תהל גרופ תשקיע 22.5 מ' אירו במיזם מים עם הסינים

בכוונת החברה המשותפת לתהל ולמשקיעים סינים להשקיע כ-63.6 מליון אירו, במהלך השנתיים הקרובות. תהל גרופ תחזיק ב-66.6% ממניות החברה המשותפת
עפרה ברון |

Tahal Group מקבוצת קרדן ( קרדן ישראל ) הודיעה היום (ב') על הסכם להקמת מיזם משותף עם שותפים מקומיים מסין, אשר ישקיע, יפעיל וינהל פרויקטים בתחום התשתיות בסין.

המיזם המשותף יפעל באמצעות חברת Kardan International Water Group Ltd., אשר בעלי מניותיה יהיו Tahal Group וקבוצת משקיעים נוספת הפעילים בתחום המים בסין.

על פי ההסכם, תחזיק Tahal Group ב-66.6% ממניות החברה המשותפת והשותפים המקומיים יחזיקו בחלק הנותר.

בהתאם להסדר, תעמיד Tahal Group בשלב ראשון, את המימון הדרוש לפעילות החברה המשותפת ואילו השותפים המקומיים יעמידו לרשות החברה המשותפת את קשריהם, ניסיונם והיכרותם עם תעשיית המים בסין וכן יביאו לחברה פרויקטים בתחום פעילותה (Deal Flow).

בשלב יסוד החברה המשותפת, תשקיע Tahal Group בהונה 22.5 מליון אירו, מחציתם כנגד הקצאת מניות עדיפות, אשר יש להן זכות עדיפה במקרה של חלוקת דיבידנדים ובמקרה של פירוק החברה המשותפת. בנוסף, התחייבה תהל להעמיד לחברה המשותפת, הלוואות בהיקף של עד 41.15 מליון אירו.

לדברי נחמן צבר מנכ"ל Tahal Group: "הקמת החברה המשותפת מהווה צעד חשוב בקידום האסטרטגיה שלTahal Group , להרחיב את פעילותה והשקעתה בנכסים ובפרויקטים בתחום התשתיות (דוגמת פרויקטים מסוג B.O.T ו- B.O.O). בכוונת החברה המשותפת להשקיע כ- 63.6 מליון אירו, במהלך השנתיים הקרובות, בפרויקטים נבחרים של פיתוח, ניהול, הפעלה ותחזוקה של מערכות אספקת מים ותשתיות ביוב בסין. בעתיד בכוונת החברה המשותפת להיות פעילה גם בתחום ההתפלה בסין".

Tahal Group היא החברה המרכזת את פעילות קרדן בתחום התשתיות ועוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי ופיקוח בתחומי מים- ביוב, טיפול במים ואיכות הסביבה, אנרגיה, גז וחקלאות. כמו כן עוסקת החברה בפרויקטים בתחום משאבי מים ואספקת מים, השקיה, התפלה, טיפול וטיהור מי שופכין, הנדסת סביבה, הנדסה אזרחית ותשתיות אספקת מים, מערכות ביוב ומערכות מידע גאוגרפיות ותחום הפסולת המוצקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.