השקעות בצל הקורונה: יש אלטרנטיבה?

הבורסה באדום ורבים מושכים את כספם. נראה כי בכל זאת יש אפיק השקעה שיכול לייצר רווח מרשים ביום שאחרי המשבר. כל הפרטים בפנים

אחרי שכבר הביא להאטה בסין ויפן ובעוד שכרגע נראה שהרשויות במזרח אסיה הצליחו להתגבר על משבר הקורונה, ישראל והמערב החלו להתמודד עם השפעות הנגיף. השווקים מגיבים לזה, הבורסות יורדות בחדות רק משיאים שהחזיקו לפני כחודשיים. 

 

העולם משתנה מול עינינו. משוק מטפס, מה שנקרא שוק שורי, שנמשך 11 שנה, אנחנו היום רשמית בטריטוריה של שוק דובי. מה זה שוק דובי? זה שמדד מוביל במדינה, כמו למשל תל אביב 35, יורד בפרק זמן קצר ב-20% מהשיא. זה מוביל לתקופה של ירידות בשווקים, עד שהשוק יראה סימנים של יציאה מהמשבר.

 

זה גם מה שנמשיך לראות בבורסות בזמן הקרוב, כל עוד וירוס הקורונה משבש את החיים לאינספור מדינות, המשקיעים לא יחזרו לבורסות. הבעיה עם המשבר הזה הוא שאנחנו לא יודעים מתי בדיוק הוא יגמר. אבל מה שבטוח, זה יגמר. כמו כל משבר גדול שחווינו גם הצרה הזו תהיה מאחורינו, ובתחום ההשקעות נראה שכשהכסף יוצא מהבורסה אולי יש כאן גם הזדמנות לבחון אפיקי השקעה אחרים המתאימים יותר לרוח התקופה – השקעות בסטארטאפים ועסקים דרך השקעות בסטארטאפים חדשניים היוצאים להנפקה ציבורית שאינה בורסאית דרך פלטפורמות להשקעות המונים.

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

 

אקזיט בצל הקורונה: צ'קמרקס הישראלית נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר

 

ההשקעה בהשקעות המונים פחות חשופה כרגע לתנודתיות בשווקים, כי מדובר בחברות לא בורסאיות בעלות טכנולוגיה שתהיה רלוונטית בכל עולם בו נחיה. מה עוד שההשקעות בחברות טכנולוגיות האלה הן בשלבים המוקדמים של Seed ו-seed+. הכוונה היא שאלה חברות מכוונות להגיע לבשלות בעוד 3 עד 7 שנים, הרבה אחרי שהמשבר הזה צפוי להיגמר. 

 

הנה רק לאחרונה ובצל החרפת הקורונה, צ'קמרקס, חברת סטארטאפ ישראלית, נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית הלמן פרידמן כשהפגישות, החתימה על המסמכים ואפילו הרמת הכוסית נעשו מרחוק. אם יש משהו שהמגפה הזו לא תעצור זה את המהפכה הטכנולוגית והקדמה.

 

מור יוגב, סמנכ"לית השיווק ב"פיפלביז" פלטפורמת השקעות ההמונים המובילה בישראל משתפת: "השקעות המונים מאפשרות לכל אחד להפוך בעל מניות בחברות סטארטאפ בשלבים יחסית מוקדמים עם חדשנויות שיכולות לשנות את פני העולם, אך בה בעת כבר מדובר בחברות מבוססות, שמייצרת אפיק השקעה שהוא לטווח ארוך ולכן רלוונטי כלל ובתקופת הקורונה בפרט". 

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סטודנט 18/03/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    המרוויחות הכי גדולות כל הכסף זורם אליהם
  • זה לטווח קצר, עוד מעט יגמר לאנשים הכסף (ל"ת)
    אופטימי 19/03/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קשקשן (ל"ת)
    קורא בקפה 18/03/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לאנשים מבוגרים שקרנות זה הפנסיה שלהם זה לא מתאים (ל"ת)
    אני 18/03/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 17/03/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • הנביא 17/03/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
    בכל כתבה אתה תוקע את המשפט השה. צא מהסרט.
  • 2.
    דן 17/03/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    להציע לאנשים פרטיים להשקיע הון סיכון? סירייסלי?
  • 1.
    מציעים ליפול מן הפח אל הפחת (ל"ת)
    Hguy 17/03/2020 13:07
    הגב לתגובה זו

