ההצלחה הבינ"ל של 'הכוכב הבא': "אין ספק שזה כרגע הפורמט הלוהט בעולם"
קשת הספיקה למכור בשנים האחרונות לא מעט פורמטים מצליחים, כשבתפריט נמצאים בין היתר חטופים, רמזור, בקרוב אהבה, וממש בתקופה האחרונה - הכוכב הבא, פורמט שנחשב ללהיט עולה בקרב הקניינים ברחבי העולם, ונמכרה להפקה בגרמניה, רוסיה, צרפת ומדינות סקנדינביה.
אחרי וגם במקביל להצלחות בחו"ל, החליטה קשת לקיים כנס מקצועי שנתי שיביא לארץ שמות בתחום הטלוויזיה והניו-מדיה, וביומים שני ושלישי בשבוע הבא יתקיים כנס INTV הבינ"ל השני העוסק בחדשנות בטלוויזיה. במסגרת הכנס, יתקיים מסלול PROMAXBDA, זו השנה השלישית בישראל, בשיתוף עם ארגון PROMAXBDA העולמי.
על העבודה של 'קשת' בחו"ל חתום בין היתר אלון שטרוזמן, מנכ"ל קשת אינטרנשיונל, שחווה השנה את אחת התקופות המסעירות בחייו המקצועיים. עם ביקורים תכופים בשדות התעופה, הוא הספיק השנה כבר לבקר באוסטרליה, סינגפור, צרפת, ארה"ב והיד עוד נטויה. ממשרדי קשת אינטרנשיונל באנגליה הוא מנצח על שלוחות של חברות הפקה שהקימה קשת בלונדון, ארה"ב ואוסטרליה, וגם משרד ההפצה שפתחו בקנדה מתוכנן להפוך בקרוב לחברת הפקה של 'קשת'. אותן שלוחות מספקות לזכיינים השונים לא רק התאמה של פורמטים ישראלים לרכישה, אלא גם שירותי הפקה מלאים.
-ישראל הפכה להיות הזירה החמה בכל הקשור לייצוא פורמטים לחו"ל. איך זה קרה?
"ישראל תמיד הייתה מקום חדשני. כבר 20 שנה שישראלים מובילים חדשנות בטלוויזיה. מה שקורה היום בתחום המדיה זה מה שקרה בישראל לפני 20 שנה כשמקימי צ'ק פוינט הבינו שאפשר לייצא חשיבה ורעיונות לעולם. אין לנו משאבים טבעיים - לא גז, לא דלק, לא יהלומים, בקושי יש לנו שטח כאן בארץ, אז הישראלים מטבעם אנשים מאוד יצירתיים ויזמיים ואם אין לנו משאבים למכור אז בואו נמכור את הרוח. מבחינתי למכור חומר ולמכור רוח זה אותו הדבר - זה למכור את משאב החשיבה.
בשנים האחרונות התחום התפתח לא רק בארץ אלא גם בעולם. השוק נהיה הרבה יותר פתוח לקבל פורמטים וישראל תמיד ידעה לייצר טלוויזיה טובה. מה שקרה בשנים האחרונות הוא שהעולם נפתח יותר לפורמטים בינלאומיים והישראלים ידעו למנף את זה".
-ובכל זאת, איך זה קרה במדינה שבה יש מעט ערוצים ומבחר לא גדול של תכניות?
"יחסית לכמות האוכלוסייה, זה לא נכון שאין מבחר. באנגליה יש זכיין מסחרי אחד. בישראל יש 3 זכיינים מסחריים. באנגליה יש רק את iTV. ביחס פר-קפיטה, אני חושב שלישראל יש יותר טלוויזיה מבכל מקום אחר בעולם. ישראל גם הייתה אחת הראשונות, אחרי אמריקה, שהגיעו לחדירה כל כך גבוה של כבלים. חדירה של כמעט 90% בשנות ה-90, כך שישראל מיד הובילה בתחומים של מדיה וטלוויזיה. אולי לא כמו אנגליה או ארה"ב, אבל ישראל היא בהחלט השחקן המוביל וערוץ 2 ו'קשת' תמיד נחשבו לשחקן מוביל בעולם".
שופטי 'הכוכב הבא' (צילום: רונן אקרמן)
-מה הפורמט שאתה הכי מתגאה בו?
"חטופים שהפך ל-Homeland ונמכר לרוסיה ולעוד מדינות. גם נראה אותך(Deal with it), שהופק ב-14 מדינות ויש עכשיו את 'הכוכב הבא' שאנחנו מאוד מתגאים בו. יש גם את הכספת ששודרה בכל העולם".
