צפו בטראמפ מכריז: "השתמשתי 'בגאונות' בחוקי המס לטובתי ולטובת עסקיי"

איתן יונסי | (7)

איש העסקים והמועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, אמר בתגובה לביקורת נגדו בגין כך שניצל פרצות בחוק על מנת לשלם סכום מיסים מינמלי אם בכלל במשך 18 שנה, כי הוא השתמש בצורה 'גאונית' בחוקי המס לטובתו ולטובת עסקיו.

טראמפ המשיך להתרברב כשהוא טוען שהוא מבין בחוקי מס יותר מכל אדם אחר על סמך ניסיונו, מה שנותן לו יכולת טובה יותר מכל אדם אחר לתקן את חוקי המס, דבר שהוא מתחייב לעשות. טראמפ הוסיף במהלך עצרת הבחירות שלו בקולרדו כי הייתה לו מחויבות שלא לשלם יותר מס מכפי שנדרש, כפי שכל אדם היה נוהג. או בצורה אחרת - לשלם את המס המינמלי במסגרת החוק. עוד אמר טראמפ כי הוא שונא את איך שהממשל האמריקני מבזבז את כספי המיסים שהציבור משלם.

דבריו של טראמפ במהלך העצרת: "כאיש עסקים ויזם נדל"ן, אני באופן חוקי השתמשתי בחוקי המס לטובתי ולטובת החברה שלי, המשקיעים שלי והעובדים שלי. בכנות, אני באופן 'מבריק' ניצלתי את החוקים האלה".

טראמפ עומד אל מול ביקורת לאחר שהניו יורק טיימס דיווח כי בשנת 1995 טראמפ דיווח על הפסד של כמעט מיליארד דולר, מה שיכול לשמש לטראמפ כמגן מס במשך 18 שנים. טראמפ, שהשתמש בחוש העסקי שלו לקידום קמפיין הבחירות שלו, אמר כי הוא ניצל את הידע שלו בתשלומי המס על מנת לשלם את המס המינמלי במסגרת החוק, ובכך דאג לטובתו האישית, לטובת עסקיו, ולטובת המשקיעים שלו. הוא גם הדגיש כי יכולתו לחזור מהפסד שכזה מדגיש את חוסנו האישי.

צפו בדבריו של טראמפ במהלך העצרת בקולרדו:

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    המשקיע החכם 04/10/2016 23:33
    הגב לתגובה זו
    אם להתעלם מכל האפקטים השליליים שבחירת טראמפ לנשיא תביא לעולם , לפחות נפילה חזקה של הבורסות היא רצויה כי המחירים כבר זמן רב כל כך גבוהים שקשה להרוויח . המשקיע החכם צריך לצאת עכשיו מהבורסה , למכור למכור למכור , ולחכות עם המזומנים עד שהשווקים יקרסו ביום היבחרו של טראמפ לנשיא ואז תבואנה ההזדמנויות הגדולות למחירי מניות ואגחים זולים . ואז לקנות לקנות לקנות , הבורסות יעלו מחדש ועמם רווחי המשקיע החכם , כפי שקורה תמיד אחרי נפילות חזקות , כך לפחות מורה הסטטיסטיקה של 150 השנה האחרונות , הללויה !
  • 6.
    ביבי לא מצביע על המס לדירה שלישית בתקוה שכחלון יפול (ל"ת)
    גם ביבי 04/10/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עדי 04/10/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    התקשורת עושה יותר מידי רעש בנושא, אבל באמת - אין פה יותר מידי גאונות או חוכמת על. כאשר נוצר הפסד ניתן לקזז אותו עם רווחים עתידיים ועד שסכום הרווח המצטבר לא יגבה על ההפסד - לא נדרש לשלם מס. זה נקרא מגן מס וכל משקיע מתחיל או בעל עסק מכיר בעקרון הזה. אז לא צריך להיות גאון הדור בשביל זה, מקסימום - צריך שיהיה לך רואה חשבון טוב
  • 4.
    רק לא הלרי 04/10/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    אחרת העולם יצלול למעמקים, מהר את טראמפ לפני שיהיה מאוחר מידי
  • 3.
    הנצ 04/10/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    טפש מה אתה משוויץ ? אתה קודם הפסדת כסף? החוכמה היא לא להפסיד !!! ועכשיו בסך הכל קבחת זיכוי על הפסדך בעבר !! אל תפסיד ואז לא תצטרך להשתמש בהפסדי העבר !! חכם תמיד מרוויח וגם משתמש במקלטי מס ובדחיית מס ולא בשימוש בהפסד מוכר אתה הבנת את זה שוויצר ?
  • 2.
    טראמפ אתה גמור, רק הילרי (ל"ת)
    המתחזה 04/10/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה שונה טבע ואינטל (ל"ת)
    האזרח 04/10/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: