לאחר שנתיים: מנהל מחלקת התעודה בתאגיד סיני אבט עוזב
מנהל מחלקת התעודה בתאגיד השידור כאן, סיני אבט עוזב את תפקידו אחרי כשנתיים בתפקיד, כך פורסם בסוף בשבוע בטוויטר של אייס. העזיבה סוכמה במשותף עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ.
אבט ניהל את הקמת המחלקה הדוקומנטרית בתאגיד כאן, לאחר שזכה במכרז לתפקיד, וגבר בין היתר על דורון צברי. במהלך השנתיים האחרונות יצאו מעל 40 פרויקטים תיעודיים יצאו לדרך, שרבים מהם נמצאים בשלבי הפקה לקראת שידורם. חלק מאותם פרויקטים כבר שודר, כגון הסדרה 'חיסידיסטוק', הסרט 'הנאצי הטוב' ועוד.
5 סרטים הוצגו בפסטיבל דוקאביב האחרון ו'אישה של בית' אף זכה שם בפרס חבר השופטים. בפסטיבל חיפה הקודם זכה סרטו של שלומי אלדר 'ארץ זרה' בפרס הגדול, ובהמשך שודר בכאן 11, מה שעורר ביקורת קשה מצידה של שרת התרבות מירי רגב. בפסטיבל חיפה הנוכחי זכו סרטי סדרת 'העברים' בהפקתו של יאיר קידר בציון לשבח מיוחד.
עוד פרויקט של אבוט שייצא לדרך הוא משבצת דוקו קבועה ראשונה בכאן 11 שצתעלה בנובמבר הקרוב, במסגרתה יוצגו לצד סרטי התעודה גם סדרות כגון 'מעברות' שביימה דינה צבי והפיק ארקי ברנשטיין, 'משתפים פעולה' בהפקת רוני מנור ובבימויים של דוד אופק וטל מיכאל, מיני סדרה על מנחם בגין ז"ל של היוצר לוי זיני ועוד.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבט הוא אחד מאנשי המקצוע המנוסים בארץ בתחום הדוקו. הוא היה המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב במשך 6 שנים, עד להגעתו לתאגיד. הוא גם היה מנהל ערוץ 8 של HOT במשך 8 שנים, שם לצד סרטים מצליחים ועטורי פרסים כגון 'מחסומים' של יואב שמיר ו'ואלס עם באשיר' של ארי פולמן שהיה מועמד לאוסקר, היה גם אחראי על פרויקטים שונים, בין היתר 'בולדוג עם מיקי רוזנטל ובהמשך עם גיא מרוז.
בתאגיד השידור כאן אישרו את הפרטים.
- 8.גד גון אל 16/04/2019 09:27הגב לתגובה זוסיני אבט מעולם לא ביים בעצמו רבע סרט. התאמתו לענף נבעה בין היתר משמאלנותו הקיצונית והוא נמנה עם אלה הסבורים שישראל אחראית ב - 100 אחוזים להעדר השלום. בכך הוא מצטרף לשאר מנהלי התעודה למשל ב"יס" ובערוץ 8. שמאלנים חשוכי מרפא, מסלפי היסטוריה ומתעלמים מהעובדות. ראו סדרת "אוסלו" המבישה ששודרה ב"יס" והייתה מלאה סילופים וכזבים שנועדו להציג את הפלסטינים כשואפי שלום ואת הישראלים כמחרחרי מלחמה. 1000 מירי רגבים ויותר מוכשרות ומתוחכמות ממנה לא יצליחו לעקור את יבליות השמאל הלופתות את העשייה התיעודית והדרמטית הקולנועית בישראל.
- 7.YYY 16/11/2018 19:52הגב לתגובה זושמח לשמוע.
- 6.לקטור 28/10/2018 21:54הגב לתגובה זווהנה... עוד לא יבשה הדיו על הודעתו של סיני אבט וגם אסנת אדן מודיעה על עזיבתה. מתי נוכל לקרוא את השגותיהםשל זיו נוה ושל ליסה עוזרד ושל שמעון אלקבץ ושל כל האחרים שעזבו התפטרו או התפוטרו? איפה הפה הגדול של דורון צברי הלוחם הדגול בשחיתות? איפה כל אנשי החדשות. קרנפים כולכם. חסרי עמוד שדרה.
- 5.דור 28/10/2018 14:45הגב לתגובה זובמקום ציפי ביידר המצויינת שעזבה לקסטינה?
- 4.סיני המלך - חבל שאתה עוז ב (ל"ת)4r5 28/10/2018 13:11הגב לתגובה זו
- 3.מבין 28/10/2018 12:45הגב לתגובה זוקיבל החלטות לא טובות. שורה תחתונה כשל.
- 2.תאגיד הביוב המושחת הוא בית כלא. אסתלק ברגע הראשון שאוכל (ל"ת)עובדת שם 28/10/2018 12:38הגב לתגובה זו
- 1.א' 28/10/2018 10:04הגב לתגובה זוומי שעובד שם סובל. לכן מי שיכול עוזב, פשוט מאד

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.