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
תערוכת מיפ בחרה בישראל להיות מדינת הנושא של התערוכה באירוע הבא שיתקיים בחודש אפריל 2014. מעל 1,700 חברות הפקה ו-4,400 זכיינים פוקדים את הפסטיבל מדי שנה ומשמעות הדבר היא עוד עסקאות מצוינות לחברות ההפקה הישראליות. קשה לפספס את הבאזז שקיים סביב פורמטים ישראלים שנמכרים ברחבי הגלובוס בשנים האחרונות. "נראה לנו הגיוני שישראל תהיה במרכז", אומר שטרוזמן, "גם במיפ הזה וגם בקודם הזרקור היה על 'קשת'. במיפ הקודם ארגנו את הסשן המרכזי בכנס - הבאנו את אנשי 'חטופים' לדבר על 'חטופים' מול Homeland וזה היה ללא ספק הסשן או הסדנה הכי מדוברת בכנס. כולם דיברו עליו וכולם הגיעו אליו. במיפ האחרון 'הכוכב הבא' היה שיחת היום, יחד עם השידור החי מישראל. אם הזרקור לא עלינו, נדאג תמיד שהוא יהיה עלינו. אנחנו אנשי טלוויזיה, אנחנו יודעים איך לעניין את הקהל".
-חזיתם ש'הכוכב הבא' תהיה כזאת הצלחה?
"חזינו, כן. אבי ניר חזה. אבי אמר לי לכל אורך הדרך - 'אלון, יש פה משהו מאד מאד גדול. זאת תהיה הצלחה מאוד גדולה בעולם'. אין ספק שזה כרגע הפורמט הלוהט ביותר בעולם. ברגע שהשקנו אותו במארס זה כבר נחטף על ידי צרפת, גרמניה ורוסיה, ועוד כמה טריטוריות שאני עוד לא יכול לדבר עליהן כרגע. יש עוד כמה עסקאות גדולות שאני עוד לא יכול להכריז עליהן, אבל דברים גדולים קורים".
-מה הדבר הבא באמת? מה השלב הבא באבולוציה שלכם?
"להמשיך לייצר תכניות טובות ומעניינות. אחת המגמות היא השימוש במסכים משניים ומוערבות של הקהל בשימוש בטכנולוגיה במהלך צפייה בטלוויזיה. אנחנו יודעים שהקהל, ובעיקר הקהל הצעיר, משלב שימוש בסלולר כשהוא צופה בטלוויזיה. 'הכוכב הבא' הביא בדיוק את זה. זאת מגמה שנראה יותר ויותר בעולם. מבחינתנו יש הרבה דברים על הקנה. כרגע אנחנו מתמקדים ב'הכוכב הבא', שהוא הפורמט הגדול שלנו. הוא הוכרז בפסטיבל מיפ כדבר החם ביותר ואין לי ספק שנראה מ'קשת' עוד הרבה פורמטים יצירתיים ומוצלחים השנה".
-ובכל זאת, במדינת החדשנות אנחנו ממשיכים לרכוש פורמטים זרים כמו 'X פקטור' ו-The voice
"מי זה אנחנו? 'קשת' לא רצה על The voice ולא על 'X פקטור'. זה שזכיינים אחרים בוחרים לקחת פורמטים מצליחים זה לגיטימי, עושים את זה בכל העולם. אבל 'קשת' בחרה באופן אסטרטגי להתמקד בפורמטים מקוריים. חלק מההתחברות של ישראל לעולם הוא גם מותגים גדולים, הקהל אוהב מותגים, אז למה שהם לא יהיו בארץ? ההפקות האלו מבוצעות ברמה מאוד גבוהה, גם אצלנו וגם במדינות אחרות".
בשבוע הבא יתקיים כנס INTV של 'קשת' לחדשנות בטלוויזיה. הכנס יתקיים בירושלים ואליו צפויים להגיע כ-100 מבכירי תעשיית הטלוויזיה בעולם - יו"ר חטיבת הבידור של NBC בוב גרינוולט, שזכה בעצמו ב-12 פרסי אמי על סדרות שהפיק לאורך השנים כגון 'עמוק באדמה'; רוי סיקוף, ממקימי ההאפינגטון פוסט והעורך; אלכס קרוגלוב - מנהל רכש התוכן ב-hulu; B>ג'סטין גורמן - מנהל חטיבת הבידור של Channel 4 הבריטי; ו-וירג'יניה מאוסלר - מנכ"לית ומייסדת THE WIT, סוכנות מובילה המתמחה במחקר וניתוח טרנדים ורעיונות חדשים ויצירתיים בטלוויזיה בכל העולם.
