בלסינג אפריפה יעקב שחר
צילום: the team

בעלי מכבי חיפה יממן את האצן אפריפה. כמה כסף יעביר לו מדי חודש?

לקראת אולימפיאדת פאריס: יעקב שחר יעביר שכר ורכב כמלגה לאצן, שיאן ישראל ב-200 מטר. למה זאת לא ההשקעה האחרונה שלו?
מיכאל וייסרמן | (8)

האצן בלסינג אפריפה נחשב לאחת התקוות הגדולות של האתלטיקה הקלה בישראל. הוא מחזיק בתואר אלוף העולם עד גיל 20 ל-200 מטרים. אפריפה בסך הכל בן 19, וכבר נמצא בימים אלה בהכנות לאולימפיאדת פאריס 2024.

היום החליט בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, לתמוך בו, באמצעות קבוצת מאיר - החברה שבבעלותו, בשותפות עם משפחת קז. זאת אינה ההשקעה הראשונה ובטח לא האחרונה של משפחת שחר.

האצן מחזיק בשיא אדיר של 19.96 שניות אותו קבע לפני מספר חודשים באליפות העולם שנערכה בארה"ב. ל"ביזספורט" נודע כי התמיכה בשלב הראשוני תהיה עד האולימפיאדה ותכלול מלגה בה יקבל שכר חודשי ורכב, שמגיעים לכעשרת אלפים שקל.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עודד 07/03/2023 20:22
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק, בן אדם מדהים משכמו ומעלה. הצביעו בעד פרס ישראל לאיש המדהים!!!
  • 6.
    פשוט כל הכבוד ?? אני חושב שמהן הראוי שהספורט יקבל 07/03/2023 19:09
    הגב לתגובה זו
    פשוט כל הכבוד ?? אני חושב שמהן הראוי שהספורט יקבל מימון משמעותי יותר על חשבון דברים אחרים
  • 5.
    אלירז 07/03/2023 15:51
    הגב לתגובה זו
    שחר אתה מלך עולם תודה רבה בישביל מה שאתה עושה לעם ישראל
  • 4.
    דוד 07/03/2023 14:33
    הגב לתגובה זו
    יעקב שחר איש אציל נפש שתומך בספורט במשך שנים . מאחל לו המשך בריאות איתנה והרבה ברכה בעסקים שיוכל לתמוך.
  • 3.
    ראוי להדליק משוואה (ל"ת)
    בבוד 07/03/2023 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דב בירן 07/03/2023 13:54
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לקבוצת מאיר, עושים עבודת קודש ישר כח.
  • אוהד 07/03/2023 14:31
    הגב לתגובה זו
    אני רואה שיש לך פירוש רחב מאוד למילה קודש.
  • 1.
    אתה בן אדם מדהיםם !!! 07/03/2023 13:28
    הגב לתגובה זו
    אתה בן אדם מדהיםם !!!
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.