קיליאן אמבפה
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

כמה כסף תחסוך פריז סן ז'רמן עם שחרורו של קיליאן אמבפה?

במועדון הספרדי ממתינים להחתמה הנוצצת בקיץ הבא כאשר גם השחקן קיבל החלטה על המעבר. פ.ס.ז'  תשאיר בקופה: 100 מיליון אירו

מיכאל וייסרמן |

בזמן שמדינת ישראל ממשיכה בלחימה ברצועת עזה והכדורגל הישראלי נעצר, בעולם כבר מתכוננים למועד ההעברות בחודש ינואר ויש כאלה שמחכים כבר למועד ההעברות של הקיץ הבא.

רק למדריד. אמבפה (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)

המעבר המשמעותי ביותר שצפוי לקרות בקיץ 2024 הוא מעברו של החלוץ קיליאן אמבפה מפריז סן ז'רמן לריאל מדריד. הצרפתי מסיים את חוזהו בעוד חצי עונה וכבר הבהיר כי אינו מתכוון לחתום על חוזה חדש. המעבר הזה כבר היה צריך לקרות בקיץ 2022 אבל אז שכנעו ראשי המועדון הצרפתי את אמבפה לחתום על חוזה חדש לשנתיים נוספות.

בשבת האחרונה הודיעו ראשי מדריד כי בשלב הזה לא מתכוונים לבצע רכישות במועד ההעברות של חודש ינואר אלא משאירים לעצמם את הכסף הגדול להגעתו של אמבפה. במדריד מעוניינים להחתים חלוץ בכיר אחרי עזיבתו של כרים בנזמה שעזב הקיץ לקבוצת אל איתיחאד מערב הסעודית שם שכרו עומד על 200 מיליון אירו לעונה.

בפריז עשו מאמצים רבים לשכנע את אמבפה לחתום על חוזה לעונה נוספת משמע עד קיץ 2025 ואף הציעו לו מענק חתימה של 100 מיליון אירו אך השחקן כאמור סירב והפריזאים ינצלו את הכסף הזה להחתמת שחקנים אחרים.

אמבפה שהגיע לפריז ממונקו הפך לשחקן הגדול ביותר של המועדון וגם של הליגה הצרפתית עם יותר מ-224 שערים בשש עונות. לאחרונה גם ליברפול וגם צ'לסי הביעו עניין להחתמתו וגם קבוצות מערב הסעודית הציעו סכומי עתק עם שכר של מעל 700 מיליון אירו אך נראה כי אמבפה וסביבתו החליטו להגיע למועדון הספרדי.

אגב אמבפה לא שותף במשחקי פריז סן ז'רמן במשחקי טרום העונה מתוך ניסיון ללחוץ אותו לחתום על חוזה חדש וזה לא קרה ואמבפה אף  צוטט: "אני רוצה לזכות בתארים גדולים ולא יודע היכן אהיה בעונה הבאה".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.