הבחירה הצפויה (והראויה): אבי כץ מקופיקס נבחר לאיש השיווק באוקטובר
אוקטובר 2013 היה החודש של קופיקס - מותג הקפה שנפתח בסערה והצליח לחולל מהפכה צרכנית בשוק הקפה. החשיפה הגבוהה לא פסחה על חברי איגוד השיווק שבחרו באבי כץ, אחד ממייסדי הרשת לאיש השיווק של החודש.
ב-30 בספטמבר 2013 הושק הסניף הראשון של רשת בתי הקפה קופיקס על ידי היזם והבעלים אבי כץ, ממקימי רשתות "הכל בדולר", "ששת" "כפר השעשועים" ו"ד"ר בייבי", והמייסד ומהבעלים של קרן הגשמה. הקונספט שעמד מאחורי הרשת היה פשוט: בתי הקפה מרוויחים אחוזים רבים על חשבון הצרכן. הצרכן יכול לקבל את אותם המוצרים, במחיר יותר משתלם. הקונספט הוביל לביצוע מבריק - כל התפריט של קופיקס - תפריט בית קפה סטנדרטי - נמכר בחמישה שקלים בלבד.
השקת קופיקס התבססה על יחסי ציבור בלבד, ללא פרסום. ההמונים הצביעו ברגליים, תורי ענק השתרכו אל מחוץ לבית הקפה, התקשורת סיקרה את פתיחת הרשת ללא הפסקה, וברשתות בית הקפה החלו להבין כי מדובר בשחקן חדש שאי אפשר להתעלם ממנו. כיום, כחודש לאחר פתיחת הסניף הראשון, נפתח סניף נוסף, אותו פוקדים מאות אנשים מדי יום. בממוצע נמכרים כ-4000 פריטים מדי יום - נתונים הנמצאים במגמת עליה מתמדת. לרשת נפתחו במקביל אתר ודף פייסבוק שמונה כעת, כחודש לאחר הפתיחה, כעשרת אלפים חברים. הרשת צפויה לפתוח 50 סניפים בשנה הראשונה - כולם בבעלות מלאה ובמימון עצמי.
היו שהשוו את מהפיכת קופיקס למהפכה בשוק הסלולר. בעקבות הסערה הציבורית עלו גם חשדות המצביעים על קרטל ועל תיאום מחירים בין רשתות בתי הקפה, שאף גררו הודעה מצד הרשות להגבלים עסקיים.
- מציעים לכם תשואה גבוהה - תברחו; המקרה של קרן הגשמה ואיך מזהים נוכלים?
- האם כדאי להשקיע בקרן הגשמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדת השיווק מסבירה את הבחירה: "המהפך שיצר אבי כץ גרם לשינוי בשוק רשתות בתי הקפה, ועורר גל תגובות ואהדה ציבורית ותקשורתית שלא ניתן היה להתעלם ממנו. באמצעות שיווק חכם שקול, ובנוי היטב, התאפשר המהלך העסקי החיוני הזה שנקרא "קופיקס" אשר ביכולת תוצאותיו להיטיב עם הצרכן הישראלי- שהוא, בעצם, כל אחד מאיתנו".
- 1.מר קטינג 29/10/2013 14:01הגב לתגובה זוממש מפתיע,לא מתאים לאיגוד השיווק לבחור במישהו שבאמת מגיע לו. כבר התרגלנו לכל מיני בחירות תמוהות שעיקרן יחצ"ני ובינם לבין שיווק ,שלא לדבר על חדשנות בשיווק אין קשר אפילו מקרי .פורצי דרך ומחדשים בתחום לא זכו להכרה מהאיגוד (לא שזה שווה משהו,זה בעיקר מעיד על האיגוד), יפה שכץ קיבל את התואר הזה הוא בהחלט ראוי לו
- כמה שזה נכון (ל"ת)29/10/2013 14:16הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
