אמיר גיא אורי עיני
צילום: ירון יצחקוב

'אלקטרה' מוציאה את אדלר ממערך הפרסום: תעבוד עם JWT ישראל ו-GPS

עם השלמת המהלך יטפל JWT ישראל ב'אלקטרה', 'אלקטרה בר', 'פיליפס' (מסכים) 'מילה', 'ליבהר' ו'סאוטר' ו-GPS יטפל ב'ווירפול' ו'סוני מובייל'
משה בנימין | (5)

במסגרת שינויים במערך הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה", הודיע היום (יום א') יקי ודמני, מנכ"ל החברה על רה-ארגון במערך הפרסום של החברה. במסגרת ההיערכות מחדש וצמצום מערך הפרסום ל-2 משרדים תיפרד החברה ממשרד הפרסום אדלר- חומסקי, וזאת לאחר 3 שנים בהן ליווה המשרד את החברה. תקציב פעילות המזגנים שטופלו באדלר חומסקי יועבר לידי JWT ותקציב "סוני מובייל" למשרד GPS.

עם השלמת המהלך יהיו משרדי הפרסום JWT ו-GPS משרדי הפרסום של אלקטרה מוצרי צריכה, כאשר JWT ישראל מטפל בתקציבי המותגים; אלקטרה, אלקטרה בר, פיליפס (מסכים) מילה, ליבהר וסאוטר ומשרד GPS בתקציבי המותגים ווירפול ו-סוני מובייל.

במקביל להחלטה על השינויים במערך הפרסום מודיעה אלקטרה על צעד נוסף שיעביר לידיה את המושכות בכל הקשור לתחום המדיה בקבוצת אמ"צ. באלקטרה הוחלט כי בתחילת 2013 תעבור כל הפעילות הקמעונאית של אמ"צ (שקם אלקטריק, מחסני חשמל, אייס ואוטודיפו) לעבודה עצמאית בכל הקשור לפרסום השוטף, כמו גם לרכישת המדיה. זו תעשה ישירות מול גופי המדיה השונים באמצעות "אלקטרה מדיה" - גוף רכש מדיה פנימי שפועל מזה כשנתיים במסגרת אלקטרה ואחראי לרכש בתחומי הפרינט והרדיו.

במקביל, משרד הפרסום JWT נבחר כ"משרד פרסום מלווה" של רשתות אייס, אוטו דיפו ו"שקם אלקטריק" ויתמוך בהן בליווי שיווקי, אסטרטגי וקריאטיבי. על פי החברה, סה"כ תקציב הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה" עמד בחציון הראשון של 2012 על היקף של כ-35 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    צח 29/10/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    אדלר עברו למגדלי אלקטרה. לא שילמו שכ״ד?
  • 4.
    מירן 29/10/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    שזה לא עבר לדור ההמשך... כי הם הורסים את מה שבנה
  • 3.
    יוחאי 28/10/2012 17:30
    הגב לתגובה זו
    פשוט מדהים איך המשרד האפסימהזה, שאין לו שום עניין לעשות עבודה ללקוחותיו, מקבל תקציבי תכאלו. במחשבה שניה, מגיע לכל הלקוחות האלה אם הם בחרו בדמבו.
  • 2.
    אחד שיודע לספור 28/10/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    35 מיליון זוזים במקרה הטוב
  • 1.
    מישהו שם ב JWT עשה הרבה נעימים למישהו באלקטרה (ל"ת)
    נשמה טהורה 28/10/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.