מדדעים עולים עלייה חיובי
צילום: ipopba; Istock

השקעות בצל הקורונה: יש אלטרנטיבה?

הבורסה באדום ורבים מושכים את כספם. נראה כי בכל זאת יש אפיק השקעה שיכול לייצר רווח מרשים ביום שאחרי המשבר. כל הפרטים בפנים

אחרי שכבר הביא להאטה בסין ויפן ובעוד שכרגע נראה שהרשויות במזרח אסיה הצליחו להתגבר על משבר הקורונה, ישראל והמערב החלו להתמודד עם השפעות הנגיף. השווקים מגיבים לזה, הבורסות יורדות בחדות רק משיאים שהחזיקו לפני כחודשיים. 

 

העולם משתנה מול עינינו. משוק מטפס, מה שנקרא שוק שורי, שנמשך 11 שנה, אנחנו היום רשמית בטריטוריה של שוק דובי. מה זה שוק דובי? זה שמדד מוביל במדינה, כמו למשל תל אביב 35, יורד בפרק זמן קצר ב-20% מהשיא. זה מוביל לתקופה של ירידות בשווקים, עד שהשוק יראה סימנים של יציאה מהמשבר.

 

זה גם מה שנמשיך לראות בבורסות בזמן הקרוב, כל עוד וירוס הקורונה משבש את החיים לאינספור מדינות, המשקיעים לא יחזרו לבורסות. הבעיה עם המשבר הזה הוא שאנחנו לא יודעים מתי בדיוק הוא יגמר. אבל מה שבטוח, זה יגמר. כמו כל משבר גדול שחווינו גם הצרה הזו תהיה מאחורינו, ובתחום ההשקעות נראה שכשהכסף יוצא מהבורסה אולי יש כאן גם הזדמנות לבחון אפיקי השקעה אחרים המתאימים יותר לרוח התקופה – השקעות בסטארטאפים ועסקים דרך השקעות בסטארטאפים חדשניים היוצאים להנפקה ציבורית שאינה בורסאית דרך פלטפורמות להשקעות המונים.

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

 

אקזיט בצל הקורונה: צ'קמרקס הישראלית נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר

 

ההשקעה בהשקעות המונים פחות חשופה כרגע לתנודתיות בשווקים, כי מדובר בחברות לא בורסאיות בעלות טכנולוגיה שתהיה רלוונטית בכל עולם בו נחיה. מה עוד שההשקעות בחברות טכנולוגיות האלה הן בשלבים המוקדמים של Seed ו-seed+. הכוונה היא שאלה חברות מכוונות להגיע לבשלות בעוד 3 עד 7 שנים, הרבה אחרי שהמשבר הזה צפוי להיגמר. 

 

הנה רק לאחרונה ובצל החרפת הקורונה, צ'קמרקס, חברת סטארטאפ ישראלית, נמכרת תמורת 1.15 מיליארד דולר קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית הלמן פרידמן כשהפגישות, החתימה על המסמכים ואפילו הרמת הכוסית נעשו מרחוק. אם יש משהו שהמגפה הזו לא תעצור זה את המהפכה הטכנולוגית והקדמה.

 

מור יוגב, סמנכ"לית השיווק ב"פיפלביז" פלטפורמת השקעות ההמונים המובילה בישראל משתפת: "השקעות המונים מאפשרות לכל אחד להפוך בעל מניות בחברות סטארטאפ בשלבים יחסית מוקדמים עם חדשנויות שיכולות לשנות את פני העולם, אך בה בעת כבר מדובר בחברות מבוססות, שמייצרת אפיק השקעה שהוא לטווח ארוך ולכן רלוונטי כלל ובתקופת הקורונה בפרט". 

 

להזדמנויות ההשקעה בסטארטאפים  >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סטודנט 18/03/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    המרוויחות הכי גדולות כל הכסף זורם אליהם
  • זה לטווח קצר, עוד מעט יגמר לאנשים הכסף (ל"ת)
    אופטימי 19/03/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קשקשן (ל"ת)
    קורא בקפה 18/03/2020 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לאנשים מבוגרים שקרנות זה הפנסיה שלהם זה לא מתאים (ל"ת)
    אני 18/03/2020 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דירה=קורת גג 17/03/2020 18:49
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • הנביא 17/03/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
    בכל כתבה אתה תוקע את המשפט השה. צא מהסרט.
  • 2.
    דן 17/03/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
    להציע לאנשים פרטיים להשקיע הון סיכון? סירייסלי?
  • 1.
    מציעים ליפול מן הפח אל הפחת (ל"ת)
    Hguy 17/03/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
פיפלביז
צילום: פיפלביז

ימים אחרונים להשקיע: סטארט-אפ החסויות הדיגיטליות שישנה את עולם הספורט

שוק חסויות הספורט העולמי ממשיך להתחזק ויגדל לשווי של 89.6 מיליארד דולר בשנת 2027. סטארט-אפ בשם MixZone  פיתח טכנולוגיה ייחודית לפרסום דיגיטלי בראיונות בשידורי הטלוויזיה והדיגיטל. החברה, בעלת הסכמים עם מספר מועדוני והתאחדויות ספורט מהמובילים בעולם, נמצאת כעת בימים האחרונים של גיוס הון ציבורי דרך פיפלביז וההזדמנות להפוך בעלי מניות בחברה עומדת להסתיים.

ראיונות ומסיבות עיתונאים הפכו לחלק בלתי נפרד ממשחקי הספורט. בעבר הם התקיימו רק בסוף המשחק, אך כעת הם מתקיימים לפניו, במהלך המחצית, ובסופו. ראיונות מקבלים לעיתים קרובות את אותו זמן שידור בתוכניות ספורט במהלך הניתוח שלאחר המשחק כמו השידורים בפועל. למרות שזמן הראיונות והחשיפה שלהם גדלו עם השנים בשידורי הטלוויזיה ובדיגיטל, שטח פרסום זה נשאר סטטי ומשעמם אשר לא מייצר הכנסות נוספות לקבוצות ולא נותן ערך מוסף לנותני החסויות הקיימים. לפרטים והשקעה ב-MixZone > ככה כן בונים חומה: קיר חסויות דיגיטלי חי ובועט הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחה MixZone משלבת טכנולוגיה חדשנית מבוססת ענן בשילוב מסכי FHD ייעודיים אשר הופכים את גב הראיונות לשטח פרסומי דיגיטלי בעל ערך כספי לקבוצות הספורט. מדיה אטרקטיבית זו מושכת את העין ועונה על הצורך של קבוצות הספורט להגדיל את הכנסותיהן ממפרסמים וספונסרים חדשים, כמו גם לשמר את נותני החסות הקיימים בשידורים החיים בטלוויזיה, בערוצי ספורט, בתוכניות בידור, באתרי חדשות וברשתות החברתיות. לצפייה בסרטון: הסכמים עם קבוצות בינלאומיות לחברה פטנט רשום על הטכנולוגיה במספר רב של מדינות וחתומה כבר על הסכמים ארוכי טווח בישראל עם ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות לכדורגל, מנהלת הליגה לכדורסל בישראל, נבחרת קרואטיה בכדורגל, לגיה ורשה ועוד מספר קבוצות והתאחדויות מהמובילות בעולם. החברה מתכננת המשך הסכמים עם ארגונים גדולים ברחבי העולם, כשפניה לעבר אקזיט או הנפקה בבורסה. כעת החברה נמצאת בימים האחרונים של גיוס משקיעים דרך פלטפורמת פיפלביז ומאפשרת הזדמנות השקעה אחרונה בתמורה למניות בחברה. לפרטים והשקעה ב-MixZone >