פרשת 'מחוז ירושלים': התאגיד מפסיק לעבוד עם קודה תקשורת
מועצת תאגיד השידור הציבורי כאן החליטה להפסיק באופן גורף ולאלתר את העבודה עם חברת ההפקה קודה תקשורת, בעקבות הגילויים האחרונים על הסדרה מחוז ירושלים ששודרה בכאן 11. הבוקר (יום ה') קיימה המועצה דיון חירום, יומיים לאחר החשיפה של ניר חסון בהארץ על שתילת רובה M-16 בחיפוש בביתו של תושב מזרח ירושלים, ששודר בפרק התשיעי של העונה.
"מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי 'מחוז ירושלים' וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא", נמסר מהתאגיד. "כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי. בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע".
עוד נמסר כי "יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה. לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף. המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות".
כל פרקי הסדרה הוסרו אתמול מהאוויר לאחר הגילויים. כעת להחלטה של כאן יש השלכות על הפקות נוספות של קודה עבור התאגיד: התכנית 'מהצד השני עם גיא זהר' תרד אף היא מהאוויר, תכנית התחקירים 'שטח הפקר' לא תשוב, ותכנית דוקו-ריאליטי נוספת שמפתחת קודה עבור התאגיד, תוקפא. טרם התקבלה תגובתו של הבעלים של קודה תקשורת, רם לנדס.
גורמים בתאגיד אומרים לאייס כי כאן ינסה למצוא פתרון לסוגיית 'מהצד השני עם גיא זהר', כלומר תבחן האפשרות להפיק את התכנית - בשם כזה או אחר - תחת התאגיד או חברת הפקה אחרת. ואולם יש לזכור כי זהר אינו עובד התאגיד, אלא מועסק על ידי קודה, דבר שמקשה במקצת על פתרון זריז לסוגיה.
החשיפה שהציבה זרקור על הדוקו-ריאליטים
כזכור, שלשום חשף 'הארץ' כי המשטרה שתלה רובה M-16 בביתו של תושב מזרח ירושלים, לטובת צילומי 'מחוז ירושלים'. הצבת כלי הנשק במסתור נועדה אך ורק לטובת הצילומים. החיפוש נעשה בביתו תושב שכונת עיסאוויה, סאמר סלימאן התקיים באחד הימים בנובמבר 2018 בשעות לפנות בוקר, ושודר בפרק התשיעי בסדרה. בסדרה נראה אחד השוטרים אומר כי בבית בו נערך החיפוש (ביתו של סלימאן, א"כ) נמצאה "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה". בהמשך השוטרים מברכים זה את זה על מציאת הנשק, שכאמור הייתה סצנה מבוימת.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
עם סיום החיפוש, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" בו נכתב כי "לא נתפס דבר", כאשר המטרה הייתה כאמור לתת לו הוכחה כי אינו חשוד בדבר. אלא שלאחר השידור, זיהו שכניו של סלימאן אותו ואת ביתו, והוא חושש כעת כי ייחשד בפעילות עבריינית-חבלנית או לחלופין, כמשתף פעולה עם ישראל.
לאחר הפרסום התקיימה שלשום ישיבה בהולה בין הבעלים של קודה רם לנדס למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ וסמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד. באותה פגישה סוכם כי לנדס יבדוק את הטענות ויגיב עליהם עד היום. היום כבר הוחלט כאמור כי סצנות נוספות ייבדקו. בתאגיד חששו שיש סצנות נוספות שפוברקו. אתמול סיפק לנדס דוח ביניים לאחר שנבדקו פרקים נוספים, עם חשד לעוד 2 סצנות בעייתיות. לנדס גם הפיל את האשמה על 2 במאים של הסדרה, וטען בדוח כי אחד מהם כבר אינו עובד בקודה, והשני יוזמן לבירור כשיחזור מחו"ל.
