בני גנץ בנימין נתניהו
צילום: ג׳יין פיינמר, חיים צח לע''מ

ספין או הדבר האמיתי: יהיה או לא יהיה עימות?

בפעם האחרונה בה ראש הממשלה הופיע בעימות טלוויזיוני, איציק מרדכי עשה לו בית ספר. 20 שנים אחרי, עם ההודעה על פתיחת משפטו, הזמין נתניהו את גנץ לעימות מצולם. ערוצי החדשות המובילים הרימו את הכפפה 
אייס |
20 שנים מאז הפעם האחרונה בה בנימין נתניהו השתתף בעימות טלוויזיוני - וחטף נוקאאוט - אתמול (יום ג') הוא קרא את יריבו הפוליטי, בני גנץ, להתמודד מולו פנים אל פנים מול המצלמות. האם מדובר בספין בתזמון מושלם עם ההכרזה להעמידו לדין שבועיים לאחר הבחירות, או שמא הוא מוציא את התותחים הכבדים באמת על מנת לנצח בבחירות?  עם הודעת הנהלת בתי המשפט אתמול כי משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ייפתח שבועיים לאחר הבחירות, ב-17 במרץ בשעה 15:00, התראיין נתניהו באולפן הפתוח בערוץ 20, והזמין את יריבו, בני גנץ לעימות טלוויזיוני בערוץ 20 או האחד הערוצים האחרים. מיד לאחר ההכרזה מיהרו הן חדשות 13 והן חדשות 12 להזמין פומבית את שני המועמדים לעימות טלוויזיוני באולפני החדשות של כל אחת מהמהדורות. חדשות 13 ניסו לשריין את יום ראשו הקרוב ב-20:00 ורילו חדשות 12 יום למחרת באותה השעה.  מנגד, ניסה להצביע גנץ כי מדובר בספין לאור ההודעה על תחילת המשפט, וצייץ מחשבון הטוויטר שלו "מה קרה נתניהו? נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין? ב-17.3 אתה הולך לבית משפט ומדינת ישראל חייבת להתקדם".   גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ניסה לשמור על רלוונטיות והזמין את נתניהו לעימות מולו, אולם חטף ביקורת הן מאלירז שדה, המזוהה עם נתניהו והן מבעל משרד הדיגיטל והיח"צ רז ציפריס, אשר תהה אם ליברמן מתמודד על ראשות הממשלה.   נתניהו, שהצטיין בעימות הטלוויזיוני מול שמעון פרס ב-1996, צלח באופן חלקי את העימות מול יצחק מרדכי ב-1999, אז התמודדו על ראשות הממשלה נתניהו, אהוד ברק, ואיציק מרדכי (שפרש מהמועמדות זמן קצר לפני הבחירות). מרדכי שימש עד מספר חודשים קודם לכן כשר הביטחון של נתניהו, אולם ראש הממשלה דאז פיטר את מרדכי בפומבי לעיני המצלמות. בעימות עצמו, שנערך ב-99', ברק סרב להופיע והותיר במקומו כסא ריק. חיציו של נתניהו הופנו כולם לעבר ברק, ולא נלקח בחשבון זעמו של מרדכי, שעשה לנתניהו באותו העימות בית ספר. "תסתכל לי בעיניים" - היה המשפט אשר הותיר את נתניהו ללא מילים ושגרם לו להדיר רגליו מעימותים טלוויזיוניים מאז. האם כעת, יותר מ-20 שנה מאוחר יותר האיום המשפטי גרם לנתניהו לשלוף את נשק יום הדין  – עימות?  תלוי איך יגיב גנץ.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.