לידיעת קרא ורגב: כאן ישדר סרט ביקורתי של שלומי אלדר
תאגיד השידור הציבורי כאן ישדר את הסרט הדוקומנטרי 'ארץ זרה' של שלומי אלדר - כך נודע לאייס. גורמים מעריכים כי הסרט צפוי להשתבץ לשידור בערוץ כאן 11 בחודש מאי הקרוב.
'ארץ זרה' עוקב אחר תהליך ההקצנה שעוברת החברה הישראלית בשנים האחרונות. הוא מסופר מנקודת מבטם של שחקן התיאטרון רסאן עבאס, שהיה בעבר כוכב סדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'המסעדה הגדולה', ושל ואלדר עצמו, בעבר עיתונאי ערוץ 10 שסיקר במשך יותר מ-2 עשורים את הנעשה ברצועת עזה. שניהם, עבאס ואלדר, מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות במציאות שהטון והשיח בה מוכתבים על ידי קיצוניים, כך על פי הסרט.
בסרט משולבים קטעים מנאומים של פוליטיקאים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט, שייתכן שמאד לא יאהבו את הסרט הביקורתי הזה, יחד עם הקולגה שר התקשורת איוב קרא. רגב, שהתבטאה לא אחת נגד מימון סרטים שיוצאים לדבריה נגד המדינה, לא תשמח גם לדעת ש'ארץ זרה' נתמך כספית על ידי קרן רבינוביץ', קרן שמשרד התרבות הוא אחד ממממניה, לצד עיריית תל אביב ומפעל הפיס.
הסרט זכה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית שלו תתקיים בחודש מארס השנה בפסטיבל הסרטים הבינ"ל במיאמי. את הסרט הפיקו אהוד בלייברג ויואב זאבי, וערך חליל אפרת. בלייברג וזאבי גם הפיקו את סרטו הקודם של אלדר 'חיים יקרים', שנרכש לשידור על די רשת HBO האמריקאית וגם על ידי גופי שידור נוספים ברחבי העולם.
אלדר החל את הקריירה שלו בקול ישראל, ובמשך כ-20 שנה משמש סיקר את רצועת עזה, בתחילה בערוץ 1 ובהמשך בחדשות 10. לפני כ-5 שנים עזב את חברת החדשות לטובת מלגת מחקר ממכון 'ווילסון' בוושינגטון, כשבמקביל הוא גם משמש פרשן אתר אל מוניטור לענייני פלסטינים.
מתאגיד השידור נמסר: "זו הפקה שכאן תמך בה ודבר התמיכה כבר פורסם כשהוא הוקרן בפסטיבל חיפה. הוא אכן ישודר בכאן 11 אבל תאריך השיבוץ עוד אינו ידוע".
שלומי אלדר אישר את הפרטים לאייס: "אני שמח וגאה שהסרט יוקרן בתאגיד השידור הציבורי. הסרט נעשה בדם לבי, זוהי קינת אוהב על מולדתו".
- 5.רחלי זיגלר 22/03/2018 18:49הגב לתגובה זויש מקום לביקורת ולאי סתימת פיות
- 4.מתאים לו לגור בעזה 04/02/2018 14:11הגב לתגובה זוהקנאה שלו ביחזקאלי .... חחחח.....ארץ זרה...
- 3.אהרון 31/01/2018 07:36הגב לתגובה זושנים של ירידה מהארץ של הציבור האשכנזי השמאלני ומאידך ריבוי ילודה בציבור המזרחי מסורתי,דתי.קיבלנו מדינה אחרת ,תפסיקו לילל כי זה לא יעזור
- גזען שכמוך 04/02/2018 14:17הגב לתגובה זומי אמר שיש ירידה...היורדים חוזרים על ארבע. כן היינו שמחים ששמאלנים גזענים ומריחים רע כמוך למשל שייהגרו לאמריקה ולא יחזרו למדינה .
- חזק ו נ כ ו ן (ל"ת)חזק ו נ כ ו ן 12/02/2018 13:33
- גזען שכמוך 04/02/2018 15:37ג ד ו ל.....
- 2.איציק א. 30/01/2018 20:57הגב לתגובה זוראיתי את ההקרנה שהייתה בפסטיבל החיפאי לסרטים. מחיאות הכפים בסיום הסרט הו עדות להזדהות הצופים לתוכנו הקורע לב של צופה מאוכזב משלטון מדרדר ומפצל חברה . סרט ראוי לכל הערכה , ומומלץ לכל אזרח שעיניו עדין בראשו , ומחשבתו עדין לא נשטפה . אל תפספסו סרט זה לכשיוקרן.
- 1.למה לחכות עד מאי? (ל"ת)א' 30/01/2018 15:35הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.