אמיר גיא אורי עיני
צילום: ירון יצחקוב

'אלקטרה' מוציאה את אדלר ממערך הפרסום: תעבוד עם JWT ישראל ו-GPS

עם השלמת המהלך יטפל JWT ישראל ב'אלקטרה', 'אלקטרה בר', 'פיליפס' (מסכים) 'מילה', 'ליבהר' ו'סאוטר' ו-GPS יטפל ב'ווירפול' ו'סוני מובייל'
משה בנימין | (5)

במסגרת שינויים במערך הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה", הודיע היום (יום א') יקי ודמני, מנכ"ל החברה על רה-ארגון במערך הפרסום של החברה. במסגרת ההיערכות מחדש וצמצום מערך הפרסום ל-2 משרדים תיפרד החברה ממשרד הפרסום אדלר- חומסקי, וזאת לאחר 3 שנים בהן ליווה המשרד את החברה. תקציב פעילות המזגנים שטופלו באדלר חומסקי יועבר לידי JWT ותקציב "סוני מובייל" למשרד GPS.

עם השלמת המהלך יהיו משרדי הפרסום JWT ו-GPS משרדי הפרסום של אלקטרה מוצרי צריכה, כאשר JWT ישראל מטפל בתקציבי המותגים; אלקטרה, אלקטרה בר, פיליפס (מסכים) מילה, ליבהר וסאוטר ומשרד GPS בתקציבי המותגים ווירפול ו-סוני מובייל.

במקביל להחלטה על השינויים במערך הפרסום מודיעה אלקטרה על צעד נוסף שיעביר לידיה את המושכות בכל הקשור לתחום המדיה בקבוצת אמ"צ. באלקטרה הוחלט כי בתחילת 2013 תעבור כל הפעילות הקמעונאית של אמ"צ (שקם אלקטריק, מחסני חשמל, אייס ואוטודיפו) לעבודה עצמאית בכל הקשור לפרסום השוטף, כמו גם לרכישת המדיה. זו תעשה ישירות מול גופי המדיה השונים באמצעות "אלקטרה מדיה" - גוף רכש מדיה פנימי שפועל מזה כשנתיים במסגרת אלקטרה ואחראי לרכש בתחומי הפרינט והרדיו.

במקביל, משרד הפרסום JWT נבחר כ"משרד פרסום מלווה" של רשתות אייס, אוטו דיפו ו"שקם אלקטריק" ויתמוך בהן בליווי שיווקי, אסטרטגי וקריאטיבי. על פי החברה, סה"כ תקציב הפרסום של "אלקטרה מוצרי צריכה" עמד בחציון הראשון של 2012 על היקף של כ-35 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    צח 29/10/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    אדלר עברו למגדלי אלקטרה. לא שילמו שכ״ד?
  • 4.
    מירן 29/10/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    שזה לא עבר לדור ההמשך... כי הם הורסים את מה שבנה
  • 3.
    יוחאי 28/10/2012 17:30
    הגב לתגובה זו
    פשוט מדהים איך המשרד האפסימהזה, שאין לו שום עניין לעשות עבודה ללקוחותיו, מקבל תקציבי תכאלו. במחשבה שניה, מגיע לכל הלקוחות האלה אם הם בחרו בדמבו.
  • 2.
    אחד שיודע לספור 28/10/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    35 מיליון זוזים במקרה הטוב
  • 1.
    מישהו שם ב JWT עשה הרבה נעימים למישהו באלקטרה (ל"ת)
    נשמה טהורה 28/10/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.