מדדעים עולים עלייה חיובי
צילום: ipopba; Istock

השקעות בצל הקורונה: יש אלטרנטיבה?

הבורסה באדום ורבים מושכים את כספם. נראה כי בכל זאת יש אפיק השקעה שיכול לייצר רווח מרשים ביום שאחרי המשבר. כל הפרטים בפנים

אחרי שכבר הביא להאטה בסין ויפן ובעוד שכרגע נראה שהרשויות במזרח אסיה הצליחו להתגבר על משבר הקורונה, ישראל והמערב החלו להתמודד עם השפעות הנגיף. השווקים מגיבים לזה, הבורסות יורדות בחדות רק משיאים שהחזיקו לפני כחודשיים. 

 

העולם משתנה מול עינינו. משוק מטפס, מה שנקרא שוק שורי, שנמשך 11 שנה, אנחנו היום רשמית בטריטוריה של שוק דובי. מה זה שוק דובי? זה שמדד מוביל במדינה, כמו למשל תל אביב 35, יורד בפרק זמן קצר ב-20% מהשיא. זה מוביל לתקופה של ירידות בשווקים, עד שהשוק יראה סימנים של יציאה מהמשבר.

 

זה גם מה שנמשיך לראות בבורסות בזמן הקרוב, כל עוד וירוס הקורונה משבש את החיים לאינספור מדינות, המשקיעים לא יחזרו לבורסות. הבעיה עם המשבר הזה הוא שאנחנו לא יודעים מתי בדיוק הוא יגמר. אבל מה שבטוח, זה יגמר. כמו כל משבר גדול שחווינו גם הצרה הזו תהיה מאחורינו, ובתחום ההשקעות נראה שכשהכסף יוצא מהבורסה אולי יש כאן גם הזדמנות לבחון אפיקי השקעה אחרים המתאימים יותר לרוח התקופה – השקעות בסטארטאפים ועסקים דרך השקעות בסטארטאפים חדשניים היוצאים להנפקה ציבורית שאינה בורסאית דרך פלטפורמות להשקעות המונים.

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

 

אקזיט בצל הקורונה: צ'קמרקס הישראלית נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר

 

ההשקעה בהשקעות המונים פחות חשופה כרגע לתנודתיות בשווקים, כי מדובר בחברות לא בורסאיות בעלות טכנולוגיה שתהיה רלוונטית בכל עולם בו נחיה. מה עוד שההשקעות בחברות טכנולוגיות האלה הן בשלבים המוקדמים של Seed ו-seed+. הכוונה היא שאלה חברות מכוונות להגיע לבשלות בעוד 3 עד 7 שנים, הרבה אחרי שהמשבר הזה צפוי להיגמר. 

 

הנה רק לאחרונה ובצל החרפת הקורונה, צ'קמרקס, חברת סטארטאפ ישראלית, נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית הלמן פרידמן כשהפגישות, החתימה על המסמכים ואפילו הרמת הכוסית נעשו מרחוק. אם יש משהו שהמגפה הזו לא תעצור זה את המהפכה הטכנולוגית והקדמה.

 

מור יוגב, סמנכ"לית השיווק ב"פיפלביז" פלטפורמת השקעות ההמונים המובילה בישראל משתפת: "השקעות המונים מאפשרות לכל אחד להפוך בעל מניות בחברות סטארטאפ בשלבים יחסית מוקדמים עם חדשנויות שיכולות לשנות את פני העולם, אך בה בעת כבר מדובר בחברות מבוססות, שמייצרת אפיק השקעה שהוא לטווח ארוך ולכן רלוונטי כלל ובתקופת הקורונה בפרט". 

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סטודנט 18/03/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    המרוויחות הכי גדולות כל הכסף זורם אליהם
  • זה לטווח קצר, עוד מעט יגמר לאנשים הכסף (ל"ת)
    אופטימי 19/03/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קשקשן (ל"ת)
    קורא בקפה 18/03/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לאנשים מבוגרים שקרנות זה הפנסיה שלהם זה לא מתאים (ל"ת)
    אני 18/03/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 17/03/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • הנביא 17/03/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
    בכל כתבה אתה תוקע את המשפט השה. צא מהסרט.
  • 2.
    דן 17/03/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    להציע לאנשים פרטיים להשקיע הון סיכון? סירייסלי?
  • 1.
    מציעים ליפול מן הפח אל הפחת (ל"ת)
    Hguy 17/03/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז
סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >