור קיימות, ובסיומה תתווספנה כ-1,700 דירות חדשות, בתמהיל מגוון ומותאם לצרכים עכשוויים - כולל שיעור גבוה של דירות קטנות לצעירים ולמשפחות בתחילת הדרך.
התוכנית מחזקת את ציר בן גוריון - עורק תחבורה מרכזי המחבר את גבעתיים עם רמת גן ובני ברק - קו המטרו הצהוב המתוכנן ותחנת "כצנלסון-בן גוריון" שכבר אושרה. לאורך הציר צפויה לקום חזית עירונית מודרנית, הכוללת מגדלים בני עד 30 קומות בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה, לצד יצירת מרחבים פתוחים ירוקים ושבילי הליכה נוחים שיחברו בין חלקי השכונה.
התוכנית מחולקת לשני מסלולים מרכזיים: • התחדשות מתחמית לאורך בן גוריון - בדמות בנייה גבוהה ושטחים ציבוריים משמעותיים. • התחדשות מגרשית בלב השכונות - בשמירה על המרקם הנמוך (עד 8 קומות) ובקצב הדרגתי ומאוזן.
כחלק מהליך ההתנגדויות, קיבלה הוועדה החלטה לפצל את התכנית לשניים: האזור המרכזי לאורך בן גוריון יתקדם במהירות, בעוד שבשכונת פועלי הרכבת ההיסטורית - שהוקמה בשנת 1932 וכוללת מצוקי כורכר, מבני ראשונים ושכבות זמן ייחודיות - יימשך תכנון מעמיק וזהיר. גם מתחם בראשית ומתחם גלבוע קיבלו מענה ייעודי: האחד הוצא מהתוכנית לצורך קידום נפרד, והשני קיבל עקרונות לתכנון עתידי מותאם.
- יקנעם, נוף הגליל, נצרת ועפולה - בקרוב לא תוכלו לבנות לגובה
- מנהל התכנון לרשויות: לא יהיו עוד הארכות תמ"א 38, תפקע באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכנית תתרום לשיפור איכות החיים בעיר, תחזק את הכלכלה המקומית, ותאפשר לתושבים הוותיקים והחדשים ליהנות מסביבת מגורים מודרנית, נגישה וברת קיימא.
מתכנן מחוז תל אביב
במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "בן גוריון הינו רחוב משמעותי בלב המטרופולין, התחדשותו לצד ביצוע הקו הצהוב יאפשר לשפר את המרחב הציבורי לצד חידוש המבנים והגדלת היצע שטחי ציבור ושטחי מסחר".
- 2.אנונימי 06/06/2025 10:43הגב לתגובה זושאפשר לשנות ולהפוך לפנינה דרום תא שכ התקוה ותחנה מרכזית 5דק ממרכז תא אבל חולדאי כנראה רוצה לרכז את כל המסוממים המסתננים העבריינים ועוד אומללים במקום אחד כדי להעמיד פנים שהם לא קיימים עיריה אטומה ורעה
- 1.כרמל 04/06/2025 16:29הגב לתגובה זולמה מפקירים את המחדשות רג מהצד השני של בן גוריון
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
קבוצת אגד, השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "Egg", עם חוויית משתמש נטולת פרסומות לחלוטין, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו Moovit
קבוצת אגד השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "egg" , שמבטיחה חוויית שימוש נטולת פרסומות לחלוטין. המהלך מתפרש כמהלך אסטרטגי משמעותי בעולם התחבורה החכמה, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו מוביט.
אפליקציית egg מתיימרת להציע לא רק חוויה חלקה אלא גם פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים – אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציה כוללת מידע בזמן אמת, ניווט חי, הצגת מחירי נסיעה, תיקוף דיגיטלי ותשלום, הזמנת כרטיסים מראש ועוד. כל זאת תוך שמירה על ממשק נקי, ללא הסחות דעת פרסומיות או דרישות למעקב אחר משתמשים. בנוסף, נוסעי קווי אגד יקבלו שירותים נוספים, ביניהם הזמנת כרטיסים והבטחת מקום לנסיעות לאילת, שירות חדש לדיווח ואיתור אבדות וכן מוקד שירות לקוחות משולב המאפשר פנייה ישירה בכל נושא - מתקלות ועד הצעות שיפור.
מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, אמר: "אחרי שנים של פרסומות בלתי נגמרות - אגד משנה את כללי המשחק. אנחנו גאים להיות קבוצת התחבורה הציבורית הראשונה בישראל שמשיקה
אפליקציה שמאפשרת לכלל נוסעי התחבורה הציבורית לתכנן מסלול נסיעה, להטעין רב קו, לתקף נסיעה, להזמין כרטיסים ולפנות לשירות הלקוחות - וכל זאת ללא פרסומות". ריקלין הוסיף: "'egg' מסמנת את סוף עידן הפרסומות בתחבורה הציבורית ומציבה סטנדרט חדש של חוויית נסיעה - פשוטה,
מדויקת ונקייה מהסחות דעת. המטרה שלנו ברורה - לאפשר לנוסעים להגיע ליעד בקלות וביעילות, ולהוביל את התחבורה הציבורית לעידן חדש".
משנה את הכללים?
על פניו, זוהי אפליקציה שיכולה להתחרות ישירות ולהדיח את Moovit, האפליקציה הדומיננטית בישראל ובעולם. אמנם מוביט מציעה פונקציונליות רחבה אך סובלת מפרסומות רבות, הסחות דעת ופופ־אפים שעלולים לפגוע בחוויית המשתמש. במקביל, HopOn הישראלית מציעה שירותים דומים באפליקציה שפותחה לטובת מפעילים שונים, אך כוללת פרסומות ולעיתים מגבלות תפקודיות. "Egg", שנבנתה למעשה כווייט לייבל על הפלטפורמה של HopOn, מציעה את אותו בסיס טכנולוגי, אך בגרסה סטרילית, ממוקדת ואינטגרטיבית יותר עבור המשתמש.
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- קיסטון צופה הכנסות של 300 מיליון שקל בשנה, לעומת 238 מ' שקל ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה שנותרת פתוחה היא איכות האלגוריתם שמאחורי האפליקציה: האם היא יודעת לבחור את המסלול המהיר ביותר? האם היא מתעדפת מסלולים עם פחות הליכה או החלפות? אלו פרמטרים קריטיים עבור נוסעים יומיומיים - והם יקבעו אם "Egg" תוכל באמת להתחרות באפליקציות הוותיקות.