המספרים מגלים: האם מכבי תל אביב מסוגלת להסתדר ללא ווייד בולדווין?
לקראת לילה גורלי: מכבי תל אביב עורכת את ההכנות האחרונות לקראת המשחק השלישי (1:1 בשני המשחקים הראשונים) בסדרת הפלייאוף נגד פנאתינייקוס. היא תארח הערב (20:00, היכל אלכסנדר ניקוליץ') את היוונים בבלגרד כשמאות אוהדים כבר הגיעו והמתינו לשחקנים.
סימן השאלה הגדול הוא איך תראה מכבי תל אביב ללא ווייד בולדווין והאם היא מסוגלת להסתדר בלעדיו ולהיות אחת מארבע הקבוצות שיקבלו את הכרטיס לפיינל פור שייערך בעוד פחות מחודש. חשוב לציין כי שיתופו מוטל בספק רב. אתמול כוכב הקבוצה נחת בבלגרד, עבר סדרת טיפולים ולא ברור האם יוכל לשחק בעקבות קרע קטן בשריר הירך האחורי. בשל כך הוא עבר MRI בשעות הבוקר ורק בשעתיים הקרובות יוחלט האם יוכל לשחק, כשבמועדון העריכו בזהירות לפני התוצאות שפסק רב אם יוכל לדרוך על הפרקט הערב.
בינתיים, נחשפו ההצבעות בבחירה למצטייני העונה ביורוליג ומעבר למספרים האדירים, שכבר ידועים לכל, לפי כמות ההצבעות לבולדווין אפשר להבין עד כמה הוא יהיה חסר הערב. אם אכן לא ישחק. כשמסתכלים על המספרים והנתונים מההצבעות, זה נראה כמעט בלתי אפשרי, אבל מכבי כמו מכבי - היא בהחלט מסוגלת לעשות את זה גם בלעדיו.
76% מהשחקנים שהשתתפו במשאל בחרו בכוכב מונאקו, מייק ג`יימס, כ-MVP. שאר השחקנין המובילים ברשימה היו בולדווין, פקונדו קמפאסו ודזנאן מוסא (ריאל מדריד), טוקו שנגליה (וירטוס בולוניה), נייג`ל הייז דייויס (פנרבחצ`ה). הבחירה לחמישיית העונה הייתה קשה: ג'יימס נבחר על ידי 92% מהנשאלים, כשלצידו נמצאים גם שחקן פנתנאייקוס מתיאס לסור (פנאתינייקוס) שקיבל 76% מהקולות, פקונדו קמפאסו שקיבל 60% ובולדווין, לו 48%. את החמישייה משלימים נייג`ל הייז דייויס (40%).
בחמישייה השנייה אין אף שחקן ממכבי תל אביב, אך יש נציג לאולימפיאקוס, היריבה השנואה של יריבת מכבי תל אביב הערב.
אגב, עודד קטש לא רשם מספרים גבוהים במיוחד בהצעה לגבי מאמן העונה. ארגין עתמאן, מאמן פנאתינייקוס, נבחר למקום הראשון עם 28%, כשמי שנמצא אחריו הוא אחת הדמויות המוערכות והאהובות על אוהדי מכבי תל אביב, שאראס (מאמן פנרבחצ`ה). הבחירה במאמן פנאתינייקוס מראה עד כמה ההישג של מכבי תל אביב, אם אכן תעבור את היוונים, יהיה עצום.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
