ריט 1: הרווח הנקי זינק ב-248% והסתכם ב-3.4 מ' ש'
קרן ההשקעות ריט 1 מיסודה של חברת אקסלנס נשואה מדווחת היום על תוצאותיה ברבעון האחרון ובשנת 2006 כולה.
מתוצאות החברה עולה, כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי גדל ביותר מפי 3.5 בהשוואה לרבעון השלישי לשנת 2006. הרווח הנקי הסתכם ב-3.4 מיליון שקל ובכך רשם גידול של 248% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה מדמי שכירות ברבעון הרביעי גדלו בכ- 167% והסתכמו בכ- 3.6 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 1.4 מיליון ש"ח ברבעון השלישי שקדם לו.
אריאל אבן, יו"ר החברה מסר: "לראשונה מפרסמת ריט 1 דוח שנתי ואנו שבעי רצון מן הצמיחה בהיקף הפעילות, כפי שהיא משתקפת בתוצאות. בזמן הקצר בו פועלת הקרן, ביצענו חמש רכישות, ביניהן מתחם המשרדים בצומת רעננה, המהווה נכס אסטרטגי בפורטפוליו שלנו ואחת מעסקאות הנדל"ן המניב הגדולות אשר בוצעו השנה בארץ."
"היקף הנכסים שלנו יעמוד, לאחר השלמת רכישת מתחם אמדוקס ברעננה, על קרוב ל- 600 מיליון ש"ח. בכוונתנו לפתח ולהרחיב בשנה הקרובה באופן משמעותי את תיק הנכסים המניבים שלנו ולהמשיך ולרכוש נכסים איכותיים המניבים תזרים נאה בשוטף ופוטנציאל צמיחה בעתיד."
"החקיקה מחייבת את קרן הריט לחלק לפחות 90% מההכנסה החייבת של הקרן כדיבידנד. אנו שמחים להודיע כי נחלק השנה לבעלי המניות דיבידנד בשיעור 100% מהכנסתנו החייבת לשנת 2006. הדיבידנד, הנובע בעיקרו מתוצאות הפעילות ברבעון הרביעי של 2006 יסתכם בסך של כ- 4.6 מיליון ש"ח, המהווה תשואה של כ- 1.5% על מחיר המניה הנוכחי ומשקף 6% על בסיס שנתי."
באפריל תחלק החברה דיבידנד בגין הכנסותיה בשנת 2006 בסך של כ- 4.6 מיליון ש"ח, המהווה 100% מהכנסתה החייבת בשנה זו.
אודות החברה
ריט 1 הינה קרן ההשקעות במקרקעין הראשונה והיחידה שפועלת בשוק ההון הישראלי ומטרתה העיקרית הינה לאפשר למשקיעים להיחשף לנדל"ן באופן יעיל - הווה אומר נדל"ן בלבד, תוך חלוקת מרבית התזרים כדיבידנד שוטף, ללא שכבת מס נוספת מעבר לאחזקה ישירה ותוך מתן יתרון של סחירות ונזילות.
ריט 1 תפעל לרכוש, לנהל ולהשביח נדל"ן מניב לצורכי רווח. מתוקף היותה קרן השקעות במקרקעין זכאית ריט 1, על פי חוק, להטבות מיסוי ייחודיות ומחויבת לחלק מדי שנה לפחות 90% מן ההכנסה החייבת כדיבידנד לבעלי מניותיה.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר
גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד
אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.
"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"
בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.
לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.
שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- גנץ לאחר סערת ברדוגו: "אין מקום לתחנה צבאית בישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ
לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.
