הבחירה הצפויה (והראויה): אבי כץ מקופיקס נבחר לאיש השיווק באוקטובר

ההמונים שהצביעו ברגליים, החיבוק הגדול מהתקשורת והמהפכה הצרכנית שגררה את כל שוק הקפה להורדות מחירים. אבי כץ לוקח את התואר ביושר
משה בנימין | (2)
נושאים בכתבה אבי כץ קופיקס

אוקטובר 2013 היה החודש של קופיקס - מותג הקפה שנפתח בסערה והצליח לחולל מהפכה צרכנית בשוק הקפה. החשיפה הגבוהה לא פסחה על חברי איגוד השיווק שבחרו באבי כץ, אחד ממייסדי הרשת לאיש השיווק של החודש.

ב-30 בספטמבר 2013 הושק הסניף הראשון של רשת בתי הקפה קופיקס על ידי היזם והבעלים אבי כץ, ממקימי רשתות "הכל בדולר", "ששת" "כפר השעשועים" ו"ד"ר בייבי", והמייסד ומהבעלים של קרן הגשמה. הקונספט שעמד מאחורי הרשת היה פשוט: בתי הקפה מרוויחים אחוזים רבים על חשבון הצרכן. הצרכן יכול לקבל את אותם המוצרים, במחיר יותר משתלם. הקונספט הוביל לביצוע מבריק - כל התפריט של קופיקס - תפריט בית קפה סטנדרטי - נמכר בחמישה שקלים בלבד.

השקת קופיקס התבססה על יחסי ציבור בלבד, ללא פרסום. ההמונים הצביעו ברגליים, תורי ענק השתרכו אל מחוץ לבית הקפה, התקשורת סיקרה את פתיחת הרשת ללא הפסקה, וברשתות בית הקפה החלו להבין כי מדובר בשחקן חדש שאי אפשר להתעלם ממנו. כיום, כחודש לאחר פתיחת הסניף הראשון, נפתח סניף נוסף, אותו פוקדים מאות אנשים מדי יום. בממוצע נמכרים כ-4000 פריטים מדי יום - נתונים הנמצאים במגמת עליה מתמדת. לרשת נפתחו במקביל אתר ודף פייסבוק שמונה כעת, כחודש לאחר הפתיחה, כעשרת אלפים חברים. הרשת צפויה לפתוח 50 סניפים בשנה הראשונה - כולם בבעלות מלאה ובמימון עצמי.

היו שהשוו את מהפיכת קופיקס למהפכה בשוק הסלולר. בעקבות הסערה הציבורית עלו גם חשדות המצביעים על קרטל ועל תיאום מחירים בין רשתות בתי הקפה, שאף גררו הודעה מצד הרשות להגבלים עסקיים.

ועדת השיווק מסבירה את הבחירה: "המהפך שיצר אבי כץ גרם לשינוי בשוק רשתות בתי הקפה, ועורר גל תגובות ואהדה ציבורית ותקשורתית שלא ניתן היה להתעלם ממנו. באמצעות שיווק חכם שקול, ובנוי היטב, התאפשר המהלך העסקי החיוני הזה שנקרא "קופיקס" אשר ביכולת תוצאותיו להיטיב עם הצרכן הישראלי- שהוא, בעצם, כל אחד מאיתנו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מר קטינג 29/10/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    ממש מפתיע,לא מתאים לאיגוד השיווק לבחור במישהו שבאמת מגיע לו. כבר התרגלנו לכל מיני בחירות תמוהות שעיקרן יחצ"ני ובינם לבין שיווק ,שלא לדבר על חדשנות בשיווק אין קשר אפילו מקרי .פורצי דרך ומחדשים בתחום לא זכו להכרה מהאיגוד (לא שזה שווה משהו,זה בעיקר מעיד על האיגוד), יפה שכץ קיבל את התואר הזה הוא בהחלט ראוי לו
  • כמה שזה נכון (ל"ת)
    29/10/2013 14:16
    הגב לתגובה זו