אקזיט של כ-40 מיליון דולר לחברת הסטארט-אפ הישראלית Approve

אפרוב (Approve) המספקת פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן נרכשה על ידי חברת הפינטק טיפלתי (Tipalti)
סתיו קורן | (1)

חברת הפינטק טיפלתי (Tipalti) העוסקת באוטומציה לתשלומים רוכשת את הסטארט- אפ הישראלי Approve.com המספק פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן, בסכום שעל פי ההערכות צפוי לעמוד על כ-40 מיליון דולר. אפרוב (Approve) הוקמה ב-2019 על ידי בר וינקלר, שלומי אמסלם ועמית מיטלמן. לחברה 19 עובדים, שיצטרפו ל-480 העובדים הקיימים של טיפלתי, מתוכם 160 מועסקים במודל היברידי בישראל. לפני כחצי שנה התקיים גיוס סיד של 5 מיליון דולר, בהובלת קרן אלפא.

טיפלתי הוקמה ב-2010 בידי חן עמית המשמש כמנכ"ל ואורן זאב. החברה גייסה כ-280 מיליון דולר מאז הקמתה ובמסגרת סבב הגיוס האחרון הגיעה להערכת שווי של יותר מ-2 מיליארד דולר. על פי טיפלתי, הטכנולוגיה שלה מקטינה ב-80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים שלא רק מבזבזים זמן לארגון, אלא גם מאטים את הדיווח הכספי. בנוסף המערכת משפרת את בקרות ההונאה ורגולציה על תהליכים אלו.

"אנו שמחים להצטרף היום למשפחת טיפלתי. שתי החברות שלנו חולקות חזון לפשט את הפעילות הפיננסית וייעול הבקרה ללקוחותינו", אמר מנכ"ל Approve.com ומייסד משותף בר וינקלר. “הפתרונות שלנו משלימים, שניהם תוכננו עם אותם ערכים מאוזנים של פשטות, חווית משתמש נהדרת ויכולות חכמות בראש. יחד נעזור לחברות הביניים בשוק לבצע אופטימיזציה וקנה מידה גדול של תהליכים תפעוליים פיננסיים מקצה לקצה."

"על ידי רכישת Approve.com אנו נעזור לחברות בינוניות וצומחות להתייעל ולמקד יותר מהמשאבים שלהם בהנעת אסטרטגיית החברה, לשפר את נראות ההוצאות ברחבי החברה ולחזק מאוד את ההוצאות והשליטה הפיננסית שלהם", אמר חן עמית, מנכ"ל ומייסד שותף של טיפלתי. "שיפור תהליכי הרכש הוא חלק חשוב מחזון המוצר שלנו לטווח הארוך."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכל בזכות העובד המצטיין אלון קוטליצקי (ל"ת)
    אקזיט מרשים 13/04/2021 15:25
    הגב לתגובה זו
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.