לאחר הפרסום באייס: רגב נגד שידור 'ארץ זרה' בכאן 11
שרת התרבות ח"כ מירי רגב נגד שידור הסרט הדוקומנטרי 'ארץ זרה' בתאגיד השידור הציבורי כאן. לאחר הפרסום באייס בשבוע שעבר, הפיצה אמש (שבת) לשכתה של השרה הודעה התוקפת את השידור המסתמן של סרטו של שלומי אלדר בכאן 11 בהמשך השנה.
זהו המשכו של קו בו נוקטת השרה, שהתבטאה לא אחת נגד מימון סרטים שיוצאים לדבריה נגד המדינה. היא וודאי גם לא תשמח גם לדעת ש'ארץ זרה' נתמך כספית על ידי קרן רבינוביץ', קרן שמשרד התרבות הוא אחד ממממניה, לצד עיריית תל אביב ומפעל הפיס.
"דווקא הערוץ הממלכתי בישראל בוחר מכל הסרטים 'להשקיע' מכספי הציבור שלנו בקניית זכויות שידור של סרט הפוגע בישראל", מסרה השרה. "זהו סרט על זהות ושייכות של אדם שעזב את ישראל ובוחר ללמד אותנו ערכים מה הם. הסרט טוען שישראל נגועה בגזענות ולאומנות ועל ציבור ישראלי שלא רוצה לשמוע ולראות יותר כלום, על ממשלה שוויתרה על תהליך שלום וניזונה מהסתה כלפי אמנים וערבים ושמאלנים. אין מקום לסרט כזה ואני מאמינה כי לא ירחק היום וגם הקרנות הציבוריות יהיו חייבות בנימוקים משכנעים יותר מדוע סרט כזה ולא אחר זכו למימון כספי הציבור. בחודש הקרוב הוועדה אותה מיניתי על מנת לבחון את סוגיית הקרנות תביא את המלצותיה בפניי. כמו כן אני קוראת לשר התקשורת לבחון את ההחלטה הלא ראויה של התאגיד לממן סרט מתקציב הציבור הפוגע בציבור".
'ארץ זרה' עוקב אחר תהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בשנים האחרונות. הוא מסופר מנקודת מבטם של שחקן התאטרון רסאן עבאס, שהיה בעבר כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'המסעדה הגדולה', ושל ואלדר עצמו, בעבר עיתונאי ערוץ 10 שסיקר במשך יותר מ-2 עשורים את הנעשה ברצועת עזה. שניהם, עבאס ואלדר, מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות במציאות שהטון והשיח בה מוכתבים על ידי קיצוניים, כך על פי הסרט.
בסרט משולבים קטעים מנאומים של פוליטיקאים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות רגב ושר החינוך נפתלי בנט, שזוכים לביקורת.
הסרט זכה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית שלו תתקיים בחודש מארס השנה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל במיאמי. את הסרט הפיקו אהוד בלייברג ויואב זאבי, וערך חליל אפרת. בלייברג וזאבי גם הפיקו את סרטו הקודם של אלדר 'חיים יקרים', שנרכש לשידור על די רשת HBO האמריקאית וגם על ידי גופי שידור נוספים ברחבי העולם.
אלדר החל את הקריירה שלו בקול ישראל, ובמשך כ-20 שנה משמש סיקר את רצועת עזה, בתחילה בערוץ 1 ובהמשך בחדשות 10. לפני כ-5 שנים עזב את חברת החדשות לטובת מלגת מחקר ממכון 'ווילסון' בוושינגטון, כשבמקביל הוא גם משמש פרשן אתר אל מוניטור לענייני פלסטינים.
- 9.ג.ל. 08/07/2018 22:29הגב לתגובה זוכתבה מרגשת ונוגעת ללב. כמה חבל שאנשים טובים לא רק בוחרים שלא לחיות בארץ, אלא גם לא יעדיפו לא למות כאן
- 8.אזרח עצוב 24/03/2018 11:40הגב לתגובה זועצוב לראות לאן אנחנו הולכים, עצוב שזו שרת התרבות שלנו, עצוב שזה שר החינוך שלנו, עצוב שזה ראש הממשלה שלנו, עצוב שאלה המנהיגים שלנו. עצוב.
- 7.סרטים של עוכרי ושונאי ישראל תמיד יקבלו מימון (ל"ת)אורי 07/02/2018 02:49הגב לתגובה זו
- 6.אורן 05/02/2018 18:17הגב לתגובה זושרת תרבות פחחחחח אולי תת תרבות .. פקצ"ה בממשלה
- 5.אח שלו 05/02/2018 11:16הגב לתגובה זורוצה להתבכיין ולהשחיר את דמותה של ישראל? תעשה את זה על חשבונך וללא גיבוי ממוסדות התרבות הרשמיים של המדינה. גם מקבצים נדבות מקופת המדינה וגם יורקים עם הנדבות אח"כ בפרצופנו. לא עוד וטוב עושה השרה כשהיא עוצרת את החרא הזה.
- 4.נועם 05/02/2018 10:08הגב לתגובה זוהכלבה נובחת והשיירה עוברת. באופן מעשי אין לה יכולת למנוע לקצץ או לצנזר. תלויה באישור כחלון. סתם כלבה נובחת ולא נושכת
- 3.שרת האנטי תרבות פתחה את הפה (ל"ת)ישראל 05/02/2018 08:43הגב לתגובה זו
- 2.עמית 04/02/2018 20:51הגב לתגובה זוכל השמאלנים מקבלים פרסים והוקרה כאשר הם פוגעים ישראל, ככול שהפגיעה יותר קשה הם מקבלים עוד כיבודים מכל שונאי ישראל
- 1.מני 04/02/2018 14:47הגב לתגובה זואך למה אני האזקח הקטן צריך לממן סרטים של 0מולנים כאלה? למה?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