בתקופה האחרונה עלתה סוגיית הדוקו-ריאליטי לדיון במועצת תאגיד השידור הציבורי, בלי לדעת שהדבר יתפוצץ בהמשך, אותן עריכות מניפולטיביות בפורמט כזה של ריאליטי. גורמים במועצה רצו עוד לפני שהפרשה התפוצצה, להוביל מהלך להפסקת שידורו של פורמט כזה בכאן 11, ונראה כי כעת הקרקע מוכנה לכך.
אגב, ישנה אפשרות כי הפרשה הנוכחית תוביל את התאגיד לדרוש מקודה פיצוי כספי, לאחר שלדעת התאגיד לפחות בכל הנוגע לסצנה הספציפית עם שתילת הרובה בביתו של סלימאן, הדבר אינו עומד בסעיף בחוזה בין הצדדים כי על חברת ההפקה לעמוד בכללי אתיקה עיתונאיים. כבר שלשום מסרו בכאן בין היתר כי "כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם". במקרה קיצון, הסוגיה הנוכחית עוד עשויה להגיע לערכאות משפטיות.
- 12.oferdesade 11/08/2019 08:13הגב לתגובה זוכאילו כולם טהורים, כולם צדיקים. כולם יודעים את התורה. כמעת הזדמנות טובה כמו כשפוליטיקאי מהימין אומר משהו לא "מוסרי". כאילו כולם מוסריים, טובים, אוהבי אדם. filth
- 11.אני 10/08/2019 22:06הגב לתגובה זושמצדדים בלנדס. לגזור ולשמור : שירה מרגלית, אלעד קופרמן, חיים שריר, יואב פרץ, צפריר קוחנובסקי, טמירה ירדני, אפרת דרור, ירון ליכטנשטיין, אסף גיל, יואב גרוס, שי נשר, חיליק שריר, אמנון ברקאי,אראל סג״ל, קובי אריאלי, שילה דה בר, יוסי ורשבסקי, ינון מגל, דנה ספקטור, רן שריג, מודי פרידמן וצביקה הדר
- חסידי ניגודי העניינים ונתיני לנדס. ממש "גילוי נאות"בושה (ל"ת)רשימת הצבועים 11/08/2019 09:05הגב לתגובה זו
- 10.מנחם 09/08/2019 07:51הגב לתגובה זוהרפרנט מטעם התאגיד יודע מעודכן ומעדכן על כל פיפס. ידעו הכל. מופע הצדקנות בכיכובם של קובלנץ ולנדס פטתי. לנדס, משמיד רשות השידור ומקים התאגיד, שמשתכר מעל 50 מיליון ש"ח בשנה מהתאגיד, יצר את ההצגה וכולם רוקדים סביב. מי שמתפטה להאמין להצגה, פרייר.
- 9.עמי ט 09/08/2019 00:19הגב לתגובה זומצוין תאכלו את מה שבישלתם. לרגע אין רחמים עליכם. זה סופו של כל בלון. מאחל שתסגרו
- 8.יוצר חופשי ותמים 08/08/2019 19:45הגב לתגובה זואחרי המיקרה הזה אפילו אני הבנתי שיש אכן חונטה. היא באמת משנה מציאות ובאמת יש קשרים משפחתיים הדוקים בין התקשורת לבית המשפט והכל על חשבון כסף ציבורי. לא יתכן שלכל מגיש או מפיק יש אבא בכיר, היום סיפרו לי על אמנון נוייבך וקרן נוייבך ביתו. באמת מדינת עולם שלישי מושחתת. משהו מאוד מאוד מקולקל בכלבי השמירה שלנו. ברור לחלוטין שיש פה 2 קבוצות. מצד אחד אליטה קטנטנה של 10-20 משפחות שחולשות על תחומיי המשפט, האקדמיה, הפרסום והתרבות ועליהם החוק איננו חל. ומולם עומד ציבור שלם, יש לו רוב בממשלה ובכנסת, אולם הוא חסר כל כח כלכלי או ציבורי. משפחות אלו השתלטו על המוסדות הציבורים בתחומים הנ"ל ובעצם אנו משלמים מיסים עבורם. להלן ציטוט של אהרון ברק "בית המשפט העליון הוא משפחה, אי אפשר להכניס מישהו מחוץ למשפחה לתוכו". להזכירכם משהו על משפחתו של ברק, חתנו האחד הוא השופט המושחת דן כהן. חתנו השני הוא המפיק אשר אחראי לפיאסקו הנוכחי. אדון רם לנדס. על הקשר הכלכלי בין לנדס לבנו של אלי זוהר נודע לי היום לראשונה. סקר אחרון הראה אמון של פחות מ30 אחוז בתקשורת. זהו, נשארו רק 30 אחוז שמוכנים להמשיך. game over.
