גל קיצוצים דרמטי ב-GREAT: בחמישי פוטרו 12 עובדים
שליש מעובדי משרד הפרסום GREAT פוטרו בערב יום חמישי, רגע לפני היציאה לסופ"ש. 10 עובדים מתוך כ-37 שעבדו במשרד קיבלו את הודעת הפיטורים בערב יום חמישי האחרון, בטיימינג שנבחר כדי להצניע את המהלך ולנסות לרדת מתחת לרדאר התקשורתי. שני עובדים נוספים צפויים להיות מפוטרים ובכך יגיע מספרם ל-12. השמועות על הנעשה במשרד התפשטו כמו אש בשדה קוצים בשעות הערב של יום חמישי, ועברו במהרה באמצעות עובדי המשרד שסיפרו על הודעות הפיטורים לחבריהם בענף כשהם מתארים בלבול ואי ודאות. במקביל, גל הפיטורים הנרחב נחשף על ידי פניות של עובדים מפוטרים למשרדים הגדולים בישראל בחיפוש אחר עבודה חדשה. החלטה אסטרטגית על העתיד - שמקשה על ההווה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. רק לפני שנתיים, בתחרות האפי לאפקטיביות בפרסום, משרד הפרסום GREAT הוכתר כהפתעה המרעננת של השנה כשזכה בפרס הגראנד אפי עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה, למותג קליק של יוניליוור. ובכן, מה גורם למשרד שעד לאותו רגע לא שידר שום סימני מצוקה, שהיו אמורים להעיד על הבאות, לקום ולחתוך שליש מכח האדם במכה אחת? מטבע הדברים, בכל מהלך של פיטורים ובייחוד דרמטיים כגון אלו הסיבה היא בראש ובראשונה כספית. ההנחה המקובלת בענף הפרסום היא שהלחץ התזרימי הכריע את ראשי המשרד שנאלצו לקחת החלטה "ולחתוך בבשר" בטרם יהיה מאוחר מדי. לאייס נודע כי בשנה האחרונה התקבלה ב-GREAT החלטה אסטרטגית להפוך לחוד החנית בשוק הפרסום המקומי בכל הנוגע לתחום המרקטינג אוטומיישן. החלטה זו כללה הקמת מערך שירותים שבצידה השקעה כספית לא מבוטלת ברכישת מערכת בינלאומית מתקדמת לניהול הפעילות, לצד טיפוח כח האדם. הכניסה לתחום האוטומציה השיווקית שהפך בשנתיים האחרונות לנושא החם ביותר בפרסום הדיגיטלי בעולם היא בעיקרה ניסיון להקדים את השוק ולהיות מוכנים לפני כולם במקום שבו "הכדור עומד ליפול". עם זאת נראה שההשקעה טרם הניבה את הפירות המבוקשים ובעקבות זאת נאלץ המשרד לבצע התאמות מתבקשות כדי לא להיקלע לסיטואציה שממנה כבר לא יהיה ניתן להתאושש. ההחלטה האסטרטגית של המשרד לנכס אליו את המומחיות בתחום המרקטיג אוטומיישן לא נועדה רק עבור לקוחות המשרד, אלא, בראייה קדימה כדי לקצור את ההשקעה הכספית, כוונה כמובן כדי לזכות בתקציבים חדשים. בנוסף היא נועדה למתג את המשרד כמוביל שוק וככזה שיכול להעניק ללקוחות שירות מלא של קריאייטיב ותהליכי שיווק אוטומטיים בשונה מחברות אחרות שמתמחות באחד מהשניים. יתרה מכך, הרעיון היה לכוון גם לשוק באופן כללי באמצעות חיבורים ללקוחות אחרים המטופלים במשרדים מתחרים במתכונת של שיתופי פעולה ו/או השכרת השימוש במערכת. כמאמר הקלישאה, הסיפור של GREAT מספר את הסיפור של תעשיית הפרסום הדיגיטלית. לאחר שנים של נסיקה וצמיחת נתחי שוק, התחרות מצד פייסבוק, גוגל ושאר פלטפורמות הסושיאל (לנתוני השוק הישראלי על פי חברת בקרה) דחקה אותם לפינה שמחייבת אותם לפתרונות יצירתיים כדי לצמוח בחזרה. GREAT מטפל במספר לקוחות מרכזיים שביניהם יוניליוור