לאחר הפרסום באייס: רגב נגד שידור 'ארץ זרה' בכאן 11
שרת התרבות ח"כ מירי רגב נגד שידור הסרט הדוקומנטרי 'ארץ זרה' בתאגיד השידור הציבורי כאן. לאחר הפרסום באייס בשבוע שעבר, הפיצה אמש (שבת) לשכתה של השרה הודעה התוקפת את השידור המסתמן של סרטו של שלומי אלדר בכאן 11 בהמשך השנה.
זהו המשכו של קו בו נוקטת השרה, שהתבטאה לא אחת נגד מימון סרטים שיוצאים לדבריה נגד המדינה. היא וודאי גם לא תשמח גם לדעת ש'ארץ זרה' נתמך כספית על ידי קרן רבינוביץ', קרן שמשרד התרבות הוא אחד ממממניה, לצד עיריית תל אביב ומפעל הפיס.
"דווקא הערוץ הממלכתי בישראל בוחר מכל הסרטים 'להשקיע' מכספי הציבור שלנו בקניית זכויות שידור של סרט הפוגע בישראל", מסרה השרה. "זהו סרט על זהות ושייכות של אדם שעזב את ישראל ובוחר ללמד אותנו ערכים מה הם. הסרט טוען שישראל נגועה בגזענות ולאומנות ועל ציבור ישראלי שלא רוצה לשמוע ולראות יותר כלום, על ממשלה שוויתרה על תהליך שלום וניזונה מהסתה כלפי אמנים וערבים ושמאלנים. אין מקום לסרט כזה ואני מאמינה כי לא ירחק היום וגם הקרנות הציבוריות יהיו חייבות בנימוקים משכנעים יותר מדוע סרט כזה ולא אחר זכו למימון כספי הציבור. בחודש הקרוב הוועדה אותה מיניתי על מנת לבחון את סוגיית הקרנות תביא את המלצותיה בפניי. כמו כן אני קוראת לשר התקשורת לבחון את ההחלטה הלא ראויה של התאגיד לממן סרט מתקציב הציבור הפוגע בציבור".
'ארץ זרה' עוקב אחר תהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בשנים האחרונות. הוא מסופר מנקודת מבטם של שחקן התאטרון רסאן עבאס, שהיה בעבר כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'המסעדה הגדולה', ושל ואלדר עצמו, בעבר עיתונאי ערוץ 10 שסיקר במשך יותר מ-2 עשורים את הנעשה ברצועת עזה. שניהם, עבאס ואלדר, מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות במציאות שהטון והשיח בה מוכתבים על ידי קיצוניים, כך על פי הסרט.
בסרט משולבים קטעים מנאומים של פוליטיקאים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות רגב ושר החינוך נפתלי בנט, שזוכים לביקורת.
הסרט זכה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית שלו תתקיים בחודש מארס השנה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל במיאמי. את הסרט הפיקו אהוד בלייברג ויואב זאבי, וערך חליל אפרת. בלייברג וזאבי גם הפיקו את סרטו הקודם של אלדר 'חיים יקרים', שנרכש לשידור על די רשת HBO האמריקאית וגם על ידי גופי שידור נוספים ברחבי העולם.
אלדר החל את הקריירה שלו בקול ישראל, ובמשך כ-20 שנה משמש סיקר את רצועת עזה, בתחילה בערוץ 1 ובהמשך בחדשות 10. לפני כ-5 שנים עזב את חברת החדשות לטובת מלגת מחקר ממכון 'ווילסון' בוושינגטון, כשבמקביל הוא גם משמש פרשן אתר אל מוניטור לענייני פלסטינים.
- 9.ג.ל. 08/07/2018 22:29הגב לתגובה זוכתבה מרגשת ונוגעת ללב. כמה חבל שאנשים טובים לא רק בוחרים שלא לחיות בארץ, אלא גם לא יעדיפו לא למות כאן
- 8.אזרח עצוב 24/03/2018 11:40הגב לתגובה זועצוב לראות לאן אנחנו הולכים, עצוב שזו שרת התרבות שלנו, עצוב שזה שר החינוך שלנו, עצוב שזה ראש הממשלה שלנו, עצוב שאלה המנהיגים שלנו. עצוב.
- 7.סרטים של עוכרי ושונאי ישראל תמיד יקבלו מימון (ל"ת)אורי 07/02/2018 02:49הגב לתגובה זו
- 6.אורן 05/02/2018 18:17הגב לתגובה זושרת תרבות פחחחחח אולי תת תרבות .. פקצ"ה בממשלה
- 5.אח שלו 05/02/2018 11:16הגב לתגובה זורוצה להתבכיין ולהשחיר את דמותה של ישראל? תעשה את זה על חשבונך וללא גיבוי ממוסדות התרבות הרשמיים של המדינה. גם מקבצים נדבות מקופת המדינה וגם יורקים עם הנדבות אח"כ בפרצופנו. לא עוד וטוב עושה השרה כשהיא עוצרת את החרא הזה.
- 4.נועם 05/02/2018 10:08הגב לתגובה זוהכלבה נובחת והשיירה עוברת. באופן מעשי אין לה יכולת למנוע לקצץ או לצנזר. תלויה באישור כחלון. סתם כלבה נובחת ולא נושכת
- 3.שרת האנטי תרבות פתחה את הפה (ל"ת)ישראל 05/02/2018 08:43הגב לתגובה זו
- 2.עמית 04/02/2018 20:51הגב לתגובה זוכל השמאלנים מקבלים פרסים והוקרה כאשר הם פוגעים ישראל, ככול שהפגיעה יותר קשה הם מקבלים עוד כיבודים מכל שונאי ישראל
- 1.מני 04/02/2018 14:47הגב לתגובה זואך למה אני האזקח הקטן צריך לממן סרטים של 0מולנים כאלה? למה?

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.