תחרות לטסלה - NIO הסינית תשווק את Onvo; דלק רכב צפויה להשיק את הדגמים בארץ
חברת NIO הסינית משיקה מותגים חדשים. עד עכשיו החברה התמקדה בפלח שוק העליון, אבל היא משיקה בשבועות הקרובים את Onvo שאומנם לא נחשב מהדגמים הזולים והפשוטים, אבל כן כזה שיתחרה ברמת הביצועים והגימור של טסלה ו-BYD. הרכב יושק בסין וברחבי העולם במקביל כשמחירו בסין יתחיל בכ-26 אלף דולר.
הרכב הזה בארץ עשוי לעלות 200 אלף שקל וצפונה. נזכיר כי לאחרונה זכתה דלק רכב הבורסאית בזיכיון לייבא את רכבי NIO ובמקביל רכשה דלק רכב מניות בחברה הסינית שמניותיה מסחרות בוול סטריט.
בנוסף לגרסה הזו, צפויה NIO להשיק גרסה עממית יותר וזאת כדי להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר ברחבי העולם. שתי הגרסאות עשויות להגיע לארץ ולהוות תחרות משמעותית לרכבים באותה קטגוריה. הסיבה היא הרצון של היבואן לתפוס נתח שוק משמעותי וכן איכות הביצועים והעיצוב של רכבי NIO שנחשבת לאחת מהחברות החדשניות בתחום.
הדגם העממי צפוי להיות מושק בתחילת 2025.
- 3.לרון 17/03/2024 08:11הגב לתגובה זוLI לא המלצה
- 2.עושה חשבון 16/03/2024 20:47הגב לתגובה זוכל חברות יבוא המכוניות עשירות . גם המדינה . ואנחנו ממנים אותם .
- 1.דוד 16/03/2024 19:03הגב לתגובה זוהשוק עדיין בחיתוליו. הרבה פרמטרים עדיין בסימן שאלה גדול. מחירי הסוללות גבוהים וזמן חייהם עדיין קצר כמו גם טווח נסיעה מוגבל. מחסור גדול בעמדות טעינה והפיזור שלהם. ביטוח יקר ובלתי מתקבל על הדעת. מיסוי שמייקר את הרכב. והוצאות מימון גבוהות. עדיף להמתין כמה שנים עד שהשוק יתייצב. יש מכוניות בנזין והיברידיות מצויינות במחירים נוחים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