בראש ובראשונה, דור אלון, AM:PM ועוד, ואין עוררין על כך שהמשרד הצליח לספק את הסחורה בשנים האחרונות באמצעות עבודת קריאייטיב ראויה שגם זכתה בפרסים. מנגד, הצלחת המשרד בנקודת זמן זו טמונה בשיווק מוצלח של השירותים החדשים. סל השירותים שהמשרד מציע ללקוחותיו וללקוחות עתידיים מדבר ללקוחות שפעילות הדיגיטל היא הרגל המרכזית שלהם, לקוחות שמפרידים מתוך תקציב הפרסום נתח שמיועד לשיווק אוטומטי חכם, מבוסס דאטה - הזירה שבעתיד הקרוב כל לקוח גדול יהיה חייב להיות בה כדי ליישר קו מול המתחרים. כל עיכוב בדרך מציב את המשרד בפני דילמה לא פשוטה - מצד אחד עלויות שיושבות על כתפי המשרד ומצד שני הכנסה שכרגע עדיין אינה מכסה את ההשקעה ותשלום משכורות לעובדים שנאמדות במאות אלפי שקלים מדי חודש. ממשרד הפרסום GREAT נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה השלמנו את המהלך להפיכתנו ממשרד פרסום דיגיטלי למשרד פרסום מלא עם כלל היכולות הדיגיטליות. כנגזרת מכך, קיבלנו החלטות אסטרטגיות שהובילו לפוקוס עסקי ותהליכי התייעלות. כל השירותים של GREAT נשארו בהובלת הטאלנטים הבכירים ונמשיך לתת ללקוחותינו שרות מצוין".
- 11.זה מה שקורה למי שיהיר (ל"ת)מכיר 08/09/2019 21:57הגב לתגובה זו
- 10.מיקי 08/09/2019 18:04הגב לתגובה זומי שלא עושה התאמות סופו להיסגר
- 9.שהמשקיע שלהם (בעל המניות הגדול) יכניס את היד לכיס (ל"ת)משקיע מיסתורי 08/09/2019 16:37הגב לתגובה זו
- דוד 09/09/2019 23:45הגב לתגובה זואפשר קצת פרטים?
- 8.כואב 08/09/2019 15:54הגב לתגובה זולשרוד את הענף הזה נהיה בלתי אפשרי. תהיו חזקים חברים. אל תקחו טוקבקים קשה מדי. אתם לא רק לא היחידים, אתם יחד עם כולם. מאחלת לכם לצלוח את התקופה ולצאת ממנה חזקים יותר.
- 7.החברה נסגרת- מה לא ברור? (ל"ת)אייל 08/09/2019 14:53הגב לתגובה זו
- אין בי שום שמחה לאיד, למרות שאין כמו שמחה לאיד (ל"ת)עובדת לשעבר 09/09/2019 02:21הגב לתגובה זו
- 6.פיטור 08/09/2019 14:34הגב לתגובה זוהחברה החליטה לפטר ב1 לחודש ספטמבר, ביודעין שכל המפוטרין לא יקבלו משכורת על ימי החגים. הם לא רצו לשלם סתם. ובכך שיחררו מלא עובדים לימי החגים ללא עבודה, וללא יכולת לחפש עבודה עד תחילת נובמבר, שכן חברות מחכות לקבל אנשים לאחר החגים. מעשה נבזי ולא אנושי. אם ידעו שהם מפטרים, לפחות לפטר לפני חודש לפני החגים ולא בזמן.
- 5.שקר 08/09/2019 14:26הגב לתגובה זוחבל מאוד ולא נעים בכלל גם עיתוי גרוע לחפש עבודה בתקופת החגים. שיהיה המון בהצלחה לכל מי שפוטר
- 4.אחד שיודע 08/09/2019 14:17הגב לתגובה זו"הסיבה המרכזית נעוצה בכניסה לתחום המרקטינג אוטומיישן..".נו באמת, די...
- 3.תספרו את האמת, זה הרבה יותר מ-12 עובדים.... (ל"ת)מכיר טוב, מבפנים 08/09/2019 14:16הגב לתגובה זו
- 2.גומדי 08/09/2019 14:04הגב לתגובה זוהרבה רעש, רוח וצלצולים ובפועל נאדה. אדם עם יכולות סוציאליות עלובות ואינטילגנציה רגשית של נעל
- 1.בירא עמיקתא 08/09/2019 13:34הגב לתגובה זושמעתי שפוטרו 40 איש. לא עשרה. מצער מאוד לשמוע
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
