אזימוט תספק מערכות תצפית ללקוח באסיה ב-26 מ' ש'

ההזמנה תסופק ללקוח במהלך שנת 2007. יוסי גונן מנכ"ל קבוצת אזימוט: "ההזמנה מהווה אינדיקציה טובה ואמון רב של הלקוח בטכנולוגיה ובמוצרים של החברה"
עפרה ברון |

קבוצת אזימוט טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח, יצור שיווק ומכירה של מערכות ומוצרים בטכנולוגיות של ניווט לוויינים (GPS),הודיעה היום (א') כי קבלה הזמנה חוזרת מלקוח ממדינה ביבשת אסיה, לאספקת מכלולי חישוב וכינון למערכות תצפית והרכשת מטרות. הזמנה זו התקבלה בהמשך למכתב כוונות שנשלח לחברה על ידי הלקוח.

היקף העסקה מוערך בכ-26 מיליון שקל. ההזמנה תסופק ללקוח במהלך שנת 2007.

יוסי גונן מנכ"ל קבוצת אזימוט טכנולוגיות הביע סיפוק מכך ששנת 2007 נפתחה עם הזמנה גדולה חוזרת מלקוח ותיק של החברה שהביע את אמונו ביכולותיה של החברה ובמקצועיותה.

גונן ציין כי עסקה זו מצטרפת למספר עסקאות שנעשו עם הלקוח הזה בעבר, לאורך שנים, ומהווה אינדיקציה טובה ואמון רב של הלקוח בטכנולוגיה ובמוצרים של אזימוט ומחזק את המשך שיתוף הפעולה הפורה בין הצדדים.

חברת אזימוט (אזימוט טכנו) וחברות הבת שלה עוסקות, בייצור, פיתוח, שיווק ומכירה של מוצרים ומערכות המשלבים טכנולוגיות ניווט לווינים(GPS) ותקשורת נתונים בסביבת רדיו- תקשורת סלולרית. אינטרנט וטכנולוגיה אופטו-מכנית מדוייקת. מוצרי החברה מיועדים לשימושים צבאיים. סמי צבאיים )משטרה- שירותי בטחון כלליים( ואזרחיים.

בתחום הצבאי עוסקת החברה בפיתוח וייצור מערכות להרכשת מטרות - משמשות לאיתור מטרות וקביעת מיקומן המדויק- מערכות שליטה, בקרה וניווט - מערכות המאפשרות ניווט- איתור והקצאת מטרות בין הכוחות בדיוק ובמהירות מירבים תוך התבססות על טכנולוגיה של ניווט לוויני.

בתחום האזרחי מפתחת ומייצרת ציוד מדידה אלקטרו אופטי לדיוקים גבוהים- מערכות תוכנה. תקשורת וחומרה המשלבות ניווט לוויני, תקשורת סלולרית ואינטרנט, המאפשרות בין השאר. איתור רכבים במצב מצוקה- תקשורת דו-כיוונית לרכב וניהול ציי רכב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.