סיני אבט
צילום: איה אפרים

לאחר שנתיים: מנהל מחלקת התעודה בתאגיד סיני אבט עוזב

אחד מאנשי המקצוע הבכירים בעולם הדוקו הישראלי, סיכם על עזיבתו עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ
אלכסנדר כץ | (8)

מנהל מחלקת התעודה בתאגיד השידור כאן, סיני אבט עוזב את תפקידו אחרי כשנתיים בתפקיד, כך פורסם בסוף בשבוע בטוויטר של אייס. העזיבה סוכמה במשותף עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ.

 

אבט ניהל את הקמת המחלקה הדוקומנטרית בתאגיד כאן, לאחר שזכה במכרז לתפקיד, וגבר בין היתר על דורון צברי. במהלך השנתיים האחרונות יצאו מעל 40 פרויקטים תיעודיים יצאו לדרך, שרבים מהם נמצאים בשלבי הפקה לקראת שידורם. חלק מאותם פרויקטים כבר שודר, כגון הסדרה 'חיסידיסטוק', הסרט 'הנאצי הטוב' ועוד.

 

5 סרטים הוצגו בפסטיבל דוקאביב האחרון ו'אישה של בית' אף זכה שם בפרס חבר השופטים. בפסטיבל חיפה הקודם זכה סרטו של שלומי אלדר 'ארץ זרה' בפרס הגדול, ובהמשך שודר בכאן 11, מה שעורר ביקורת קשה מצידה של שרת התרבות מירי רגב. בפסטיבל חיפה הנוכחי זכו סרטי סדרת 'העברים' בהפקתו של יאיר קידר בציון לשבח מיוחד.

 

עוד פרויקט של אבוט שייצא לדרך הוא משבצת דוקו קבועה ראשונה בכאן 11 שצתעלה בנובמבר הקרוב, במסגרתה יוצגו לצד סרטי התעודה גם סדרות כגון 'מעברות' שביימה דינה צבי והפיק ארקי ברנשטיין, 'משתפים פעולה' בהפקת רוני מנור ובבימויים של דוד אופק וטל מיכאל, מיני סדרה על מנחם בגין ז"ל של היוצר לוי זיני ועוד.

 

אבט הוא אחד מאנשי המקצוע המנוסים בארץ בתחום הדוקו. הוא היה המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב במשך 6 שנים, עד להגעתו לתאגיד. הוא גם היה מנהל ערוץ 8 של HOT במשך 8 שנים, שם לצד סרטים מצליחים ועטורי פרסים כגון 'מחסומים' של יואב שמיר ו'ואלס עם באשיר' של ארי פולמן שהיה מועמד לאוסקר, היה גם אחראי על פרויקטים שונים, בין היתר 'בולדוג עם מיקי רוזנטל ובהמשך עם גיא מרוז.

 

בתאגיד השידור כאן אישרו את הפרטים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    גד גון אל 16/04/2019 09:27
    הגב לתגובה זו
    סיני אבט מעולם לא ביים בעצמו רבע סרט. התאמתו לענף נבעה בין היתר משמאלנותו הקיצונית והוא נמנה עם אלה הסבורים שישראל אחראית ב - 100 אחוזים להעדר השלום. בכך הוא מצטרף לשאר מנהלי התעודה למשל ב"יס" ובערוץ 8. שמאלנים חשוכי מרפא, מסלפי היסטוריה ומתעלמים מהעובדות. ראו סדרת "אוסלו" המבישה ששודרה ב"יס" והייתה מלאה סילופים וכזבים שנועדו להציג את הפלסטינים כשואפי שלום ואת הישראלים כמחרחרי מלחמה. 1000 מירי רגבים ויותר מוכשרות ומתוחכמות ממנה לא יצליחו לעקור את יבליות השמאל הלופתות את העשייה התיעודית והדרמטית הקולנועית בישראל.
  • 7.
    YYY 16/11/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
    שמח לשמוע.
  • 6.
    לקטור 28/10/2018 21:54
    הגב לתגובה זו
    והנה... עוד לא יבשה הדיו על הודעתו של סיני אבט וגם אסנת אדן מודיעה על עזיבתה. מתי נוכל לקרוא את השגותיהםשל זיו נוה ושל ליסה עוזרד ושל שמעון אלקבץ ושל כל האחרים שעזבו התפטרו או התפוטרו? איפה הפה הגדול של דורון צברי הלוחם הדגול בשחיתות? איפה כל אנשי החדשות. קרנפים כולכם. חסרי עמוד שדרה.
  • 5.
    דור 28/10/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    במקום ציפי ביידר המצויינת שעזבה לקסטינה?
  • 4.
    סיני המלך - חבל שאתה עוז ב (ל"ת)
    4r5 28/10/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מבין 28/10/2018 12:45
    הגב לתגובה זו
    קיבל החלטות לא טובות. שורה תחתונה כשל.
  • 2.
    תאגיד הביוב המושחת הוא בית כלא. אסתלק ברגע הראשון שאוכל (ל"ת)
    עובדת שם 28/10/2018 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    א' 28/10/2018 10:04
    הגב לתגובה זו
    ומי שעובד שם סובל. לכן מי שיכול עוזב, פשוט מאד
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.