המתחרה הקטנה של מובילאיי בגיוס משקיעים - שווה לשמוע

Green2Pass מגייסת בגיוס SAFE דרך פלטפורמת PIPELBIZ. לחברה טכנולוגיה ייחודית בתחום הלידארים והיא מכוונת לשוק ענק
נושאים בכתבה השקעה פיפלביז
מובילאיי זינקה ביום הראשון בוול סטריט ב-40% לשווי של 23 מיליארד דולר. לחברת Green2Pass טכנולוגיה בתחום הלידארים שזה בעצם "העיניים של הרכב האוטונומי", היא בשוק של מובילאיי, שוק שפרופ' אמנון שעשוע הגדיר כשוק של מאות מיליארדים תוך כמה שנים. Green2Pass יוצאת לסבב גיוס הון במסגרת פלטפורמת גיוס המונים פיפלביז והיא עושה זאת באמצעות מכשיר SAFE, אשר מבטיח הנחה משמעותית עבור המשקיעים בגיוס ההון הבא של החברה. לפרטים והשקעה ב-Green2Pass החל מ-60,000 ₪ > על הטכנולוגיה הייחודית החברה פיתחה טכנולוגיה חדשנית, מוגנת פטנטים למניעת תאונות דרכים ותאונות רכבות באמצעות גילוי אובייקטים במרחב הנסיעה בטווחים שמאפשרים בלימה ותיקון טעויות אנוש. היא מתבססת על טכנולוגית ייחודית - LIDAR 10D, שצפויה להיות חלק מהתקינה והגדרת דירוג בטיחות בתעשיית הרכב ולהיות פקטור משמעותי ומכריע בסטנדרט דירוג הבטיחות של רכבים.  
הטכנולוגיה של החברה  מעוררת עניין בתעשיית ה-Anti-Drone להגנה על המרחב האווירי המתפתח של רחפנים שהפך ל"שדה קרב" עבור ארגוני טרור, לערוץ הברחות עבור ארגוני פשע ולמרחב ריגול מדיני ואזרחי. הטכנולוגיה של החברה זכתה להכרה כטכנולוגיה פורצת דרך, על ידי רשות לחדשנות והחברה עתידה להתחיל ניסוי סטאטי ברכבים במימון הרשות, לאחר שהוכיחה את יישומה ויעילותה. החברה מכוונת את שיווק והטמעת הטכנולוגיה לתעשיות עתירות משאבים שצמאות לפתרון הטכנולוגי שיעניק להן יתרון מסחרי. הטכנולוגיה של החברה מיועדת לשיווק ומסחור בתעשיית הרכב העולמית בכלל ולתעשיית הרכבים האוטונומיים בפרט, לתעשיית הרכבות ושוק ההגנה והצבאי. ייחודיות המוצר של Green2Pass הרכבים האוטונומיים זה העתיד. רוב החזאים והאנליסטים מעריכים שתוך שנים בודדות נתחיל לראות אותם בקצב הולך וגובר. בסופו של דבר – הרכבים האוטונומיים ישתלטו על הכבישים באופן מוחלט. זה שינוי תפיסתי גדול לעומת המצב הקיים, וזה בדרך. חברות הרכבים עובדות על הרכבים האוטונומיים, חברות השבבים עובדים על שבבים ייחודיים לרכבים כאלו, חברות נוספות מפתחות את המכשור המיוחד לרכבים מסוג כזה, כשליבת הפיתוח היא ביכולות הראייה של הרכב. לפרטים והשקעה ב-Green2Pass החל מ-60,000 ₪ > קיימות מספר טכנולוגיות כאשר טסלה עובדת עם טכנולוגיה שהיא פיתחה בעצמה, מובילאיי שבשליטת אינטל עובדת על טכנולוגיה שהיא פיתחה, כשלכל פיתוח יש יתרונות וחסרונות. יש עוד מספר אפשרויות כש- Green2Passמציעה פתרון לו יתרונות משמעותיים, לרבות: הפקת תמונה ברזולוציה גבוהה שמכילה אינפורמציה מ-10 ממדים שונים, מיפוי פרטים ונתונים עד רמת פיקסל בודד; השגת טווחי גילוי ארוכים באמצעות סנסור קטן, קל ודל הספק יחסית לקיים בשוק. יתרונות נוספים של הסנסור - יכולת גילוי אובייקטים מוסתרים, מדידה רציפה של טווח ומהירות האובייקט, יכולות גילוי וזיהוי גבוהות יחסית לקיים בשוק, FAR (אחוז גילוי שווא - שואף לאפס) נמוך מאוד יחסית לקיים בשוק. והכי חשוב המערכת עובדת 24/7 - בכל תנאי תאורה ובכל תנאי מזג אוויר.   מנהלי החברה מסבירים כי למוצר של החברה יש יכולת טובה משל המוצרים הקיימים בשוק. הם מסבירים כי עקיפה היא מהגורמים המרכזיים לתאונות דרכים בעולם. על מנת לבצע "עקיפה בטוחה" נדרש לזהות תנועת רכב בנתיב הנגדי במרחק של 850 מטר לפחות. לגישתם, הטכנולוגיות שזמינות כיום אינן מבצעות זיהוי במרחק מתאים לעקיפה בטוחה ומוגבלים לזהות רכבים בטווח סכנה של לא יותר מכמה עשרות מטרים עקב מגבלת תנאי תאורה ותנאי מזג אוויר, מרחק שאינו מאפשר לצאת לעקיפה בטוחה או להתריע מפני התנגשות אפשרית. המערכת של החברה מאפשרת עקיפה בטוחה. כיום, מסבירים בחברה, באף אחד משווקי המטרה אין טכנולוגיה בסטנדרטים וביכולות של הטכנולוגיה שפותחה בחברת Green2Pass. החברה נמצאת בתהליך פיתוח מואץ ועתידה להתחיל את הניסויים של המערכת להתקנה ברכבים כ-ADAS בשנה הקרובה. פוטנציאל השוק החברה פועלת במקביל במספר שווקי ענק בעולם ומכוונת את הטכנולוגיה שלה ליישום במגוון אמצעים תחבורתיים. השוק העולמי של מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) מוערך ב-28.45 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 10.2% בשנה (2022-2028) ועתיד להגיע להיקף של 60.54 מיליארד דולר עד 2028. השוק העולמי של הרכבים האוטונומיים הוערך ב-20.3 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 13.3% בשנה (2022-2030) ועתיד להגיע להיקף של 62.4 מיליארד דולר עד 2026. השוק העולמי של הרכבות החכמות הוערך ב-26 מיליארד דולר בשנת 2021 עם צפי צמיחה שנתית ממוצעת של 9.6% בשנה (2022-2026) ועתיד להגיע להיקף של 41.2 מיליארד דולר עד 2026. החברה נמצאת בימים האלו בגיוס משקיעים ב-SAFE דרך PIPELBIZ ומאפשרת להצטרף אליה כבעלי מניות החל מ-60,000 שקל. לכל הפרטים היכנסו לעמוד ההשקעה >