הבחירה הצפויה (והראויה): אבי כץ מקופיקס נבחר לאיש השיווק באוקטובר
אוקטובר 2013 היה החודש של קופיקס - מותג הקפה שנפתח בסערה והצליח לחולל מהפכה צרכנית בשוק הקפה. החשיפה הגבוהה לא פסחה על חברי איגוד השיווק שבחרו באבי כץ, אחד ממייסדי הרשת לאיש השיווק של החודש.
ב-30 בספטמבר 2013 הושק הסניף הראשון של רשת בתי הקפה קופיקס על ידי היזם והבעלים אבי כץ, ממקימי רשתות "הכל בדולר", "ששת" "כפר השעשועים" ו"ד"ר בייבי", והמייסד ומהבעלים של קרן הגשמה. הקונספט שעמד מאחורי הרשת היה פשוט: בתי הקפה מרוויחים אחוזים רבים על חשבון הצרכן. הצרכן יכול לקבל את אותם המוצרים, במחיר יותר משתלם. הקונספט הוביל לביצוע מבריק - כל התפריט של קופיקס - תפריט בית קפה סטנדרטי - נמכר בחמישה שקלים בלבד.
השקת קופיקס התבססה על יחסי ציבור בלבד, ללא פרסום. ההמונים הצביעו ברגליים, תורי ענק השתרכו אל מחוץ לבית הקפה, התקשורת סיקרה את פתיחת הרשת ללא הפסקה, וברשתות בית הקפה החלו להבין כי מדובר בשחקן חדש שאי אפשר להתעלם ממנו. כיום, כחודש לאחר פתיחת הסניף הראשון, נפתח סניף נוסף, אותו פוקדים מאות אנשים מדי יום. בממוצע נמכרים כ-4000 פריטים מדי יום - נתונים הנמצאים במגמת עליה מתמדת. לרשת נפתחו במקביל אתר ודף פייסבוק שמונה כעת, כחודש לאחר הפתיחה, כעשרת אלפים חברים. הרשת צפויה לפתוח 50 סניפים בשנה הראשונה - כולם בבעלות מלאה ובמימון עצמי.
היו שהשוו את מהפיכת קופיקס למהפכה בשוק הסלולר. בעקבות הסערה הציבורית עלו גם חשדות המצביעים על קרטל ועל תיאום מחירים בין רשתות בתי הקפה, שאף גררו הודעה מצד הרשות להגבלים עסקיים.
- מציעים לכם תשואה גבוהה - תברחו; המקרה של קרן הגשמה ואיך מזהים נוכלים?
- האם כדאי להשקיע בקרן הגשמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדת השיווק מסבירה את הבחירה: "המהפך שיצר אבי כץ גרם לשינוי בשוק רשתות בתי הקפה, ועורר גל תגובות ואהדה ציבורית ותקשורתית שלא ניתן היה להתעלם ממנו. באמצעות שיווק חכם שקול, ובנוי היטב, התאפשר המהלך העסקי החיוני הזה שנקרא "קופיקס" אשר ביכולת תוצאותיו להיטיב עם הצרכן הישראלי- שהוא, בעצם, כל אחד מאיתנו".
- 1.מר קטינג 29/10/2013 14:01הגב לתגובה זוממש מפתיע,לא מתאים לאיגוד השיווק לבחור במישהו שבאמת מגיע לו. כבר התרגלנו לכל מיני בחירות תמוהות שעיקרן יחצ"ני ובינם לבין שיווק ,שלא לדבר על חדשנות בשיווק אין קשר אפילו מקרי .פורצי דרך ומחדשים בתחום לא זכו להכרה מהאיגוד (לא שזה שווה משהו,זה בעיקר מעיד על האיגוד), יפה שכץ קיבל את התואר הזה הוא בהחלט ראוי לו
- כמה שזה נכון (ל"ת)29/10/2013 14:16הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.