רוי סיקוף, ממקימי ההאפינגטון פוסט והעורך (יח"צ)
התנופה התדמיתית והכלכלית שכנס כזה יכול להעניק לתעשיית הטלוויזיה הישראלית היא ברורה. "הכנס הזה היא עשייה ציונית, בלי ציניות, של 'קשת'", אומר שטרוזמן, "זה רצון שלנו להביא את בכירי התעשייה העולמית לירושלים ולמדינת ישראל. אנחנו חושבים שזו דרך נהדרת לייצר מפגש בין היוצרים הישראליים לבין התעשייה בעולם. זו פלטפורמה מעולה שתאפשר ליוצרים ישראלים להתחבר למפיקים וחברות טלוויזיה בעולם. כולם מוזמנים לבוא, גם המתחרים שלנו, ולפגוש את בכירי התעשייה העולמית".
-ואם כבר חו"ל, השוק הסיני רותח, נסגרו לא מעט עסקאות לאחרונה שם. שמים יותר דגש על השוק הזה?
"יש יותר מיליארד סינים, איך זה לא ירתח? אפשר להחמיץ כל כך הרבה אנשים? עשינו כבר מכירה של פורמטים, אפילו ארץ נהדרת לסין. באופן טבעי הם מאד רעבים לפורמטים מערביים, כך שאנחנו רואים את הסינים כקניינים כמו כל הקניינים".
-מה הסוד של פורמט מנצח?
"מקוריות ומעורבות רגשית של הקהל".
-בגלל העידן הטכנולוגי נעדר התקשורת האישית והרגשות?
"אנשים צריכים מעורבות רגשית תמיד. בעידן הטכנולוגי לאנשים יותר קשה להגיע לזה. מצד שני, יש לך יותר כלים כדי להגדיל את המוערבות - הטוויטר, הפייסבוק, האינסטגרם. הטלוויזיה לא גורמת לך לחשוב פחות מסרט קולנוע".
-אני הייתי בטוחה שכשצופים בטלוויזיה המוח נמצא במנוחה על טייס אוטומטי
"והרגש? איפה הוא נמצא?".
- 9.פרוספר 18/01/2014 20:53הגב לתגובה זוערב טוב הייתי באיזה ערב קריוקי שמעתי אישה שרה עם קול אלוקי ומעוניין לרשום אותה לכוכב הבא ואין לי מושג היכן אשמח אם תדריכו אותי
- 8.פחחח 05/11/2013 10:26הגב לתגובה זומאסטר שף, האח הגדול, אמא מחליפה, כוכב נולד (שבוא נודה באמת זה העתקה מאיידול) ועוד ...
- 7.סטיב? 05/11/2013 08:57הגב לתגובה זוסליחה, למה מה היה כוכב נולד עד עכשיו אם לא העתקה בוטה מאמריקן איידול תוך התאמות קטנות כדי למנוע תביעה?
- 6.ממפוטרי קשת 03/11/2013 17:50הגב לתגובה זוהמגיבים לפניי פחות או יותר אומרים את מה שאני חושב
- 5.אינסיידר 03/11/2013 10:48הגב לתגובה זוההתלהבות המוגזמת של קשת מהפורמט היא קצת מביכה ומעידה גם על מנטליות ההצלחה נטולת הרסן בה החברים ובראשם אבי,מנחילים. פרופורציות, הכוכב הבא , הוא בסך הכל גימיק שפותח בגלל אילוצים תוך מספר שבועות וייתכן שנקודתית הוא יעלה במספר מצומצם של מדינות אך לאורך זמן איןלו זכות קיום.מבנה התוכן שלו שטוח מאוד ולכן אופן ההצבעה אינו מספחק כדי לייצר נפח מספק.
- 4.מייקי 02/11/2013 10:10הגב לתגובה זוהעם. תת רמה של תוכניות. זבל של איכות. הגיע הזמן לערוץ שידור ל-70 האחוזים שלא רואים את הגועל שערוץ 2 וערוץ 10 עושים. נכפתה עלינו טלוויזיה שהיא תת רמה, כולה ריאליטי, םשוט מזעזע כמה רע זה נראה. אבל המזל הוא שיש אינטרנט, ויש ספרים, ויש כל כך הרבה אפשרויות לביטוי איכותי גם אם מנהלי הזכייניות בטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת.
- 3.אין הפקות אמיתית ביזרעל-הכל פורמטים של שטויות (ל"ת)עולה חדשה ביזרעל 02/11/2013 09:40הגב לתגובה זו
- 2.שום תרומה אמיתית לעולם התוכן-פורמט מטופש!!!! (ל"ת)דנה 02/11/2013 08:40הגב לתגובה זו
- 1.הצלחה ישראלית - כל הכבוד (ל"ת)סיגל 01/11/2013 10:05הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
