'אלקטרה' מוציאה את אדלר ממערך הפרסום: תעבוד עם JWT ישראל ו-GPS
במסגרת שינויים במערך הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה", הודיע היום (יום א') יקי ודמני, מנכ"ל החברה על רה-ארגון במערך הפרסום של החברה. במסגרת ההיערכות מחדש וצמצום מערך הפרסום ל-2 משרדים תיפרד החברה ממשרד הפרסום אדלר- חומסקי, וזאת לאחר 3 שנים בהן ליווה המשרד את החברה. תקציב פעילות המזגנים שטופלו באדלר חומסקי יועבר לידי JWT ותקציב "סוני מובייל" למשרד GPS.
עם השלמת המהלך יהיו משרדי הפרסום JWT ו-GPS משרדי הפרסום של אלקטרה מוצרי צריכה, כאשר JWT ישראל מטפל בתקציבי המותגים; אלקטרה, אלקטרה בר, פיליפס (מסכים) מילה, ליבהר וסאוטר ומשרד GPS בתקציבי המותגים ווירפול ו-סוני מובייל.
במקביל להחלטה על השינויים במערך הפרסום מודיעה אלקטרה על צעד נוסף שיעביר לידיה את המושכות בכל הקשור לתחום המדיה בקבוצת אמ"צ. באלקטרה הוחלט כי בתחילת 2013 תעבור כל הפעילות הקמעונאית של אמ"צ (שקם אלקטריק, מחסני חשמל, אייס ואוטודיפו) לעבודה עצמאית בכל הקשור לפרסום השוטף, כמו גם לרכישת המדיה. זו תעשה ישירות מול גופי המדיה השונים באמצעות "אלקטרה מדיה" - גוף רכש מדיה פנימי שפועל מזה כשנתיים במסגרת אלקטרה ואחראי לרכש בתחומי הפרינט והרדיו.
במקביל, משרד הפרסום JWT נבחר כ"משרד פרסום מלווה" של רשתות אייס, אוטו דיפו ו"שקם אלקטריק" ויתמוך בהן בליווי שיווקי, אסטרטגי וקריאטיבי. על פי החברה, סה"כ תקציב הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה" עמד בחציון הראשון של 2012 על היקף של כ-35 מיליון שקלים.
- 5.צח 29/10/2012 22:16הגב לתגובה זואדלר עברו למגדלי אלקטרה. לא שילמו שכ״ד?
- 4.מירן 29/10/2012 16:23הגב לתגובה זושזה לא עבר לדור ההמשך... כי הם הורסים את מה שבנה
- 3.יוחאי 28/10/2012 17:30הגב לתגובה זופשוט מדהים איך המשרד האפסימהזה, שאין לו שום עניין לעשות עבודה ללקוחותיו, מקבל תקציבי תכאלו. במחשבה שניה, מגיע לכל הלקוחות האלה אם הם בחרו בדמבו.
- 2.אחד שיודע לספור 28/10/2012 15:51הגב לתגובה זו35 מיליון זוזים במקרה הטוב
- 1.מישהו שם ב JWT עשה הרבה נעימים למישהו באלקטרה (ל"ת)נשמה טהורה 28/10/2012 14:31הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
