תחרות לטסלה - NIO הסינית תשווק את Onvo; דלק רכב צפויה להשיק את הדגמים בארץ
חברת NIO הסינית משיקה מותגים חדשים. עד עכשיו החברה התמקדה בפלח שוק העליון, אבל היא משיקה בשבועות הקרובים את Onvo שאומנם לא נחשב מהדגמים הזולים והפשוטים, אבל כן כזה שיתחרה ברמת הביצועים והגימור של טסלה ו-BYD. הרכב יושק בסין וברחבי העולם במקביל כשמחירו בסין יתחיל בכ-26 אלף דולר.
הרכב הזה בארץ עשוי לעלות 200 אלף שקל וצפונה. נזכיר כי לאחרונה זכתה דלק רכב הבורסאית בזיכיון לייבא את רכבי NIO ובמקביל רכשה דלק רכב מניות בחברה הסינית שמניותיה מסחרות בוול סטריט.
בנוסף לגרסה הזו, צפויה NIO להשיק גרסה עממית יותר וזאת כדי להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר ברחבי העולם. שתי הגרסאות עשויות להגיע לארץ ולהוות תחרות משמעותית לרכבים באותה קטגוריה. הסיבה היא הרצון של היבואן לתפוס נתח שוק משמעותי וכן איכות הביצועים והעיצוב של רכבי NIO שנחשבת לאחת מהחברות החדשניות בתחום.
הדגם העממי צפוי להיות מושק בתחילת 2025.
- 3.לרון 17/03/2024 08:11הגב לתגובה זוLI לא המלצה
- 2.עושה חשבון 16/03/2024 20:47הגב לתגובה זוכל חברות יבוא המכוניות עשירות . גם המדינה . ואנחנו ממנים אותם .
- 1.דוד 16/03/2024 19:03הגב לתגובה זוהשוק עדיין בחיתוליו. הרבה פרמטרים עדיין בסימן שאלה גדול. מחירי הסוללות גבוהים וזמן חייהם עדיין קצר כמו גם טווח נסיעה מוגבל. מחסור גדול בעמדות טעינה והפיזור שלהם. ביטוח יקר ובלתי מתקבל על הדעת. מיסוי שמייקר את הרכב. והוצאות מימון גבוהות. עדיף להמתין כמה שנים עד שהשוק יתייצב. יש מכוניות בנזין והיברידיות מצויינות במחירים נוחים.

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