- 7.לנדס 08/08/2019 18:34הגב לתגובה זולנדס הוא זה שעמד בראש הועדה שסגרה את רשות השידור, והופ, עם תחילת שידורי התאגיד זכה להפיק עבורם סדרות. כאילו שלא שמעו שם על ניגוד עיניינים.
- 6.גיא זהר כישלון מביך פתטי, משעמם מיותר (ל"ת)תקציבאי 08/08/2019 16:27הגב לתגובה זו
- 5.הגולם קם על יוצרו . לנדס לפח וחסל (ל"ת)ח ח ח ח 08/08/2019 16:26הגב לתגובה זו
- 4.אמיר 08/08/2019 15:21הגב לתגובה זוכל מי שמכיר את רם לנדס ועמי טיר יודע שאין קאט שהם לא עוברים עליו, זה בזוי שהם מפילים את האחריות על הבמאי, השוק הזה מטונף ורקוב עד היסוד ויש כבוד בתגובת התאגיד שלא מטייח ולא ממצמץ ומבהיר שיש מחיר לחלטורה ולזיוף.
- נגעל 08/08/2019 17:42הגב לתגובה זוהסבירו לי לעומק את הנושא של חברת ההפקה המדוברת. מסתבר שהמפיקה שם היתה שכירה שלו קודם, יש לו תזרים הפקה של מיליונים בשנה מהרגע שהתאגיד הוקם. אף אחד, מסתבר, לא פיקח עליו ולא העיז לבקר אותו. למה? הבנתי שהוא נשוי לבת של אהרן ברק ובעל מהלכים רבים. אולי ביבי צודק בכל זאת.
- 3.לנדס נגד לנדס. האומנם? (ל"ת)כסת״ח 08/08/2019 14:40הגב לתגובה זו
- 2.A 08/08/2019 14:29הגב לתגובה זואבל זה שטויות. א' הם אשמים בדיוק כמו קודה והמשטרה, ב' הם לא ינתקו שום קשר עם רם לנדס. אין לי ספק בכך. אחרי חודשיים הכל ישוב לקדמותו. שקרנים
- בני 08/08/2019 16:06הגב לתגובה זוהם רק רוכשים את הסדרה, הם לא מעורבים בהפקה השוטפת. מה שכן, מסכים איתך שזה כנראה מס שפתיים. מוציאים הודעה נזעמת והחלטית, עכשיו ייתנו לאבק לשקוע ותוך כמה שבועות, אחרי שכולם כבר יעברו לשערוריה התורנית החדש, יחדשו את החוזה מול קודה תקשורת.
- בשביל זה יש רפרנט. הם אמורים לדעת הכל (ל"ת)מנחם 09/08/2019 07:53
- 1.ענת 08/08/2019 13:22הגב לתגובה זואני באופן אישי לא מאמינה לאף מילה שלהם. כך גם יהיה הפעם, משחקים אותה אנשים ערכיים ומוסריים אבל בעצם הם רחוקים מלהיות ערכיים ומוסריים. יחכו שבוע שבועיים עד יעבור זעם וימשיכו יפה מאד ביחסי הגומלין עם קודה ועם רם לנדס. יד רוחצת יד. שני הצדדים לא ייתנו ליחסי התן וקח הללו להסתיים, היו סמוכים ובטוחים. מדובר בשחיתות נטו!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
