לאחר הפרסום באייס: רגב נגד שידור 'ארץ זרה' בכאן 11
שרת התרבות ח"כ מירי רגב נגד שידור הסרט הדוקומנטרי 'ארץ זרה' בתאגיד השידור הציבורי כאן. לאחר הפרסום באייס בשבוע שעבר, הפיצה אמש (שבת) לשכתה של השרה הודעה התוקפת את השידור המסתמן של סרטו של שלומי אלדר בכאן 11 בהמשך השנה.
זהו המשכו של קו בו נוקטת השרה, שהתבטאה לא אחת נגד מימון סרטים שיוצאים לדבריה נגד המדינה. היא וודאי גם לא תשמח גם לדעת ש'ארץ זרה' נתמך כספית על ידי קרן רבינוביץ', קרן שמשרד התרבות הוא אחד ממממניה, לצד עיריית תל אביב ומפעל הפיס.
"דווקא הערוץ הממלכתי בישראל בוחר מכל הסרטים 'להשקיע' מכספי הציבור שלנו בקניית זכויות שידור של סרט הפוגע בישראל", מסרה השרה. "זהו סרט על זהות ושייכות של אדם שעזב את ישראל ובוחר ללמד אותנו ערכים מה הם. הסרט טוען שישראל נגועה בגזענות ולאומנות ועל ציבור ישראלי שלא רוצה לשמוע ולראות יותר כלום, על ממשלה שוויתרה על תהליך שלום וניזונה מהסתה כלפי אמנים וערבים ושמאלנים. אין מקום לסרט כזה ואני מאמינה כי לא ירחק היום וגם הקרנות הציבוריות יהיו חייבות בנימוקים משכנעים יותר מדוע סרט כזה ולא אחר זכו למימון כספי הציבור. בחודש הקרוב הוועדה אותה מיניתי על מנת לבחון את סוגיית הקרנות תביא את המלצותיה בפניי. כמו כן אני קוראת לשר התקשורת לבחון את ההחלטה הלא ראויה של התאגיד לממן סרט מתקציב הציבור הפוגע בציבור".
'ארץ זרה' עוקב אחר תהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בשנים האחרונות. הוא מסופר מנקודת מבטם של שחקן התאטרון רסאן עבאס, שהיה בעבר כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'המסעדה הגדולה', ושל ואלדר עצמו, בעבר עיתונאי ערוץ 10 שסיקר במשך יותר מ-2 עשורים את הנעשה ברצועת עזה. שניהם, עבאס ואלדר, מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות במציאות שהטון והשיח בה מוכתבים על ידי קיצוניים, כך על פי הסרט.
בסרט משולבים קטעים מנאומים של פוליטיקאים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות רגב ושר החינוך נפתלי בנט, שזוכים לביקורת.
הסרט זכה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית שלו תתקיים בחודש מארס השנה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל במיאמי. את הסרט הפיקו אהוד בלייברג ויואב זאבי, וערך חליל אפרת. בלייברג וזאבי גם הפיקו את סרטו הקודם של אלדר 'חיים יקרים', שנרכש לשידור על די רשת HBO האמריקאית וגם על ידי גופי שידור נוספים ברחבי העולם.
אלדר החל את הקריירה שלו בקול ישראל, ובמשך כ-20 שנה משמש סיקר את רצועת עזה, בתחילה בערוץ 1 ובהמשך בחדשות 10. לפני כ-5 שנים עזב את חברת החדשות לטובת מלגת מחקר ממכון 'ווילסון' בוושינגטון, כשבמקביל הוא גם משמש פרשן אתר אל מוניטור לענייני פלסטינים.
- 9.ג.ל. 08/07/2018 22:29הגב לתגובה זוכתבה מרגשת ונוגעת ללב. כמה חבל שאנשים טובים לא רק בוחרים שלא לחיות בארץ, אלא גם לא יעדיפו לא למות כאן
- 8.אזרח עצוב 24/03/2018 11:40הגב לתגובה זועצוב לראות לאן אנחנו הולכים, עצוב שזו שרת התרבות שלנו, עצוב שזה שר החינוך שלנו, עצוב שזה ראש הממשלה שלנו, עצוב שאלה המנהיגים שלנו. עצוב.
- 7.סרטים של עוכרי ושונאי ישראל תמיד יקבלו מימון (ל"ת)אורי 07/02/2018 02:49הגב לתגובה זו
- 6.אורן 05/02/2018 18:17הגב לתגובה זושרת תרבות פחחחחח אולי תת תרבות .. פקצ"ה בממשלה
- 5.אח שלו 05/02/2018 11:16הגב לתגובה זורוצה להתבכיין ולהשחיר את דמותה של ישראל? תעשה את זה על חשבונך וללא גיבוי ממוסדות התרבות הרשמיים של המדינה. גם מקבצים נדבות מקופת המדינה וגם יורקים עם הנדבות אח"כ בפרצופנו. לא עוד וטוב עושה השרה כשהיא עוצרת את החרא הזה.
- 4.נועם 05/02/2018 10:08הגב לתגובה זוהכלבה נובחת והשיירה עוברת. באופן מעשי אין לה יכולת למנוע לקצץ או לצנזר. תלויה באישור כחלון. סתם כלבה נובחת ולא נושכת
- 3.שרת האנטי תרבות פתחה את הפה (ל"ת)ישראל 05/02/2018 08:43הגב לתגובה זו
- 2.עמית 04/02/2018 20:51הגב לתגובה זוכל השמאלנים מקבלים פרסים והוקרה כאשר הם פוגעים ישראל, ככול שהפגיעה יותר קשה הם מקבלים עוד כיבודים מכל שונאי ישראל
- 1.מני 04/02/2018 14:47הגב לתגובה זואך למה אני האזקח הקטן צריך לממן סרטים של 0מולנים כאלה? למה?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.