בני גנץ בנימין נתניהו
צילום: ג׳יין פיינמר, חיים צח לע''מ

ספין או הדבר האמיתי: יהיה או לא יהיה עימות?

בפעם האחרונה בה ראש הממשלה הופיע בעימות טלוויזיוני, איציק מרדכי עשה לו בית ספר. 20 שנים אחרי, עם ההודעה על פתיחת משפטו, הזמין נתניהו את גנץ לעימות מצולם. ערוצי החדשות המובילים הרימו את הכפפה 
אייס |
20 שנים מאז הפעם האחרונה בה בנימין נתניהו השתתף בעימות טלוויזיוני - וחטף נוקאאוט - אתמול (יום ג') הוא קרא את יריבו הפוליטי, בני גנץ, להתמודד מולו פנים אל פנים מול המצלמות. האם מדובר בספין בתזמון מושלם עם ההכרזה להעמידו לדין שבועיים לאחר הבחירות, או שמא הוא מוציא את התותחים הכבדים באמת על מנת לנצח בבחירות?  עם הודעת הנהלת בתי המשפט אתמול כי משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ייפתח שבועיים לאחר הבחירות, ב-17 במרץ בשעה 15:00, התראיין נתניהו באולפן הפתוח בערוץ 20, והזמין את יריבו, בני גנץ לעימות טלוויזיוני בערוץ 20 או האחד הערוצים האחרים. מיד לאחר ההכרזה מיהרו הן חדשות 13 והן חדשות 12 להזמין פומבית את שני המועמדים לעימות טלוויזיוני באולפני החדשות של כל אחת מהמהדורות. חדשות 13 ניסו לשריין את יום ראשו הקרוב ב-20:00 ורילו חדשות 12 יום למחרת באותה השעה.  מנגד, ניסה להצביע גנץ כי מדובר בספין לאור ההודעה על תחילת המשפט, וצייץ מחשבון הטוויטר שלו "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17.3 אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם".   גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ניסה לשמור על רלוונטיות והזמין את נתניהו לעימות מולו, אולם חטף ביקורת הן מאלירז שדה, המזוהה עם נתניהו והן מבעל משרד הדיגיטל והיח"צ רז ציפריס, אשר תהה אם ליברמן מתמודד על ראשות הממשלה.   נתניהו, שהצטיין בעימות הטלוויזיוני מול שמעון פרס ב-1996, צלח באופן חלקי את העימות מול יצחק מרדכי ב-1999, אז התמודדו על ראשות הממשלה נתניהו, אהוד ברק, ואיציק מרדכי (שפרש מהמועמדות זמן קצר לפני הבחירות). מרדכי שימש עד מספר חודשים קודם לכן כשר הביטחון של נתניהו, אולם ראש הממשלה דאז פיטר את מרדכי בפומבי לעיני המצלמות. בעימות עצמו, שנערך ב-99', ברק סרב להופיע והותיר במקומו כסא ריק. חיציו של נתניהו הופנו כולם לעבר ברק, ולא נלקח בחשבון זעמו של מרדכי, שעשה לנתניהו באותו העימות בית ספר. "תסתכל לי בעיניים" - היה המשפט אשר הותיר את נתניהו ללא מילים ושגרם לו להדיר רגליו מעימותים טלוויזיוניים מאז. האם כעת, יותר מ-20 שנה מאוחר יותר האיום המשפטי גרם לנתניהו לשלוף את נשק יום הדין  – עימות?  תלוי איך יגיב גנץ.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.