GREAT
צילום: צילום מסך מאתר החברה
פרסום ראשון

גל קיצוצים דרמטי ב-GREAT: בחמישי פוטרו 12 עובדים

משרד הדיגיטל קיצץ שליש מכח האדם ויירד מ-37 ל-25 עובדים. הסיבה המרכזית נעוצה בכניסה לתחום המרקטינג אוטומיישן בעלות שטרם החזירה את ההשקעה
משה בנימין | (13)

שליש מעובדי משרד הפרסום GREAT פוטרו בערב יום חמישי, רגע לפני היציאה לסופ"ש. 10 עובדים מתוך כ-37 שעבדו במשרד קיבלו את הודעת הפיטורים בערב יום חמישי  האחרון, בטיימינג שנבחר כדי להצניע את המהלך ולנסות לרדת מתחת לרדאר התקשורתי. שני עובדים נוספים צפויים להיות מפוטרים ובכך יגיע מספרם ל-12.  השמועות על הנעשה במשרד התפשטו כמו אש בשדה קוצים בשעות הערב של יום חמישי, ועברו במהרה באמצעות עובדי המשרד שסיפרו על הודעות הפיטורים לחבריהם בענף כשהם מתארים בלבול ואי ודאות. במקביל, גל הפיטורים הנרחב נחשף על ידי פניות של עובדים מפוטרים למשרדים הגדולים בישראל בחיפוש אחר עבודה חדשה.  החלטה אסטרטגית על העתיד - שמקשה על ההווה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. רק לפני שנתיים, בתחרות האפי לאפקטיביות בפרסום, משרד הפרסום GREAT הוכתר כהפתעה המרעננת של השנה כשזכה בפרס הגראנד אפי עבור מהלך הפרסום והשיווק של השנה, למותג קליק של יוניליוור. ובכן, מה גורם למשרד שעד לאותו רגע לא שידר שום סימני מצוקה, שהיו אמורים להעיד על הבאות, לקום ולחתוך שליש מכח האדם במכה אחת?  מטבע הדברים, בכל מהלך של פיטורים ובייחוד דרמטיים כגון אלו הסיבה היא בראש ובראשונה כספית. ההנחה המקובלת בענף הפרסום היא שהלחץ התזרימי הכריע את ראשי המשרד שנאלצו לקחת החלטה "ולחתוך בבשר" בטרם יהיה מאוחר מדי. לאייס נודע כי בשנה האחרונה התקבלה ב-GREAT החלטה אסטרטגית להפוך לחוד החנית בשוק הפרסום המקומי בכל הנוגע לתחום המרקטינג אוטומיישן. החלטה זו כללה הקמת מערך שירותים שבצידה השקעה כספית לא מבוטלת ברכישת מערכת בינלאומית מתקדמת לניהול הפעילות, לצד טיפוח כח האדם.  הכניסה לתחום האוטומציה השיווקית שהפך בשנתיים האחרונות לנושא החם ביותר בפרסום הדיגיטלי בעולם היא בעיקרה ניסיון להקדים את השוק ולהיות מוכנים לפני כולם במקום שבו "הכדור עומד ליפול". עם זאת נראה שההשקעה טרם הניבה את הפירות המבוקשים ובעקבות זאת נאלץ המשרד לבצע התאמות מתבקשות כדי לא להיקלע לסיטואציה שממנה כבר לא יהיה ניתן להתאושש. ההחלטה האסטרטגית של המשרד לנכס אליו את המומחיות בתחום המרקטיג אוטומיישן לא נועדה רק עבור לקוחות המשרד, אלא, בראייה קדימה כדי לקצור את ההשקעה הכספית, כוונה כמובן כדי לזכות בתקציבים חדשים. בנוסף היא נועדה למתג את המשרד כמוביל שוק וככזה שיכול להעניק ללקוחות שירות מלא של קריאייטיב ותהליכי שיווק אוטומטיים בשונה מחברות אחרות שמתמחות באחד מהשניים. יתרה מכך, הרעיון היה לכוון גם לשוק באופן כללי באמצעות חיבורים ללקוחות אחרים המטופלים במשרדים מתחרים במתכונת של שיתופי פעולה ו/או השכרת השימוש במערכת.  כמאמר הקלישאה, הסיפור של GREAT מספר את הסיפור של תעשיית הפרסום הדיגיטלית. לאחר שנים של נסיקה וצמיחת נתחי שוק, התחרות מצד פייסבוק, גוגל ושאר פלטפורמות הסושיאל (לנתוני השוק הישראלי על פי חברת בקרה) דחקה אותם לפינה שמחייבת אותם לפתרונות יצירתיים כדי לצמוח בחזרה. GREAT מטפל במספר לקוחות מרכזיים שביניהם יוניליוור בראש ובראשונה, דור אלון, AM:PM ועוד, ואין עוררין על כך שהמשרד הצליח לספק את הסחורה בשנים האחרונות באמצעות עבודת קריאייטיב ראויה שגם זכתה בפרסים. מנגד, הצלחת המשרד בנקודת זמן זו טמונה בשיווק מוצלח של השירותים החדשים. סל השירותים שהמשרד מציע ללקוחותיו וללקוחות עתידיים מדבר ללקוחות שפעילות הדיגיטל היא הרגל המרכזית שלהם, לקוחות שמפרידים מתוך תקציב הפרסום נתח שמיועד לשיווק אוטומטי חכם, מבוסס דאטה - הזירה שבעתיד הקרוב כל לקוח גדול יהיה חייב להיות בה כדי ליישר קו מול המתחרים. כל עיכוב בדרך מציב את המשרד בפני דילמה לא פשוטה - מצד אחד עלויות שיושבות על כתפי המשרד ומצד שני הכנסה שכרגע עדיין אינה מכסה את ההשקעה ותשלום משכורות לעובדים שנאמדות במאות אלפי שקלים מדי חודש.  ממשרד הפרסום GREAT נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה השלמנו את המהלך להפיכתנו ממשרד פרסום דיגיטלי למשרד פרסום מלא עם כלל היכולות הדיגיטליות. כנגזרת מכך, קיבלנו החלטות אסטרטגיות שהובילו לפוקוס עסקי ותהליכי התייעלות. כל השירותים של GREAT נשארו בהובלת הטאלנטים הבכירים ונמשיך לתת ללקוחותינו שרות מצוין".  

