NIO
צילום: רשתות חברתיות

תחרות לטסלה - NIO הסינית תשווק את Onvo; דלק רכב צפויה להשיק את הדגמים בארץ

דור עצמון | (3)
נושאים בכתבה NIO רכב חשמלי

חברת NIO הסינית משיקה מותגים חדשים. עד עכשיו החברה התמקדה בפלח שוק העליון, אבל היא משיקה בשבועות הקרובים את Onvo שאומנם לא נחשב מהדגמים הזולים והפשוטים, אבל כן כזה שיתחרה ברמת הביצועים והגימור של טסלה ו-BYD. הרכב יושק בסין וברחבי העולם במקביל כשמחירו בסין יתחיל בכ-26 אלף דולר. 

הרכב הזה בארץ עשוי לעלות 200 אלף שקל וצפונה.  נזכיר כי לאחרונה זכתה דלק רכב הבורסאית בזיכיון לייבא את רכבי NIO ובמקביל רכשה דלק רכב מניות בחברה הסינית שמניותיה מסחרות בוול סטריט. 

בנוסף לגרסה הזו, צפויה NIO להשיק גרסה עממית יותר וזאת כדי להגיע לנתחי שוק משמעותיים יותר ברחבי העולם. שתי הגרסאות עשויות להגיע לארץ ולהוות תחרות משמעותית לרכבים באותה קטגוריה. הסיבה היא הרצון של היבואן לתפוס נתח שוק משמעותי וכן איכות הביצועים והעיצוב של רכבי NIO שנחשבת לאחת מהחברות החדשניות בתחום. 

הדגם העממי צפוי להיות מושק בתחילת 2025. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לרון 17/03/2024 08:11
    הגב לתגובה זו
    LI לא המלצה
  • 2.
    עושה חשבון 16/03/2024 20:47
    הגב לתגובה זו
    כל חברות יבוא המכוניות עשירות . גם המדינה . ואנחנו ממנים אותם .
  • 1.
    דוד 16/03/2024 19:03
    הגב לתגובה זו
    השוק עדיין בחיתוליו. הרבה פרמטרים עדיין בסימן שאלה גדול. מחירי הסוללות גבוהים וזמן חייהם עדיין קצר כמו גם טווח נסיעה מוגבל. מחסור גדול בעמדות טעינה והפיזור שלהם. ביטוח יקר ובלתי מתקבל על הדעת. מיסוי שמייקר את הרכב. והוצאות מימון גבוהות. עדיף להמתין כמה שנים עד שהשוק יתייצב. יש מכוניות בנזין והיברידיות מצויינות במחירים נוחים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.

BYD Atto2. צילום יצרןBYD Atto2. צילום יצרן

ה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Atto2 הקרוסאובר הקטן במשפחת Atto.

חשמלי מלא במחיר 149.0 אש"ח, וטווח 430 ק"מ

גירסת פלאג אין ל Atto2 צפויה להצטרף בשבועות הקרובים

יואב פולס |

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על תחילת השיווק של ה BYD Atto2

 ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv אולם מידותיו ממקמות אותו בקצה העליון של הסגמנט.

למי שפספס, לצד הסגמנט הלוהט של הקרוסאוברים C-SUV בו מככבים דגמים חשמליים לצד דגמים היברידיים, פלאג אין ובנזין, מתפתחת תחרות חדשה ועזה על ליבו של הלקוח בסגמנט שנקרא לו B+SUV . אם בסגמנט B-SUV נמצא קרוסאוברים קומפקטיים דוגמת סיאט ארונה, פיג'ו 2008 וקיה סטוניק, בסגמנט B+ נמצא כבר קרוסאוברים שנושקים במידותיהם לסגמנט C-SUV, בעיקר בהתייחס לבסיס הגלגלים של הרכב, אותו מרחק בין הגלגלים הקדמיים לאלו האחוריים. בסיס הגלגלים מעיד לא מעט על המרווח הפנימי.

ה BYD Atto2 מציג תכנון מתקדם של היצרנית העושה שימוש בפלטפורמה החשמלית העדכנית של החברה me-Platfor הכוללת טכנולוגיית CTB (Cell To Body) בה הסוללה מוטמעת בשלדה ומסייעת גם ליציבות וגם לקשיחות השלדה.

עם אורך כולל של 4.31 מטר, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.675 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר, ה BYD Atto2 הוא דוגמא מצוינת לצמיחה במידות הקרוסאוברים הקטנים, והוא יתחרה ראש בראש עם דגמי ג'אקו 5, MG ZS, דגמי צ'רי FX  וטיגו 4,  ואחרים המציגים מימדים דומים וגדולים יחסית.