תאי עבד
צילום: פסוו טוויטר

תאי עבד בדרך לקבוצה הבוגרת של פ.ס.וו: עם מי יתחרה על דקות?

כישרון העל ישראלי צפוי להשתלב בהדרגה במדי הקבוצה הראשונה, כשעל העמדה שלו משחקים שלושה שחקנים. כל הפרטים
יובל כרמל |

בדרך לקפיצת מדרגה: תאי עבד בן ה-19, שחקן קבוצת המילואים של פ.ס.וו איינדהובן, נמצא בתוכניות של מאמן הקבוצה הבוגרת, פטר בוס, ואף זומן למחנה האימונים של פגרת החורף, אליו יצא בשבוע הבא.

פ.ס.וו שנמצאת בצמרת הליגה ההולנדית היא אחת הקבוצות הלוהטות באירופה העונה, והיחידה שמחזיקה במאזן מושלם של 16 ניצחונות ב-16 משחקים. ישנה סיבה כי הכישרון הישראלי הוא שחקן הנוער היחיד שמוקפץ לבוגרים, כשעבד הצעיר צפוי להשתלב בקבוצה לאט לאט.

רוצה אותו אצלו. פטר בוס (פ.ס.וו איינדהובן טוויטר)

אך זה לא יהיה פשוט: על עמדת הקשר ההתקפי, בה משחק עבד, משחקים במדי הקבוצה הבוגרת לא פחות משלושה שחקנים, כך שהישראלי יצטרך להפגין יכולת מרשימה בשביל לראות דקות משחק.

הראשון מביניהם הוא חוס טיל בן ה-26, שלרוב מקבל את הקרדיט בהרכב. הקשר, שיכול לשחק גם כחלוץ, הבקיע העונה 7 שערי ליגה והוסיף 3 בישולים, כששוויו עומד על 8.5 מיליון אירו.

גם מליק טילמן בן ה-21, שנמצא בהשאלה מבאיירן מינכן, יכול לשחק בקישור ההתקפי אך לרוב מתפקד ככנף ימין (עמדה שבה גם עבד יכול לשחק). שחקן מחלקת הנוער של הבווארים הבקיע העונה 5 שערים ובישל 5 נוספים בכל המסגרות, כששוויו של האמריקאי-גרמני עומד על 12 מיליון אירו.

השחקן השלישי איתו צפוי עבד להתחרות הוא חברו לקבוצה לשעבר, אייזק באבאדי, שגם הוא גדל במחלקת הנוער של ההולנדים והעונה הוקפץ לקבוצה הבוגרת. באבאדי צעיר מעבד, בן 18 בלבד, ובעונת 21/22 חלק חדר הלבשה עם הישראלי בקבוצת ה-U18 של המועדון, כשגם העונה שיחק לצידו של עבד, לאחר שהאחרון עלה לקבוצת המילואים, אותה צפוי לעזוב כעת. שוויו של באבאדי, שרשם 12 הופעות עד כה בקבוצה הבוגרת, עומד על 4 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.