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    זה מה שקורה למי שיהיר (ל"ת)
    מכיר 08/09/2019 21:57
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מיקי 08/09/2019 18:04
    הגב לתגובה זו
    מי שלא עושה התאמות סופו להיסגר
  • 9.
    שהמשקיע שלהם (בעל המניות הגדול) יכניס את היד לכיס (ל"ת)
    משקיע מיסתורי 08/09/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
  • דוד 09/09/2019 23:45
    הגב לתגובה זו
    אפשר קצת פרטים?
  • 8.
    כואב 08/09/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
    לשרוד את הענף הזה נהיה בלתי אפשרי. תהיו חזקים חברים. אל תקחו טוקבקים קשה מדי. אתם לא רק לא היחידים, אתם יחד עם כולם. מאחלת לכם לצלוח את התקופה ולצאת ממנה חזקים יותר.
  • 7.
    החברה נסגרת- מה לא ברור? (ל"ת)
    אייל 08/09/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
  • אין בי שום שמחה לאיד, למרות שאין כמו שמחה לאיד (ל"ת)
    עובדת לשעבר 09/09/2019 02:21
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פיטור 08/09/2019 14:34
    הגב לתגובה זו
    החברה החליטה לפטר ב1 לחודש ספטמבר, ביודעין שכל המפוטרין לא יקבלו משכורת על ימי החגים. הם לא רצו לשלם סתם. ובכך שיחררו מלא עובדים לימי החגים ללא עבודה, וללא יכולת לחפש עבודה עד תחילת נובמבר, שכן חברות מחכות לקבל אנשים לאחר החגים. מעשה נבזי ולא אנושי. אם ידעו שהם מפטרים, לפחות לפטר לפני חודש לפני החגים ולא בזמן.
  • 5.
    שקר 08/09/2019 14:26
    הגב לתגובה זו
    חבל מאוד ולא נעים בכלל גם עיתוי גרוע לחפש עבודה בתקופת החגים. שיהיה המון בהצלחה לכל מי שפוטר
  • 4.
    אחד שיודע 08/09/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    "הסיבה המרכזית נעוצה בכניסה לתחום המרקטינג אוטומיישן..".נו באמת, די...
  • 3.
    תספרו את האמת, זה הרבה יותר מ-12 עובדים.... (ל"ת)
    מכיר טוב, מבפנים 08/09/2019 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גומדי 08/09/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    הרבה רעש, רוח וצלצולים ובפועל נאדה. אדם עם יכולות סוציאליות עלובות ואינטילגנציה רגשית של נעל
  • 1.
    בירא עמיקתא 08/09/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    שמעתי שפוטרו 40 איש. לא עשרה. מצער מאוד לשמוע
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.