אריקה כרמל מדברת על צמיחה אבל בינתיים הנתונים מסרבים להתיישר
חברת אריקה כרמל אשר הונפקה בחודש אוגוסט האחרון, בצל גל ההנפקות הראשוניות בבורסה בתל אביב, מתנהלת בחודשים האחרונים מתחת לראדר. במצגת שפרסמה לאחרונה החברה, העוסקת בפיתוח וייצור המכשיר "בי-קיור לייזר", חזרה על עצמה המילה "צמיחה" עשר פעמים, אך נראה שבינתיים המציאות והנתונים הכספיים מסרבים להתיישר עם האופטימיות של ההנהלה.
על פי המצגת, החברה צופה, כי מכירותיה בשנת 2021 יסתכמו בכ-110 מיליון שקל, נתון המשקף שיעור גידול שנתי מורכב (CAGR) של כ-56% עבור חמש השנים האחרונות. אלא, שהנתון החיובי לכאורה משקף קיטון במכירות במחצית השנייה של השנה, במיוחד בשוק הישראלי. כך, בזמן שאת המחצית הראשונה של 2021 סיימה החברה עם מכירות כוללות של כ-59.7 מיליון שקל, הרי שאת המחצית השנייה היא צפוי לסיים עם מכירות של כ-50.3 מיליון שקל בלבד, קיטון של כ-16%. המכירות מהשוק הישראלי, המהווה את עיקר הפעילות של החברה, צפויות להסתכם בכ-30.3 מיליון שקל, ירדה של כ-27.3% ביחס לכ-41.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה.
מקור: מצגת החברה
תשובה לשאלה מה עומד מאחורי הקיטון, תתקבל בעוד מספר שבועות עם פרסום התוצאות השנתיות של החברה. בינתיים, אפשר להעריך, שאחד ההסברים שהנהלת החברה תספק, נעוץ בין היתר בשאיפה של החברה להיכנס לטריטוריות חדשות. אך הסבר כזה, לא רק שאינו מספק במקרה של חברת צמיחה, המתהדרת בצמיחה עקבית, אלא פירושו שהחברה הגיעה למיצוי בשוק הישראלי, מה שמטיל בספק את היכולת של החברה להמשיך לצמוח בזן שחלה סטגנציה בשוק המרכזי שלה.
- אריקה ניפחה את הדוחות - רשות ניירות ערך גרמה לה לתקן
- חברות שנסחרות מתחת למזומן - צים, אקופיה, ננו דיימנשיין, אריקה - האם הן מעניינות להשקעה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקור: מצגת החברה
הסבר נוסף לקיטון, עשוי להיות קשור להנפקה של החברה במהלך חודש יולי 2021. פעמים רבות, לקראת הנפקות ראשונית, "משפצות" החברות המתעתדות להירשם למסחר את תוצאותיהן באמצעות שורה של כלים חשבונאיים. בכך, הן מקוות לזכות לשווי גבוה מזה שהיו מקבלות על סמך התוצאות "הרגילות".
בכל אופן, נראה שלפחות בשלב זה, המשקיעים פחות קונים את התחזיות והצפיות של הנהלת החברה להמשך צמיחה עקבית. מאז הונפקה החברה, חלה ירידה של כ-40% במחיר מנייתה, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-474 מיליון שקל בלבד, לאח שאת יום המסחר הראשון שלה סיימה עם שווי שוק של כ-645 מיליון שקל. זאת, חרף העבדה שרוב מוחלט של מניות החברה מצוי ביד משקיעים מוסדיים ובעלי עניין, כשרק כ-1.7% ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור. דבר שעל פניו עשוי להקשות על ירידה כה דרסטית במחיר המנייה.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
עד כה צמיחה ורווחיות גבוהה
החברה, אשר הוקמה בשנת 2007 על ידי ציפי ומיקי שלוסר, מפתחת ומשווקת כאמור את מכשיר הבי־קיור לייזר - מכשיר רפואי לשימוש ביתי המבוסס על טכנולוגיית לייזר רך לטיפול בכאבים, בעיות אורתופדיות, פצעים, דלקות ותופעות בריאותיות אחרות. מטרת העל של החברה היא לחדור לשוק הכאבים והפצעים העולמי, המוערך בעשרות מליארדים. זאת, תוך מיקוד באנגליה, קנדה, ספרד, סקנדינביה, גרמניה ורוסיה.
בין 2018 ל-2019 צמחה החברה בכ-43%. בשנת 2020 הציגה גם כן החברה צמיחה מרשימה עת הסתכמו ההכנסות בכ-85.8 מיליון שקל, גידול של כ-69% בהשוואה להכנסות של כ-50.8 מיליון שקל בשנת 2019. את, 2021 צופה החברה כאמור לסיים עם הכנסות של כ-110 מיליון.
- 3.יואב 07/05/2022 03:35הגב לתגובה זואין הוכחה קלינית אחת שזה עובד. מה שכן עובד זה פרסום רציף שגורם לאנשים מספיק טיפשים לנסות. גם אישור ה FDA שלהם הוא שמוצר בטוח לשימוש ולא שהוא מועיל. כמו שאומרים איפה שיש טיפשים יש נוכלים.
- 2.הנפקה מורווחת!!! 09/01/2022 18:25הגב לתגובה זוהשווי הנוכחי 474. רשמתם שהמנייה ירדה 20 אחוז רק לא ציינתם שזה מהשיא שלה ולא מההנפקה.
- 1.ניתוח טוב גרסטנפלד (ל"ת)אנונימי 09/01/2022 13:08הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?