אינטל. מכרז על תקציב היח"צ
צילום: יח"צ

אינטל תדווח היום אחרי המסחר - זה מה שצופים בשוק

ענקית השבבים לא נתנה תחזית מדויקת, אבל בקונצנזוס צופים שההכנסות ברבעון הנוכחי יגיעו לכ-18 מיליארד דולר, כשהרווח למניה יעמוד על 1.15 דולר
ארז ליבנה | (1)
נושאים בכתבה אינטל וול סטריט

בשבוע שעבר, פט גלסינגר, המנכ"ל החדש של INTEL CORPORATION  (INTC) העולמית שנכנס בפברואר לתפקידו – ובכך הפך למנכ"ל ה-8 בסך הכול של החברה העולמית – אמר כי להערכתו, הדי מנומקת יש לציין, המחסור העולמי בשבבים יימשך אחרי 2022. "לאינטל יש יכולת לעזור לסיטואציה, אבל להערכתי ייקח לפחות שנתיים עד שנוכל לבנות את היכולות כדי להתמודד עם החוסר", כך צוטט.

גלסינגר גם עדכן כי שוחח עם יצרני רכבים כדי להתמודד עם הבעיה שמעיבה על הסקטור כולו ושכבר גרמה להפסקת עבודה של מפעלים שלמים וגם פסי ייצור התלויים במוליכים למחצה.

המנכ"ל קיבל גם בשורה טובה השבוע. בית המשפט בטקסס קבע כי החברה לא עברה על זכויות קניין רוחני של חברת אן.אקס.פי. (NXPI) ונחסכו לה מיליארדי דולרים של פיצויים. זאת לאחר שרק בחודש שעבר, בדיוק באותו בית משפט, אינטל הורשעה בכך שעברה על חוק הקניין הרוחני של חברת VSLI ונאלצה להיפרד מקרוב ל-2.2 מיליארד דולר.

 

לפני כמה שבועות גלסינגר הניח את האסטרטגיה שלו להגדיל את חטיבת הייצור בתוכנית שמוערכת ב-20 מיליארד דולר. עם חשיפת התוכנית, הוא חזה כי הרווח השנתי למניה יעמוד על 4 דולר, אך בשל מכירת חטיבת הפלאש אשתקד, ה-EPS יעמוד על 4.55 דולר למניה, כשההכנסות השנתיות יסתכמו ב-72 מיליארד דולר.

 

לגבי הרבעון האחרון החברה לא נתנה תחזית מדויקת, אבל אמרה כי צופה שה-EPS יעמוד על 1.1 דולר למניה ושהכנסות יעמדו על 17.5 מיליארד דולר. תחזית הקונצנזוס בוול סטריט צופה שהחברה תכניס 1.15 דולר למניה וההכנסות יעמדו על 17.74 מיליארד. אינטל טוענת כעת שהיא צפויה להכות את התחזיות שהיא עצמה נתנה.

 

אנליסטים בשוק צופים שסגמנט המחשוב של אינטל יכניס לה 10 מיליארד דולר, בעוד חטיבת מרכזי הדאטה צפויה להכניס 5.8 מיליארד דולר. 43% מהאנליסטים שמסקרים את החברה מעניקים למניה המלצת קנייה, 34% נותנים לה המלצת "החזק" ו-23% מצמידים לה מנגד המלצת "מכירה". מחיר היעד הממוצע של המניה עומד על 68.7 דולר, שמהווים אפסייד של 8.6% על מחיר השוק.

 

ברבעון הקודם בשורה התחתונה רשמה ענקית השבבים רווח של 1.52 דולר, לעומת תחזית של 1.10 דולר. הכנסות החברה הסתכמו ב-20 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 17.49 מיליארד דולר. אינטל ייחסה את הרווחים וההכנסות הגבוהים מהתחזית לעלייה במכירות מחשבים ניידים ונייחים עקב המעבר לעבודה מרחוק בגלל הגבלות הקורונה. מכירות של מחשבים בהם מותקנים שבבים של אינטל היו גבוהות ב-33% מבתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חם או יפת 22/04/2021 21:30
    הגב לתגובה זו
    ל AMD אחלה מעבדים אבל לך תשיג מעבד. לשוק הצרכני פשוט כמעט ואין מעבדים. לכן אינטל תמשיך לשלוט בשוק הזה. אני רחושב שזה קורה גם בסגמנטים אחרים. אז עד תהיה תחרות אמיתית זה יקח קצת זמן. בנתיים המתחרים מפתחים יכולות מרשימות גם אפל גם AMD גם אנבידיה. אם אינטל לא תשלוף שפן מהכובע הם יאבדו עשרות אחוזים נתח שוק בכל הסגמנטים ב3-4 השנים הקרובות. במיוחד עם מעבר לשבבים מבוססי ARM שיתנו פייט למתאבדים של אינטל אבל יצרכו רבע מהחשמל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אסיה בורסות (גרוק)אסיה בורסות (גרוק)

השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות

השווקים באסיה פתחו את השבוע בעליות, בהובלת דרום קוריאה ויפן, על רקע התאוששות במניות הטכנולוגיה ונתוני אינפלציה מעודדים מסין; במקביל, החוזים בוול סטריט מטפסים לאחר דיווח על פריצת דרך במגעים בסנאט לסיום ההשבתה הממשלתית, ובשוק הקריפטו נרשמות עליות כשהביטקוין חוזר מעל 105 אלף דולר

תמיר חכמוף |

המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה חיובית, עם התאוששות רחבה במניות הטכנולוגיה לאחר שבוע תנודתי במיוחד שבו נרשמו ירידות חדות סביב חששות מהערכת יתר במניות הבינה המלאכותית. המשקיעים מגיבים גם לנתוני האינפלציה שפורסמו בסין בסוף השבוע, שהפתיעו כלפי מעלה והעידו על התחלה של יציבות מחודשת בביקושים המקומיים, אם כי ההאטה בענפי הייצור והנדל״ן ממשיכה להעיב. ברקע, בשווקים גוברת האופטימיות לסיום השבתת הממשל האמריקאי, לאחר דיווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין המפלגות בוושינגטון.

המסחר באסיה

בדרום קוריאה, מדד קוספי מזנק בכ-3.4% ומוביל את העליות באסיה, לאחר מימושים חדים בשבוע שעבר. מניות הבנקים וחברות הביטוח מושכות את השוק מעלה, לצד התאוששות חדה במניות הטכנולוגיה: סמסונג אלקטרוניקס עולה בכ-2.6% ו-SK הייניקס מזנקת ביותר מ-5%. גם החברות SK Inc ו-GS Holdings בולטות בעליות של כ-10% ו-11% בהתאמה, על רקע שיפור בתיאבון הסיכון של המשקיעים.

ביפן, מדד ניקיי 225 מוסיף 1.3% והמדד הרחב טופיקס עולה בכ-0.6%, בהובלת מניות השבבים ואחרי פרסום פרוטוקולי הבנק המרכזי (BOJ), שמהם עלה כי "התנאים להעלאת ריבית נוספת כמעט והבשילו". עם זאת, חברי הבנק הדגישו כי יש לבחון עד כמה האינפלציה הבסיסית אכן מבוססת כדי למנוע הידוק מוקדם מדי. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לשיא של החודש האחרון, כ-1.7%.

בסין, מדד שנחאי כמעט ללא שינוי ומדד CSI 300 יורד קלות ובהונג קונג, מדד האנג סנג מתחזק בכ-0.9%, בהובלת מניות טכנולוגיה מקומיות שהתאוששו לאחר הירידות האחרונות.

באוסטרליה, מדד ASX 200 עולה ב-0.7% בהובלת מניות הפיננסים, ובראשן בנק ANZ שמטפס כמעט 2% לאחר שהודיע על צעדי התייעלות נוספים.